Kledingtips

Discussion in 'De lounge' started by MamaSon, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik vind verschillende kledingstijlen leuk en koop dus van alles wat. Mijn kledingkast is dus een onsamenhangend geheel waarin weinig met elkaar combineert. Al gauw heb ik een paar setjes die eindeloos draag en de rest blijft liggen. Oooh wat zou ik willen dat ik goed was in kledingcombi's kopen!
    Wie heeft er goede tips? Wat is een musthave deze zomer? Wat is een basic die je moet hebben? Wat combineert lekker? En vooral: waar haal jij je inspiratie vandaan?

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Bij de Hema verkopen ze van die hempjes. In allerlei kleuren. Ze vallen onder ondergoed en zijn van microvezel ofzo.
    Die dingen zijn altijd handig onder vanalles en nog wat.
    Een saai zwart bloesje tover je zo om tot een leuk ding met een knalroze hempje eronder of een andere kleur!
    Ik heb er denk ik wel een stuk of tien en zo maak ik van de meeste blousjes en truitjes weer een leuke combinatie.

3. Debby191

Debby191 Lid

Dec 9, 2008
    85
    0
    0
    Alblasserdam
    Ik lees even mee... heb precies t zelfde probleem...
    En dan ook nog een voorkeur voor zwart

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier nog zo'n fashion nitwit.. lol.. Ik draag eigenlijk ook altijd hetzelfde... Spijkerbroek en een shirt... En dan het liefst gympen of in elk geval casual schoenen eronder... Gemak dient de mens, maar niet echt stylish verantwoord... :D

Ik ben nu wel zover dat ik als ik ga winkelen in elk geval 1 wat netter kledingstuk moet kopen van mezelf. Dus een leuk tuniekje of leuke pumps. En verbazingwekkend genoeg draag ik het nog ook... :D Maar in combineren ben ik dus ook hopeloos, ik heb er echt geen gevoel voor... Als ik eens echt iets netjes moet hebben, voor een bruiloft ofzo, dan neem ik ook altijd een vriendin mee... Anders kom ik echt thuis met zo'n combi waarvan iedereen denkt: "Dat is het nèt niet!" en loop ik dus voor schut... lol!

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb heel veel basics. Simpele topjes en shirtjes in allerlei kleuren. Altijd makkelijk om bij van alles te combineren. Ik ben echt een sieraden gek. Mijn sieraden zijn meestal erg aanwezig en opvallend dus dat vind ik het mooiste om te combineren bij niet te drukke kleren, dus dan zijn al die basics ideaal.

Vaak als ik een bepaald kleding stuk koop dan heb ik ook al precies uitgedacht dat ik er een bepaald topje op hesje op wil hebben. De kunst is dan meestal alleen om het ook daadwerkelijk nog te vinden wat ik in me hoofd heb.

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik lees ook even mee. Ik ben dus ook van de shirtje met spijkerbroek of spijkerrokje. Nu heb ik een bruiloft over een paar weken en geen idee wat ik aan moet doen. Wie heeft er ideeen?

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    @Loesjuh: Een nette pantalon achtige broek, hangt vast nog wel in je kledingkast. Of een leuk rokje. Maak dit "netter" met een bloesje en je bent toch al gauw klaar.
    Probeer het met sieraden of iets leuks met je haar extra aan te kleden. Heb je lang haar: steek het op met een bloem in je haar of een paar kraaltjes ofzo.
    Mooie sieraden of een leuke opvallende ketting soms al goedkoop te koop bij Action ofzo en je ziet er leuk uit.
    Te leuk mag ook niet, want je mag de bruid niet overtreffen hé!

8. RoxStar-J

RoxStar-J Lid

Jun 7, 2009
    93
    0
    0
    Den Haag
    Deze zomer komen vooral printjes in de mode: Bloemen, streepjes, ruitjes, etc. Qua accessiores veel bijous, oversized oorbellen en kettingen, sjaals, pailletten en hoeden.

Zelf voel ik me het prettigst wanneer ik zakelijk gekleed ben, een pantalon met een vrouwelijk bloesje of een broekpak met een felgekleurd topje eronder.

Eigenlijk wat Char30982 al heeft gezegd..

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hi hi, dat doe ik ook!!! :D Laat de rest maar sukkelen op hakken die veel te hoog zijn of in van die mooi geklede knellende schoenen :)

Ik kan ook niet veel stijladvies geven... Ik red mij wel, maar zou mij soms ook beter aan 1 stijl houden :) Ik draag vooral dingen waar ik mij goed in voel en die ik mooi vind.

10. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik draag ook gewoon wat ik leuk vind. Vind het heel raar om elk jaar nieuwe kleding te kopen en ineens andere dingen mooi te vinden. Probeer wel dingen in dezelfde tinten te krijgen. Dus bij mijn groene rok draag ik een groen shirt, bij mijn roze rok een roze shirt, en ik ga niet iets niet dragen omdat het niet 'kan'.:)

11. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
  12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik draag eigenlijk altijd heel casual, dikwijls een spijkerbroek met een shirtje. Dat shirtje is dan vaak opvallend of juist lekker basic in 1 kleur.
    Ik heb sinds kort een hesje gekocht, een zwarte. Dat maakt mijn outfit net iets leuker, stoerder, vrouwelijker.
    Verder draag ik graag bandshirtjes en ik haat roze. Ik heb geen enkel roze kledingstuk in mijn kast. Ohja, een paar stoere bloesjes erbij en ik ben klaar!

Ik vind hippiestijl ook wel leuk alleen dan zonder de bloemetjes. Ik draag dikwijls wijde pijpen, heb lange benen dus kan het heel goed hebben.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik vind het ook heel moeilijk om eens iets anders aan te trekken dan die eeuwige spijkerbroek met een shirtje erop dat ik al jaren heb of dat ik al zo vaak aan heb gehad.

voor mij is het een drama om broeken te kopen omdat ik daar mee niet verder kom dan mt 158 (kindermaat wel te verstaan).

als ik ga shoppen is het het ook allemaal net niet.
    ik zou wel graag meer rokken willen dragen, maar het is allemaal kort kort of weer heel truttig (als ik het aanheb).

kheb laatst bij de c&a wel een hele leuk simpel zwart shirtje gekocht, het is iets getailleerd net onder mn borsten en valt erg mooi.
    ik heb het al vaak aangehad, de ene keer gewoon en de andere keer een leuk hemdje erover.

ik wacht met smart op meer styling tips.

liefs doris

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Thnx voor de tips, maar heb idd geen pantalon of iets dergelijks. Wel een spijkerrokje die ik aan doe met een legging eronder. Daar doe ik denk ik een shirtje op. Ga nog even die link bekijken voor leuke schoenen eronder.

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Wat dacht je van deze schoenen of zo iets???
    Staat leuk onder een rokje, maar ook onder een spijkerbroek. Platte zool en niet overdreven netjes. Lopen lekker (heb ze zelf ook omdat ik niet van hakken hou en af en toe wel klanten moet bezoeken voor mijn werk).
    Ik heb nu toevallig deze aangeklikt, maar bij de schoenenwinkel vind je veel meer soorten en kleuren van dit type schoen.

Esprit - ballerina - wehkamp.nl

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

wat altijd wel goed doet is een spijkerbroek met blouse erop. Als je schoenen hebt met hakken die eronder en een mooie riem erbij. (eventueel kun je ook een riem om je taille doen ipv op je heupen) leuke ketting en oorbellen erbij en klaar :D
    Zo zie je er leuk uit maar ook weer niet te.

Share This Page