gezakt voor gehoortest

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter van 3 was erg snel met praten maar op den duur ging ze klanken verwisselen en ging der verstaanbaarheid achteruit. aan der gehoor heb ik nooit getwijfeld want die was na mijn idee goed. ook loopt ze erg voor op school met veel dingen zoals kleuren, tellen, cijfers etc en daardoor ha dik het idee goed leren is ook goed horen maar dat is dus niet zo.

omdat ze logepedie volgt moest ze vandaag voor de zekerheid (standaard procedure) toch een hoortestje doen. dit hebben ze gedaan door middel van een koptelefoon via het oor en via der schedel waardoor je oor en middenoor overslaat en dus rechtstreeks hoort voorbij het trommelvlies

1e test was zeer slecht en door het oortjes hoorde ze aan bijde kanten niet goed. als ze der gehoor testen via de schedel deden dan was het gehoor optimaal. nu heeft ze waarschijnlijk een blokade in der oortjes zitten.

maak mebest zorgenomdat ik dat totaal niet verwacht had. nu moet ze na de kno arts. er wer dook vocht gemeten in der oortjes :(.

kind is nooit ziek en had ook echt niet verwacht dat er iets uit zou komen en ben dus dubbel geschokt.

neefje bleek vorige week ook aan een oor bijna doof en ook papa van alicia is aan een oor doof. dan heb je nog de broer van mijn vader die heeft een oorapparaat en dus eigenlijk zit het er wel in dat het wat kan zijn

mijn zoontje heeft onderhand elke kwartaal wel een oorontstekking en loopt kwa spraak ook niet op schema. omdat ze dit hebben gevonden bij alicia mag nando voor de zekerheid ook rond zijn 2e een doorverwijzing. bij hem zou ik het eerder verwachten dat ze wat vinden.

nu maak ik me best zorgen over wat er nu verder kan gaan gebeuren. wieo wie heeft dit ook gehad en hoe is het afgelopen

alvast bedankt

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    niemand die zijn ervaring wil delen :(.

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Geen ervaring hiermee.
    Wil je wel even sterkte wensen, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

4. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    Ik wel....

Ik ben de levende voorbeeld...

Ik had rond 3e jaar tot mijn 10e meermalen oorontsteking gehad waardoor er mijn gehoorachteruitgang ontstond. Heel veel bij KNO arts bezocht (wat ik me nog glashelder herinner toen ik de kleuter was). Helaas zijn de zenuwen rond de slakkenhuis naar mijn hersenen beschadigd.
    Ik hoor dus erg slecht.
    Ik hoor nu nog wel de geluiden om me heen, vaak kon ik niet goed onderscheiden wat dat was.
    Woorden verstaan is voor mij onmogelijk...dus kan ik niet in een groep volgen of telefoneren. Grote frustratie en irritant.

Ik blijf hopen dat het niet mijn zoon overkomt.
    Toch leer ik hem alvast 'n gebarentaal, want ik gebaar veel, vooral met mijn dove vrienden/innen, maar ook als ondersteund voor mij.

Ik snap je heus wel dat je zorgen over Alicia en Nando maakt.
    Tegenwoordig zijn er goede hulpmiddelen, zoals CI aanbrengen Stichting Plotsdoven

Als je nog meer vragen hebt lees ik het wel.

Sterkte....X

Deel Deze Pagina