Kan die niet in een aparte ruimte waar ie niks kapot kan maken? Bij ons gingen ze altijd de hal in. Echt doe het rustig aan met die bench,als je het verkeerd aanpakt heeft ie zo een trauma van dat ding en wil ie er nooit meer normaal in.
Wij hebben dit ook, omdat ze juist niet sliep zonder deken. Ze werd van de kleinste dingetjes wakker, das natuurlijk ook niet goed. Nu is ze de 1 gepasseerd en hij gaat er nog steeds overheen
Ik zou die bench zo aanleren dat het een fijne plek voor hem is. Niet ineens hem erin opsluiten. Dus een lekker kleedje erin waar hij op kan slapen en hem steeds zijn eten in de bench geven. Dan laat je eerst het deurtje dus open staan. Een kleed is trouwens wel een goed idee, dan maak je er een veilig holletje van. Als hij er rustig in gaat slapen, kun je gaan oefenen met het deurtje dicht te doen.
De bench moet vooral leuk zijn en veilig. I.d een kleedje erover heen. Hier deed ik altijd snoepjes verstoppen als hij erin moest. Nooit als straf erin, maar wel op bv vaste tijden. Onze hond is 5 en gaat nog steeds bv na zijn eten in de bench. Dat doet hij ondertussen zelf en vaak gaat de deur niet meer dicht ( zelden eigenlijk ) maar hij gaat er wel in. Kwestie van gewoonte. En bovendien is het ZIJN plekje.. Maar voor nu tips. I.d. even doorzetten. Het leuk maken zo veel als kan en voorspelbaar. Altijd vaste tijd erin en eruit bv. Maar goed ik heb makkelijk praten onze hond heeft het nooit erg gevonden in de bench. Ben er trouwens van overtuigd dat het niet zielig is als je hem goed gebruikt. Het beschermt een pup tegen prikkels een hele dag en als hij niets sloopt wordt jij niet boos. Bovendien ben ik van mening dat je slecht gedrag ( slopen ) beter kan voorkomen dan afleren. Onze labrador heeft nooit wat gesloopt.
Mee eens, bench moet een veilige vertrouwde fijne plek zijn. Hier staat hij dehele dag open, en ze gaan beide daar slapen. 's avonds gaan die dicht, omdat 1 vd 2 anders blijft spoken in huis Wij gebruiken ook een kleedje voor er over heen. Thuis niet, maar als wij op bezoek zijn bij mensen, zoals vandaag zijn we wezen helpen in het nieuwe huis van vrienden en onze honden zijn meegeweest dan gaan ze in de bench met een kleedje eroverheen, anders blijven ze gefocussed. En 1 vd 2 is een pup en moet wat vaker naar buiten, dus we konden niet steeds heen en weer Verstop af en toe een snoepje in een kleedje in de bench. En idd bouw het op met het hondje in de bench laten. Paar minuutjes steeds en hem belonen. En dan opbouwen en steeds langer. Gooi er zn speeltjes in, etc.
Moet trouwens ook zeggen, als ze natvoer mogen en zodra ik in de keuken klaar ben met het in de bakjes doen, dat ze al enthousiast naar hun benchjes rennen. Daar krijgen ze het namelijk, om de bench extra leuk te maken
Je kan makkelijk een kleed of dekentje idd over de bench hangen, voorkant openlaten. Verwacht echter niet dat pupje komend weekend al de hele nacht zoet daarin blijft liggen. Voorlopig zal je er toch echt nog 'snachts uitmoeten....het zijn wat dat betreft echt kleine baby's. Ze hebben ook veel aandacht, liefde, geduld en een consequente opvoeding nodig. En ze poepen en plassen op plekken waar jij het niet wilt. Succes ermee, je hebt tenslotte ook nog een "echte" baby zie ik, kan best een zware combi zijn.
Vandaag heeft ie telkens zijn eten in de bench gekregen en ging er ook in on te slapen dus dat ging goed. Afgelopen nacht heeft ie een uur gejankt en heb em er toen maar uitgehaald. Net heeft ie 15 min gejankt en slaapt nu!!
Woejjj! Om kwart voor 6 begon ie te piepen. Heb ik hem zonder wat te zeggen en zonder de lichten aan hem de riem om gedaan. Buiten deed ie gelijk super lang plassen en gepoept. Gelijk weer de bench in en na 5 min. Piepen sliep ie weer!