Hoi, onze dochter is 7 weken en ik vind het zo moeilijk wat ik haar aan moet trekken. Ze heeft nu de hele tijd een romper zonder mouwen aangehad. En dan een truitje en broekje. Maar dadelijk in de winter moet ze dan een romper met lange mouwen aan? Lijkt me niet lekker zitten onder een truitje met lange mouwen eigenlijk. Of gewoon hetzelfde als nu, romper zonder mouwen of met korte mouwen en dan gewoon truitje en broekje! Voor baby's hebben ze niet echt winterkleding of wel? In ons huis is het wel altijd lekker warm, rond de 20 graden zonder de verwarming. En in bed? Daar heeft ze nu haar kleertjes aan en ligt ze onder een dekentje en lakentje. Ik wil dadelijk wel een slaapzak kopen? Maar hoe weet je of die goed passen? Passen jullie die in de winkel? En hoe moet zo'n ding eigenlijk zitten. De voeten hoeven toch niet helemaal tot aan het einde te komen of wel? En moet ze dan in de pyama in zo'n slaapzak of alleen met een romper met lange mouwen? En evengoed nog ander een deken en lakentje? Sorry voor de vele vragen, maar dit weet ik dus echt niet!
Oh en nog iets.... Doen jullie nu ook al een winterjasje aan en dan in de wandelwagen met deken en laken? Ik vind het zelf echt koud buiten en dan met een dun jasje in de wagen met deken en laken lijkt me zo koud. Maar aan de andere kant....wat doe je ze dan aan als het dadelijk echt koud wordt en vriest?
Lastig he, die kleding. Je wilt ze niet te warm aankleden, maar je wilt ook niet dat ze het te koud hebben. Mijn dochter sliep met 7 weken in een slaapzakje van 70 cm. Nu heeft ze een rompertje aan met korte mouwtjes, pyama, evt sokjes en dan in de slaapzak. Ze heeft een lakentje en een dekentje er overheen. Ik heb nog geen winterslaapzakje gekocht. Ga ikwel doen, want het is niet echt warm op haar kamertje.
is dat niet te warm voor nu dan,pyama.slaapzak en dan nog onder een dekentje met lakentje,wat doe je dan als het winter is?
Ik ga eerst een winterslaapzakje halen en als dat in de winter nog te koud is, leg ik er nog een dekentje bij. Marleen is een echte koukleum. En het is niet echt warm in het kamertje, omdat er geen dubbel glas in de ramen zit.
Slaapzakjes zijn te krijgen in kledingmaten, maar soms zijn de armsgaten dan in het begin wat wijd. Even vaststikken. Ik doe een extra katoenen vestjes en doe het dek er op. Dat deden we in augustus en september bijna nooit. Soms een extra dekentje bij harde wind. Volgens mij ligt het niet lekker in een dikke winterjas, ze willen toch slapen in de wagen. In maxicosi heb ik een dikke voetenzak + soms dat extra vestje, maar ja, in de auto stook je de boel weer op. Overdag doe ik op echt koudere dagen, zoals nu. toch wel een lange mouwenromper aan hoor.
Onze dochter slaapt evengoed in de wagen, ook in haar winterjas. Ik vind het echt koud in een dunner jasje. Nu ben ik zelf ook een kou kleum... Weet niet of onze dochter dat ook is. Dus even kijken, een slaapzakje met een romper en pyama. En van de winter een winterslaapzakje. Of kan een slaapzak met alleen een romper ook voor deze tijd? Aangezien onze kamer wel erg warm is. Ik denk dat als onze dochter 3 maanden is ik een slaapzak ga kopen. Kun je die prenetal halen? Zal wel, ik heb ze er nog nooit gezien eigenlijk. Dan zal ik daar wel wat info vragen. Dat zullen hun daar ook wel weten toch? Toen we gisteravond weggingen, had ze een winterjas aan en in de zak van de maxicosi daar ligt ze altijd op maar die zak kun je helemaal openritsen dus die doe ik dan niet dicht. Pfff moeilijk hoor. Van de winter is het natuurlijk veel kouder dan nu en idd wat doe je haar dan aan?
Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft overdag een rompertje met lange mouwen aan. Met daar overheen een broekje en truitje. En sokjes en soms slofjes. In de maxi cosi altijd een vestje erover. Een winterjasje lijkt me niet echt fijn voor zo'n kleintje. Hij heeft er wel 1 hoor, maar nog niet gedragen. 's Nachts heeft mijn jochie een pyama en sokjes aan. Hij ligt in de bakerzak onder een dekentje(dubbel) met overtrek. Hij heeft het lekker warm zo. In de winter trek ik hem dikkere truien aan overdag. Maar ik denk niet dat ik veel met hem naar buiten zal gaan dan. En binnen stook ik het wel op hier. Ik heb nog een extra dekentje voor 's nachts voor de winter. Hebben jullie ook nog altijd het raam dicht als jullie baby's slapen? Groetjes.
Zoƫ heeft overdag een rompertje met korte mouwen aan en gewone kleertjes. Gaan we naar buiten trek ik haar een dun winterjasje aan en leg het dekbedje van de kinderwagenbak. In de maxicosi doe ik haar slofjes aan en als we er een stukje in gaan wandelen leg ik de badcape/handdoek over haar beentjes. Ook heeft ze haar jasje of winterjas aan,ligt eraan hoe koud het is. In bedje heeft ze een pjama met voetjes aan en een slaapzakje met daarover nog een enkel gevouwen dekentje, want dan kun je haar een beetje instoppen. 's nachts is het zo'n 18graden op de kamer. Als het kouder wordt, doe ik haar een slaapzakje met mouwen aan. Ze zeggen dat het voor de wiegendood beter is dat je kindje het 's nachts niet te warm heeft, want door de lekkere warmte zou het weleens kunnen vergeten te ademen, dat deden ze in de warme baarmoeder tenslotte ook niet! twinny
Kain slaapt in zijn truitje van overdag mits hij een dikker vestje aan heeft, met en zacht broekje. En een kruik in bed dit is omdat hij het zo fijn vind. En een dekentje meer niet, wij liggen er ook op die kamer en is best warm 3 personen op 1 kamer. In de wandelwagen romper zonder mouw , broek, sokken en en dekentje en een mutsje. maxi cosi alleen de voetenzak dat ding is echt super warm.
Mijn manneke is nu ruim 4 maanden. Overdag draagt hij een rompertje (met korte mouw of mouwloos), een broekje, shirt (meestal lange mouw) en sokken. Als ik naar buiten ga draagt hij een dikke vest. Als hij echt mee gaat (bv naar de dierentuin dus ook in de kinderwagen) ligt hij onder een dekentje (met dikke vest). 's Avonds krijgt hij zijn pyjama aan (zonder romper en geen sokken). Hij slaapt onder een dekentje (niet dubbel) en met raam open. Hij is altijd lekker warm 's ochtends.
Mijn meisje draagt overdag een rompertje met korte mouwen of geen mouwen, met een longsleeve en een wat dikker broekje en sokjes. Als ze naar buiten gaat, doe ik haar een vest aan en soms schoentjes/slofjes. 's Nachts ligt ze in een zomerslaapzak van 100cm. Deze ligt aan de onderkant vast, omdat ze anders helemaal naar boven kruipt. (vandaar ook een grotere slaapzak) Ze heeft dan een rompertje en pyamaatje aan. En een enkel dekentje over de slaapzak.
nou heb niet alles gelezen maar een tip; voel in het nekje is dat lekekr warm dan hebben zij het ook lekker warm, voelt dat heet heben ze het te warm voelt het koud dan hebben ze het ook koud! zo deed ik dat altijd bij kyana! en nu nog steeds en altijd 1 laagje meer dan jezelf... das ook wel eentip alleen was die bij kyana niet te gebruiken want die heeft het juist vrij warm! Kyana ligt trouwens nu ook in een pyama en een dunne slaapzak en een lakentje en een dekentjec{wel enkel}... als het echt koud wordt krijgt ze een dikekr slaapzak, een dubbel dekentje en evt de verwarming aan! suc6! en vertrouw op jezelf!