hallo, mijn zoontje heeft vandaag al de hele dag koorts, maar mogen ze dan wel in bad of is het beter van niet?
naar mijn weten mogen kindjes met koorts gewoon in bad. Maak het bad niet te warm en let goed op je kleine (doe je natuurlijk even goed wel). Als de koorts erg hoog is, zou ik het niet doen. Maar dat is gewoon gevoel...
Als de koorts niet te hoog is, en hij er niet te moe voor is. Dan zou ik het wel gewoon doen. Maar een dagje overslaan is ook geen ramp. Het water niet te warm inderdaad, en de badkamer niet te koud. Zodat je hem lekker warm in kunt pakken, en hij niet te lang nat in kou de ligt..
ik denk dat ik het maar een dagje oversla hij is gister nog geweest dus niet zo erg. vroeg het me alleen af. hij ligt nu voor de derde keer vandaag te slapen dus denk ook wel dat ie te moe ervoor is.
Wij hebben onze dochter niet in bad gedaan toen ze 40 graden koorts had maar toen de koorts zakte naar tusse de 38-39 graden wel gewoon..
Toen Floor een keer koorts had en het heel warm had, liet ik haar in een zomerslaapzakje slapen en koelde ik haar regelmatig even af met een nat washandje. Leek ze heerlijk te vinden. Ik heb overigens begrepen dat een badje lekker is voor kindjes die het van de koorts erg warm hebben, een beetje lauw wassen moet dan een verademing zijn. Maar overslaan is natuurlijk nooit erg, lekker doen wat je gevoel je ingeeft, dat is als moeder eigenlijk altijd wel goed.
voor vandaag hebben we het overgeslagen maar ook omdat we onverwachts bij mijn moeder gingen eten en toen we thuis kwamen gelijk naar bed. hij voelde al wel iets minder warm aan.
Gelukkig dat je kindje al wat minder warm is. Is heb mijn meisje van de week met 40 graden koorts in bad gedaan, ze leek het juist wel prettig te vinden. (nu gelukkig ook een stuk minder warm)