2 nachtdiensten per week werken?

Discussie in 'De lounge' gestart door kadootje, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    hoi dames,

zijn er hier meiden die alleen maar nachtdiensen doen in bv de zorg?

ik kijk voor een andere baan en zag een vacature voor de nachtdienst voorbij komen.... 2 diensten pw

onze kinderen zijn niet klein meer en schoolgaand...oppas is er ook van beide oma's

ik zou graag ervaringen horen!!!:)

alvast bedankt!!!

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Ik heb 3 jaar lang 2 nachtdiensten per week gewerkt, dus wat wil je weten?

3. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    had je er veel last van de rest van de week?

waren het 2 nachten achter elkaar? of verspreid?

4. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik draai om de week 2 of 3 nachtdiensten, maar merk da ik het steeds slechter trek. Ben twee dagen daarna nog vermoeid en tijdens de nachtdiensten heb ik echt last van m'n darmen en soms een grieperig gevoel. Ik ben er als het goed is binnenkort klaar mee. Zal de nachtdiensten niet missen.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Ik werkte iedere week 2 nachtdiensten achter elkaar en was dan de vierde week van de maand vrij. Ik werkte dus 6 nachtdiensten in de maand.
    Groot voordeel vond ik dat je met 2 nachtdiensten niet echt in het nachtritme komt. Tevens is dat ook weer een nadeel, want het is wel pittig. Lichamelijk gezien vond ik een blokje van vier nachten of meer makkelijker. Maar dat vond ik ook een aanslag op je gezin, je ziet dan de hele week geen daglicht.

Nog een groot voordeel van twee nachten vond ik dat als je een keer niet goed slaapt overdag dat je dan nog maar een nacht hoeft. Het is allemaal te overzien.
    Door de ort verdiende ik met 13 uur werken hetzelfde als 20 uur per week maar kon dus meer thuis zijn.

Ik kwam op woensdag altijd uit een nacht en was woensdag dan altijd wel heel gebroken. Donderdag en vrijdag had ik echt altijd nodig om weer een beetje fit te worden. Ik ben anderhalf jaar geleden wat anders gaan doen en ik merk nu wel dat het een behoorlijke invloed had op mijn humeur. Ik was 's nachts altijd zo koud en voelde me soms echt lichamelijk ziek. Onrustige darmen en misselijk.

Ik had bewust gekozen voor nachtdiensten. En voor die paar jaar is het mij prima bevallen. De kinderen waren klein en ik kon op deze manier veel thuis zijn. Maar ik werk nu al anderhalf jaar regelmatig en ik zou nooit, nooit, nooit meer terug willen naar de nachtdienst

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ja ik werk vaak 2 nachten in de week. Mijn kindjes zijn 5 en 1.5 de oudste gaat naar school en de jongste naar een gastouder. Ik vind het soms wel zwaar omdat ik niet heel veel kan slapen. Mijn dienst is tot 6:00 dan ben ik half 7 thuis en om 8uur breng ik de jongste naar de gastouder en de oudste naar school en dan ga ik om 8:45 me bed in. En om 13:00 sta ik op omdat de oudste om 13:45 uit school gehaald moet worden en de jongste haal ik om 17:00 op. Wat ik al zeg soms is het wel zwaar maar als je genoeg kan slapen is het geen probleem.

7. home

home Actief lid

7 apr 2016
    141
    0
    16
    Parttimer maar altijd druk ;)
    Provincie Zeeland
    Mijn moeder (60) werkt heel bewust alleen de nachten en dit bevalt prima.. Vooral omdat het in de nacht lichamelijk (meestal dan) minder zwaar is als de dagdienst
    Ze heeft daardoor meer vrije tijd, maar ook het verschil dat ze geen kleintjes meer heeft maakt het makkelijk..
    Meestal blokken van 4, maar soms ook wel in 2. Zij kan makkelijk overstappen op het ritme.. Maar dat is wel voor iedereen verschillend.
    Succes met je beslissing.

Deel Deze Pagina