Vandaag ben ik in zo'n rare situatie belandt! Ik twijfelde echt of ik 112 moest bellen maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan (gewoon via het landelijke nummer een melding gemaakt) Ik sta voor de stoplichten op de rijstrook om rechtdoor te gaan. Naast mijn rijstrook is een rijstrook om linksaf te gaan. Er stond daar een auto stil met 3 jongens daarin van begin 20 jaar.. Een van die jongens doet opeens de deur open en gooit een zak met afval van Mc donalds midden op de weg. Ik zie dat de auto voor mij, waarin een oudere man zit, hun aanspreekt.. Het leek alsof ze een woordenwisseling hadden en toen ging ons stoplicht op groen. Op het moment dat de man voor mij doorrijd, springt opeens die auto met die drie jongens van zijn rijstrook die naar links ging, op onze rijstrook precies voor mij. Ontzettend gevaarlijk want ik knalde zowat op hem! Ze begonnen raar te zwenken met de auto tegen het verkeer in alsof ze de oudere meneer wilden inhalen.. Toen we bij een rotonde kwamen gingen ze de tegengestelde richting van de rotonde op omdat ze de oudere meneer dus klem wilden redden (die reed uiteraard normaal via de goede richting). Dit mislukte en ze kwamen weer tussen mij en de man in. Bij de volgende rotonde herhaalde de drie jongens het weer en gingen weer spookrijden op de rotonde. Ik heb toen keihard naar ze getoeterd om ze af te schrikken. De oudere meneer is waarschijnlijk in blinde paniek toen de eerste afslag af gegaan en de jongens in de auto konden mij nog net afsnijden en een andere afslag nemen. Ze kwamen kort daarna tot stilstand en begonnen mij uit te schelden. Ik heb toen naar ze geroepen dat door mensen zoals hun, anderen mensen zich doodrijden. Ik kreeg als antwoord dat ik mijn bek moest houden en niet moest zeiken omdat ik achter hun reed.. Toen ik zei dat ik aangifte ging doen en dat ik hun kenteken had, reden ze opeens keihard weg... Ik heb hun kenteken gegevens helemaal niet want door de schrik kan ik me die niet meer herinneren.. Ook deden alle andere weg gebruikers die erbij stonden helemaal niks. Toen ik de politie belde, heb ik een ruime kwartier in de wacht gestaan dus de auto met jongens is in die tijd allang verdwenen. Zou jij in dit geval 112 gebeld hebben? Ik twijfelde echt maar ik durfde het uiteindelijk niet... Bang dat het geen noodgeval is. Ik hoop echt dat ze camera's hadden hangen op dat drukke kruispunt en dat de jongens nog gepakt worden.. Maar ik betwijfel of de politie er daadwerkelijk nog achteraan gaat aangezien ze ook geen tijd vroegen..
Jazeker, ze brengen anderen in gevaar met hun gedrag. En ze bedreigen je ook nog eens....Dus volgende keer 112 bellen hoor!
Ik zou het ook doen. Het klinkt idd als spoed, maar tegelijkertijd begrijp ik je twijfel ook. Ik heb ook wel eens in een situatie gestaan waarbij ik twijfelde, maar achteraf had ik ook moeten bellen. Lastig hè, zo'n situatie.. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen!
Ik ben ook zo een type wat denkt dat als ik de 112 bel een andere geen hulp krijgt die wel in een echte noodsituatie zit. Maar naar het schijnt is dat dus niet zo Wat gevaarlijk joh! Echt van die situaties waarbij je baalt dat je geen dashcam hebt. Hopelijk worden ze gepakt.
Ik had ook 112 gebeld, zelf zoiets aan de hand gehad op de snelweg. Was alleen een Corsa tegen een vrachtwagen in de file... Maar die bestuurder vond dat hij zijn auto er pontificaal voor moest zetten en naar boven moest klimmen bij de vrachtwagen. Misschien een rare vraag maar zou je wel 112 gebeld hebben als het ze wel gelukt was om die man klem te rijden?
Ik zou ook 112 bellen.. Je weet nooit wat er was gebeurd als die jongens wel die man wisten in te halen. Wat een asiociale zeg... bah! Maar begrijp je twijfel wel. Ik heb ooit 112 gebeld omdat ik op weg naar werk een dronken bestuurder tegen kwam op de snelweg. Of ik het 0800 nummer niet had kunnen bellen
Is heel krom soms wij dachten er goed aan te doen om dat algemene nummer te bellen bij een dronken vrouw moesten we 112 bellen. Toen ik 112 belde toen ik aangereden was kreeg ik te horen dat ik het algemene nummer moest bellen.
ik denk dat ik niet 112 zou bellen maar net als jij het landelijke nummer als ze die man hadden ingehaald en weet ik veel wat er dan was gebeurd dan wel
Kennelijk kwamen ze net van McDonalds. Als je het tijdstip weet, hebben ze misschien die aso's wel op een beveiligingscamera staan. Al wwt ik niet of ze daar wat mee mogen of kunnen doen. Jeetje, schrikken, zou ook niet weten wat ik gebeld zou hebben.
Zelfde hier. Ik had hetzelfde gehad als jij, ts, denk ik. Niet 112 gebeld vanwege de schrik en later bedenken dat dat best wel kon
Ja 112 had ik denk ik wel gebeld ja. Ook al alleen maar omdat ik het landelijke nr niet zou weten en die wel (Ik ben ook zo'n twijfelaar hoor dus snap dat je het niet hebt gedaan)
Kenteken noteren en meteen 112 bellen, ja. Ik kan echt niet tegen dit gedrag, aso's die andere levens in gevaar brengen. Je moet er toch niet aan denken dat het fout gaat.
Bij zulke gevaarlijke situaties zeker 112 bellen. Belde zelf een keer algemene nr omdat een auto op linkerbaan stond met pech en de mensen probeerden over te steken over de snelweg. Vrouw verbond me toen direct door. Je kunt bij twijfel beter 112 bellen gaf ze aan.
Ik heb een keer 112 gebeld omdat er op de snelweg een auto met jonge jongens reed die continu iemand uitzochten om te pesten. Bv op de linker baan voor iemand gaan rijden en dan ineens gas terug nemen en 80 gaan rijden, dan weer helemaal naar rechts en al toeterend met middelvingers omhoog rechts inhalen over de vluchtstrook met 130, ook reden ze een keer op het laatste nippertje een uitvoegstrook af over doorgetrokken strepen etc, gewoon ram invoegen zonder uit te kijken. Wij voelden ons super onveilig omdat ze zo onvoorspelbaar en gevaarlijk reden, stel je voor dat iemand ineens uitwijkt richting vangrail door hun belachelijke gedrag... Bij 112 vroegen ze meteen om kenteken, waar ze reden etc en zouden ze er agenten op af sturen. Uiteindelijk zijn wij er toen bij een tankstation af gegaan om die situatie te ontvluchten. Ik weet dus niet hoe het is afgelopen. Maar in jouw situatie had ik denk ik ook 112 gebeld omdat het toch accuut gevaar was, niet iemand die al een hele week asociaal staat geparkeerd ofzo, maar echt iemand die zeer gevaarlijk bezig is.
Ja ik zou ook 112 bellen. Heb het zelf al eens gedaan voor een vrachtwagen die alleen maar aan het zwalken was echt 2 rijstroken en de vluchtstrook nam hij mee. Kenteken en hectormeterpaal doorgegeven en er zou gelijk iemand naar toe gestuurd worden