Wij willen een broodbakmachine aanschaffen, maar hebben er totaal geen verstand van. wie weet waar we op moeten letten en welk merk raad jullie ons aan. Alvast bedankt voor jullie goede advies!!
Hier een hele poos brood gebakken. Heerlijk die lucht in de ochtend. Maar opeens ging hij toch meer geluid maken waardoor ik snachts niet lekker meer kon slapen. Als ik het weer zou doen zou ik gewoon zelf de avond ervoor kneden en dan sochtends in de oven.
Ik was superblij met mijn machine. Ik bakte wat af! Maar....zoals bij heeeeeel veel mensen.....staat dat ding nu al heel lang niets te doen. En hij neemt nog veel ruimte in ook.
Die van ons maakte van die vierkante broden waar je het kneedmes uit moest pulken. En inderdaad : een enorm gevaarte welke juist de lol van het zelf kneden/bakken wegneemt.
Ik heb er ook een, ooit eens bij de Aldi gekocht. Veel gebakken, maar nu staat hij al een lange tijd op zolder. Maar lekker is het wel! 's Avonds aanzetten, instellen hoe laat hij moet beginnen en 's ochtends klaar. Ik gebruik kant en klaar mix, boter en melk er in. Ik kan er ook cake in bakken en jam maken, maar nog niet gedaan. Ik zou er op letten dat je de starttijd in kan stellen en een raampje bovenop vind ik handig. Heb meteen een bakmix klaargezet in mn jumbo winkelmandje .
Ik ben heel blij dat die dingen bestaan Zo heb ik toch gezonder en smakelijker brood dan uit de 'winkel'. Ik gebruik em uit noodzaak 2x in de week ivm coeliakie. Ik let op raampje, vorm bakblik, piepsignaal voor extra ingrediënten, timer zichtbaar, en garantie ivm intensief gebruik en natuurlijk prijs.
Wij hebben nu een paar maanden een Panasonic, bevalt erg goed. Daar zit geen raampje in, maar die mis ik ook niet. Bijna elke dag 's ochtends vers brood en pizzadeeg maak ik er ook mee.
Ik bak gewoon brood in mijn combi oven, dus je zou dat ook eerst kunnen doen een tijdje om te zien of het voor de lange termijn bevalt. Alleen heb je geen timer dan, dus niet dat je er sochtends mee wakker wordt. Zelf brood bakken
Ik maak er vooral pizzadeeg in, want ik vind het eruit halen zo'n gedoe met dat mengertje. Kan ik hem gewoon afbakken in de oven? hebben jullie dat wel eens gedaan?
Een inventum met timer en raampje. Je kan natuurlijk ook gewoon afbakken in de oven (maar dat lijkt me niet minder werk dan het mesje eruithalen).
Ik dacht dan stort ik het in een broodbak en dan de oven in en dan heb ik niet die beschadigingen in het brood.
Ik doe allebei wel, afbakken in de oven en bakken in de machine. Pepernotenbrood bijvoorbeeld. Kan niet gemengd worden in de machine. Maar is wel meer werk. Ik heb trouwens geen last van beschadigingen in het brood. Ik laat de bak even staan na het bakken en keer hem dan om. Even een beetje schudden en het brood is er uit.
Wij hebben er een van panasonic en zijn daar heel tevreden over. Mijn ouders hebben ook een panasonic en die doet het zeker al 15 jaar. Wij bakken brood van het merk soezie. En hier gaat de kneedhaak er vanzelf uit als het brood klaar is en ik het brood eruit haal.
Wij bakken al heel wat jaren zelf brood. Begonnen met machine, toen zelf in de oven, en nu alweer twee jaar met machine. Elke dag (nacht) bakken we er mee, en garantie is erg belangrijk. Want als je hem elke dag gebruikt is hij wel in anderhalf jaar stuk. Dan bedoel ik zo een goedkope Vd Aldi of Blokker. Van 50 euro. De haak blijft in het bakblik zitten als je het brood er uit schudt. Er zit dan wel een gaatje in de onderkant van je brood, maar niet storend vinden we.
Tip: wanneer dat deegknedertje in het brood/cake blijft hangen, brood in bakblik na het bakken uit de machine haken en eerst een kwartier/half uur laten afkoelen. Daarna blijft hij als het goed is achter in het blik bij het eruit werpen van het brood. En is het brood echt naar heel weinig beschadigd. We hebben een inventum, zwarte met een raampje en volgens mij 12 opties