Vakantie geld niet uitbetaald na ontslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Blije Door, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Is dit normale gang van zaken?

Ik heb 2 maanden geleden ontslag genomen en ben in overleg een week eerder gestopt dan m'n officiële laatste dag (21 feb gestopt ipv 28 feb). Ik verdien elke maand hetzelfde bedrag en krijg op de 20e van de maand uitbetaald. Nu had ik gisteren mijn salaris nog steeds niet en heb dus maar even gebeld. Kreeg ik te horen dat m'n salaris nog uitgerekend moest worden. Ze wisten 2 maanden geleden al dat ik op 21 feb zou stoppen!!! Nu heb ik vandaag dus salaris gehad maar zit mijn vakantie geld er niet bij! Ik weer gebeld en kreeg als antwoord dat ik dat pas in mei krijg!? Maar ik ben daar toch niet meer in dienst en hoor dan toch gewoon alles waar ik recht op heb te krijgen? Of zie ik het verkeerd?

Ben wel erg pissed want na 10 jaar keihard gewerkt te hebben ga ik blijkbaar met alleen maar gezeik weg. Ik zou nog een afscheidsborrel geven maar ik heb er zo helemaal geen zin in. Overigens in de laatste weken meer gebeurd dan alleen salaris gezeik hoor :x

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Vakantiegeld wordt meestal later nog gestort.. Tenminste, zo is het bij mij gegaan. Ik kreeg mijn laatste loon, en een maand later kreeg ik nog mijn vakantiegeld en alle andere dingen waar je eventueel nog recht op had. Dus ik denk wel dat het gewoon nog komt.

3. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb zelf ook ontslag genomen en heb mijn laatste loon wel gehad, maar ook geen vakantiegeld? Vind het ook al zo vreemd, leek mij ook dat je het gewoon ''nu'' krijgt in plaats van in mei..

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Volgens mij moeten ze dat uiterlijk 6 weken na de einddatum van het contrract bijschrijven op je rekening.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Even je contract nalezen.

Maar hier kreeg ik het ook gewoon pas in mei of zo toen in eerder was gestopt. Vond het ook gek maar ja.

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Vaak word dat een maand later gestort, de afrekening zeg maar...
    tenminste zo was dat hier, eind oktober laatste salaris, eind november opgebouwde vakantieuren, vakantiegeld en deel 13e maand.

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Is idd per bedrijf en branche verschillend. Maar dat ze het in mei uitbetalen is niet bijzonder afwijkend, wel vervelend voor jou.

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn laatste officiele werkdag is morgen maar ik krijg de definitieve salarisafrekening ook pas over een maand.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Mijn man kreeg het direct ( of na 1 maand) maar ik heb het een keer pas in mei/juni gehad terwijl ik in januari was gestopt.

10. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Vakantiegeld moeten ze verplicht!binnen zes weken uitbetalen !

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    December gestopt en kreeg vakantiegeld in mei.
    Wist ik veel dat het verplicht binnen 6 weken uitbetaald moest worden :p.
    Maar vervelend dat je gezeik hebt gehad op je werk zeg!

12. Sterretjexx

Sterretjexx Actief lid

15 okt 2012
    269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongeveer een maand later, na je laatste salaris, hoor je je eindafrekening te krijgen. Dus je atv dagen, vakantie dagen (die je niet gebruikt hebt) + vakantie geld.. Hiervoor hoef je niet te wachten tot mei..

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Klopt! En anders loonvorderings brief sturen, op te halen bij het juridisch loket..

14. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het kan per bedrijf verschillen; toen ik na 6 maanden werken stopte bij een ziekenhuis, kreeg ik helemaal geen vakantiegeld, dat was pas balen!

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook zo

16. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
  17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nee, dit is niet de normale gang van zaken. Stel je stopt per 1 september bij een bedrijf. Dan mogen ze je echt geen 9 maanden laten wachten op je vakantiegeld. Je hoort gewoon een eindafrekening te krijgen van je laatste loon, vakantiegeld en een verrekening van al dan niet opgenomen vrije dagen.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik heb dat ook weleens gehad... Kreeg ik in mij ineens nog een salarisstrook met enkel vakantiegeld.
    Andere bedrijven sturen "meteen" een eindafrekening.

19. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb nog even gebeld over die 6 weken en ze zouden er achteraan gaan.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En willen ze het "anders" dan moet het in je CAO of in het huishoudelijk reglement staan!

Bij mijn werkgever is de regeling mbt de winstdelingsregeling zo. Wanneer je in de loop van het jaar uit dienst gaat, dat je alles zsm krijgt afgerekend, BEHALVE de winstdeling. Die krijg je dan in de daaropvolgende aprilmaand. Dit heeft bij ons dan weer te maken met de grondslag van de uitkering.

Deel Deze Pagina