Hoi Juli2009, Mag ik vragen hoe lang jouw dochtertje is en hoe zwaar ze weegt? Mijn dochter is ook slank, maar ik heb geen idee of ze vergelijkbaar zijn. Mijn meisje is 1.04 cm en weegt 15,3 kg. Groetjes, Miss T
Hier ook een smalle meid. Ik kan de laatste tijd goed slagen bij de WE (kinderkleding vanaf maat 92). Valt een stuk smaller dan Hema/H&M, zeker de broeken en rokjes. Verder draagt onze dochter nooit spijkerbroeken, dat wil ze niet. Dus voornamelijk mailliots/leggings met en rokje/jurk. Bakkaboe valt ook vrij smal. Verder kijk ik regelmatig in winkels als H&M, Hema, Wibra en Zeeman en af en toe kom ik iets leuks tegen. Nu ze wat langer wordt (lengtemaat 98/104) wordt het wel een stuk makkelijker. De konten in een broek/legging zijn dan niet meer bovenmaats ruim..
Zelf maken geen optie? Of door iemand die je kent? Mijn meisje is ook lang en slank. Naast alle andere tips: Name it heeft ook dikkere rib-leggings, die draagt ze met een iets langer shirtje als gewoon broekje.
Overgaan op jurkjes. Chaos & Order valt mooi smal. V&D soms (shirts, jurkjes en leggings dan tenminste). Zeeman heeft ook één model broeken die mooi smal vallen.
Hier ook een slank meisje, 97 cm en 13,8 kilo en bijna 4 jaar. Ik koop ook vaak kleding van NoNo. Best wel prijzig helaas.
Dan zijn onze meisjes een beetje vergelijkbaar, Kipjetok. NoNo is inderdaad prijzig. Een goedkoper alternatief (en erg mooi!) is Jubel. Dat is het 'vervolg' op Feetje. Fransa valt ook smal. Verder heb ik hier een spijkerbroek van Benetton. Die valt ook smal en heeft knopenelastiek. Vandaag heeft mijn dochtertje een jurkje van Primigi; ook smal. Verder slaag ik soms ook bij V&D, Jola, H&M en Terstal. Broeken en rokken koop ik altijd met knopenelastiek of ik kijk of ik het er zelf in kan zetten. En verder koop ik regelmatig kleding van Scandinavische merken. Ondergoed koop ik van Beeren (op de markt). Dat blijft mooi in de was, is betaalbaar en zit netjes.
Mijn dochter is 99 cm en 12,5 kilo en deze merken zitten haar goed. Chaos and order, Tommy Hilfiger, Vingino, Retour, Noppies. Spijkerbroekjes heb ik van Eager Beaver, Zara en Bristol! Die van de Bristol zijn echt supersmal. EDe andere merken zoals Vingino, Retour, Hilfiger ed zijn te wijd. Mevr heeft qua taille maat 86 en qua lengte een 98 nodig.
Ik ga mee met merken die al genoemd zijn. Zijn hier ook favoriet. Yasemin is ook erg smal en draagt geen luier en dat is inderdaad vrij moeilijk nu. De broeken zijn allemaal nog op luiers gemaakt. Ze zit nu in maat 92. Broeken koop ik tegenwoordig bijna alleen nog maar van Vingino en anders kijk ik echt in de winkel zelf hoe de broek is. Ik heb laatst 2 chino's mee genomen van de Hema en die zitten ook wel redelijk. Sowieso vind ik dat de kleertjes van de Hema de laatste tijd stukken beter zitten dan toen ze klein was! Ze vallen tegenwoordig stuk smaller. H&M zit hier als een vuilniszak, veelste breed... Heel soms past het wel redelijk, maar meestal kijk ik al niet meer. De Zara zit inderdaad ook wel goed. Maar echt die mini billetjes zonder luier ook nog eens, is soms echt wel drama. Laatst wat leggins mee genomen bij de zeeman en die zitten trouwens wel goed. De onderbroekjes van de zeeman zakken hier echt af! Die van de Hema zitten dan wel weer prima!
