kledingtips om zwangerschap op werk te verbergen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Silke27, 4 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silke27

    Silke27 Lid

    4 jun 2019
    42
    23
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik weet niet zeker of dit de plek is voor deze vraag.. Maar het is toch best werk-gerelateerd vind ik.

    Ik ben nog niet zwanger op dit moment maar we zijn wel aan het proberen.
    Na vier kindjes weet ik dat ik vroeg een buikje krijg en dat die buik ook vlot in omvang toeneemt.

    (om een idee te geven, met acht weken zwanger moest ik de laatste keer echt al van die elastieke-band zwangerschapsbroeken aan omdat mijn broeken niet meer dicht gingen)

    Nu werk ik sinds een half jaar in een overheidsinstelling waar de dresscode vrij deftig is.

    Ik zou mijn zwangerschap liever tenminste een maand of vier verborgen houden, maar om dat te laten slagen moet ik echt trucs gaan uithalen met kleding want anders hebben ze het nog voor de eerste positieve test door vrees ik ;)

    Dus: wie heeft de gouden tips om beginnende en al wat verder gevorderde buikjes zo veel mogelijk te verbergen???
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb dat ook. Ik doe nu van die wijdere bloesjes aan, van die soepele stof en met printje zodat je niet goed contouren ziet. Ik droeg die trouwens altijd al dus ze zien geen verschil.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Een losser zittend open jasje erover doen helpt ook, dan blokkeer je de zijkanten. En zwart shirt aan helpt ook.

    Lossere overhemdblousjes zijn ook geschikt.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Zoiets dus
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    En anders zie je dus echt dit :eek:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Poppy1987 vindt dit leuk.
  6. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat zijn best goede tips.
    Ik ben net zwanger van de 4de en kon de vorige met ook iets van 8 weken mijn broeken al niet meer aan. Ik merk nu al dat alles strakker zit dan normaal.

    Nu draag ik dus altijd strakke kleding. Ik doe er nu een langer sjaaltje overheen. Of roep ik heb zwaar getafeld (voordeel van een mannenafdeling, die geloven bijna alles).

    Maar ik ga dit niet nog heel lang volhouden inderdaad.
     

Deel Deze Pagina