Dames, jullie hebben altijd goede ideeën Hoe zouden jullie in onderstaande situatie de keuken indelen? We zouden graag een eiland willen, maar of dat haalbaar is? De ramen aan de voorkant lopen tot haast onderaan, daar kan de keuken dus niet voorlangs..
Het lijkt een meter of 3 breed? Ik zou eerder aan een schiereiland denken ipv een echt kookeiland. Denk dat t daar te smal voor is. Een schiereiland met een gedeelte om te zitten aan de overdekt terraskant en bijvoorbeeld t spoelgedeelte de keuken in, daar ook de vaatwasser etc. Dan het kookgedeelte tegen de buitenmuur met een mooi (vrijstaand) fornuis en langs de linkerzijkant van de tekening nog werkruimte en kastruimte. Langs de hal heb je dan de inloop in de keuken. Zo zou ik t doen waarschijnlijk. Maar je kunt gewoon naar een keukenbedrijf gaan en wat laten tekenen qua opstelling, zij weten vaak prima wat wel en niet kan en kunnen je daarin adviseren. Dat kost niks wel sterk in je schoenen staan om niet meteen iets te tekenen!
Ik zou een eettafel en buffetkast aan de voorkant doen. En dan een deel vannde keuken tegen de muur van de bijkeuken/garage. Ik stuur je een pb met een linkje naar een vergelijkbare woning. Het helpt mij bij het ontwerp van de woning veel om op Fubda vergelijkbare woningen te bekijken. Dan staan de maten er vaak ook bij in de plattegrond. Bij een kookeiland moet je als richtlijn 1 meter loopruimte aan beide kanten aanhouden. Een recht keukendeel en een kookeiland in het voorste deel lijken me daarom erg krap.
Ik zou dan ook voor een schiereiland gaan. En dan linjs hige kasten koelkast oven etc en rechts spoelgedeelte en werkruinte en op t eiland koken
Op de website van Ikea heb je een heel handige planner. Je geeft er de ruimte in die je hebt, tekent alle ramen en deuren in en gaat aan de slag. Zo kun je eindeloos veel varianten proberen en bekijken in 3D.
Een half eiland zegmaar in het midden en een grote kastenwand met inbouw apparatuur tegen de muur van het toilet aan.