Ik ben (in mijn hoofd ) al druk bezig met de voorbereidingen voor het nieuwe kamertje van mijn dochtertje. We willen haar zo rond haar 2e verjaardag een nieuw (peuter)kamertje geven. Het liefste wil ik zo'n leuk peuterbedje voor haar kopen maar ja, tot wanneer slapen ze daar eigenlijk in? Hebben jullie een peuterbedje gekocht of meteen een normale maat? Ik vraag me af of het niet een beetje zonde van het geld is om zo'n bedje aan te schaffen.... maar het is zo schattig en zo'n groot bed is wel heel groot ineens toch??
ons zoontje is bijna 2, maar slaapt nog in een ledikantje.. al gaat dit niet zo lang meer duren. Als hij een nieuw bedje krijgt word dit meteen een groot bed. Anders kan ik straks over 2 jaar weer een ander bed kopen.
Hier hebben we wel een peuterbedje (ivm formaat kamer). Die is 150 lang, dus hij kan nog flink groeien voordat hij eruit is. Denk dat we de 4-5 jaar wel halen..
Justin heeft nooit een peuterbed gehad, heeft tot zn 2,5e in een ledikantje geslapen en daarna naar een groot bed. Colin heeft wel een juniorbed gehad (van de ikea, die singlar geloof ik) en dat vond hij wel heel prettig. Is per kind verschillend denk ik ook.
Wij hebben ook een peuterbed van 1.50m gekocht, toen Joey 2,5 jaar was. Vonden wij persoonlijk toch knusser voor hem. En omdat we meteen een goede hebben gekocht, kan zijn broertje er straks ook makkelijk nog gebruik van maken, tegen de tijd dat Joey een groot bed krijgt. Ik heb een maand lang overgewerkt voor dit mooie, maar dure bed, maar ik vind het nog steeds elke avond de moeite waard geweest.
sophie past hier nog in haar ledikant, ben bang dat als ze straks eenmaal in een normaal bed ligt, ze constant eruit klautert en de deur open doet of er tegen aan bonkt. hebben we nou gelukkig niet... sophie is trouwens net 2 geworden deze maand
Mn zooon van 2,5 slaapt er nu in en mn dochter van 4 nu in een groot bed. Ze zou er nog wel in passen hoor maar niet heeeeel lang meer. Ik zou dus gokken tot een jaar of 5.
Hmm wij hebben sinds eergister een peuterbed superleuk ook... en ik ga er vanuit dat ze er zo'n 2 jaar in kan slapen hij is namelijk maar 1.32 lang maar... we hebben bewust een bedje gekocht dat over 2 jaar waarschijnlijk gewoon op marktplaats kan voor een leuk bedrag dus hebben we NU een heel leuk bed.. maar is het niet zo erg als het "vroeg" weer weg moet. en voor 80e heb je bij ikea ook al hele leuke bedjes.. dus ik zou me niet zo'n zorgen maken over hoelang ze er in kan alleen zou ik ook geen 300e aan een wit bedje ofzo uitgeven het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Wij kopen straks een kroontjesbed bij www.wildkidzz.com Die zijn 200 euro. Vind ik ook nog wel een redelijk prijsje. En we doen het bedje wit met zilveren bolletjes op het kroontje. Vind ik ook nog wel voor een jongetje kunnen. Dus wij gebruiken het bedje straks voor een 2e of anders gewoon op Marktplaats. Ga er vanuit dat ze er tot een jaar of 5 in kan liggen. Maar voorlopig eerst nog lekker in haar ledikantje. Daar slaapt ze nog zo fijn in.