Ga van het weekend maar eens lekker shoppen, met al deze tips moet het vast goedkomen Zelf maken is helaas geen optie..... Tenzij ik eerst op een naaicursus ga Mijn moeder is wel handig met de naaimachine dus ze vermaakt wel eens iets voor me. Laatst een bikini gekocht (kon er eerder 3 terug brengen omdat ze allemaal afzakten) en die heeft ze aan beide zijden een stuk ingekort. Vingino jurkjes /rokjes zijn ook niet echt een succes. Veel te wijd in haar maat en zodra ze erin kan qua breedte, zijn ze te kort Spijkerbroekjes ga ik proberen!
aaah nog helemaal niet bij stil gestaan maar inderdaad, wat wordt dat zonder luier :S nu al flink moeitje inderdaad hier truitjes van bijenkorf/ tommy/ benneton en broekjes (echt een hell om te vinden) nu 1 mooi passende van name it gevonden. een chino van de jongenscollectie haha verder valt bakkaboe soms ook wel goed maar inderdaad nog steeds aanterkken met knoopband. hier dus vooral jurkjes met legging eronder (benneton legging zit haar erg mooi, ietsjes losser maar beter als hema ed) henm past hier eigenlijk nooit, zelf 74 is nog te wijd terwijl ze al in 86 zit
hier ook smal meisje, dure merken als bengh en bomba vallen ook vaak smal. Vingino en chaos en order vallen ook smal. Nononsense valt ook erg goed! Ondergoed van kruidvat ook erg goed! Hema is drama hier!
Spijkerbroeken blijft een probleem, Name-it slimfit wel ok, niet perfect. Bengh valt heel smal, maar is onwijs (ik vind te) duur.
hier gaan de leggings van de hema 2 voor 5 euro het beste en de spijkerleggings van de hema heeft ze aan als gewone spijkerbroek . Nu ook weer wat mekren gezien die ik een x kan gaan uitproberen .... ons meisje heeft nog wel een luier aan , maar als ze zindelijk is zal het pas echt een probleem worden ..
Ik heb echt elk merk spijkerbroek al geprobeerd bij mijn dochter, maar niks past.. Ze heeft taille maat 74/80 en lengtemaat 104, soms 110. Ze is echt een sprietje (105 cm, 13,5 kilo) Dus wat doe ik? Geen broeken meer voor haar kopen Ze draagt bijna alleen maar jurkjes en af en toe een rokje. Leggings zijn meestal ook wat te wijd van boven maar dat valt niet zo op omdat er een rokje of jurkje overheen hangt. Een rokje is ook nog wel een zoektocht, als ze in de taille passen zijn ze vaak wel erg kort. Ik heb laatst trouwens een kort spijkerbroekje voor haar gekocht bij de H&M, een babybroekje maat 80 Staat erg leuk met een legging eronder of voor in de zomer zonder legging. Korte broekjes wil dus wat sneller omdat ze dan maatje 80 kan dragen en het niet te kort is, zoals met een lange broek. Treggings hoef ik trouwens sowieso niet te proberen, zakken direct af. Laatst een hele smalle (dure) gevonden van vingino. Vooruit, ik doe nog een poging. Maar helaas, na een uurtje dragen hing hij alweer op half 7.
ja das idd lastig , ben benieuwd hoe het hier gaat als de luier uitgaat , vrees dat ik dan ook moeilijk goede passende broekjes kan vinden ..
Die treggings van Vingino gaan hier wel heel erg goed. Die hebben we geloof ik 4. Maar andere spijkerbroeken meestal ook wel van Vingino. Ik heb laatst een spijkerlegging mee genomen bij de Action voor 3,50. Ding zit echt als gegoten, bijna te strak zelfs haha. Korte broeken zijn trouwens wel stukken makkelijker ja. Ik heb van de week wat rokjes en broeken van vorige zomer (maat 80 allemaal) gepast en die gaan gewoon hardstikke goed. 1 lange broek hebben we omgedoopt tot net over de kniebroek (is zelfs een maatje 74 haha!) en shortjes gaan ook nog prima want je ziet niet hoe kort ze horen te zijn hihi.
Ja dat is wel heel handig . Dochter draagt leggings al voor het 4de jaar en korte broeken heeft ze ook van maat 86 t/m 104 in haar kast. Zoonlief past zijn korte broeken maat 62 en 68 van vorig jaar ook nog allemaal. Gewoon een 2-jarige in maat 62 en een 4 jarige in maat 74, lukt niet iedereen hoor !
Hier passen be broekjes maatje 56 , 62 , 68 ook nog allemaal .. Bij de geboorte een lange broek nu 2 jr later een kniebroekje , ook handig ..