Wie heeft er ervaring met 4 dagen werk van 6 uur? Waarschijnlijk ga ik zo een baan krijgen, goed gesprek gehad daarnet. Maar hoe doe je dit met je kind(eren) Hoe is het werken op deze manier? Ik werk dan in de zorg als activeitenbegeleider
ik heb wel 4 dagen van 5.5 en 4.5 uur. wisselt. de opvang is dan lastig met kinderen die nog niet naar school gaan ben je afhankelijk van een gastouder/BSO want met 6 uur betaal je wel de hele dag op een kinderdagverblijf. ik los het dus op dit moment op met ene gastouder omdat ik mijn dochter op gekke tijden moet brengen. op zich vind ik het wel fijn om op die manier te werken, zeker nu ik zwanger ben, ik hoef geen hele dag te werken maar maak toch genoeg uren voor een redelijk loon.
Ik werk zo 2 dagen en 1 dag van 8 uur. Voordeel voor mij is dat ik op de korte dagen om 8 uur kan beginnen zodat ik ze zelf uit school kan halen. Hoe ga je het met de opvang doen? Als je 4 dagen kinderopvang nodig hebt wordt het wel lastig. Je krijgt in 2012 nl alleen het gewerkte aantal uren vergoedt (met een Bep. Percentage aan reistijd). Maar tot nu toe zijn de kinderdagverblijven nog niet ingesteld op aangepaste uren. Je kan nu maar kiezen tussen een halve en een hele dag. Een hele dag van 10 uur waarvan je maar 6 uur vergoedt krijgt is wel 4 uur zelf betalen en dat is een dure grap. wij hebben het geluk dat mijn moeder een dag oppast waardoor wij wel uit komen op de korte dagen. Ik vind 6 uur werken wel heerlijk. De dag gaat snel voorbij en je hebt nog een "middag"
ik heb er geen ervaring mee. Maar aan de ene kant is 6 uur per dag wel lekker omdat je niet van die lange dagen hebt, maar aan de andere kant is je dag wel helemaal gebroken en moet je dan toch je kindjes 4 dagen per week wegbrengen. Aan die 4 dagen heb je niks meer, omdat wanneer je thuiskomt je bijna weer aan het eten moet.
Je hebt juist mega veel aan die extra uren. Zwemles bijv. Valt altijd op van die rot tijden. Nu hebben de oudste twee hun diploma's en hebben we tijd voor leukere dingen. Nog ff wandelen. Knutselen, spelen of gewoon bet huis houden zodat je 's avonds lekker op de bank kan bijv.
gastouder Ze heeft plek. Ik hoop dus dat 4 dagen a zes uur me meer rust geven dan die 2 dagen van 8 die ik nu werk en stress geven.
het gaat bij ts wel om 4 dagen he?? Als je 2 dagen van 8 uur werkt, dan ben je wel 3 dagen helemaal vrij.
Ik werk 3 (vaste) dagen rond de 6 uur en ik vind het heerlijk! De dagen vliegen voorbij. Ander voordeel is dat ik (vrijwel) nooit vroeg de deur uit hoef en dus zelden file hebt. Ook ben ik voor de ergste drukte weer thuis. Mijn dochter gaat trouwens ook naar een gastouder, ideaal.
Ik werk 4 ochtenden in de week, 4,5u per dag. Ik werk van 8u tot 12.30u Voordeel vind ik dat de ochtendem om vliegen! En je hebt s'middags nog alle tijd voor de kids, huishouden en koken. Nadeel vind ik dat ik ze wel 4 ochtenden om half 8 naar het kdv moet brengen, ik sta deze dagen al om kwart voor 6 op! Ik neem trouwens halve dagen af van het kdv.
consider hoe ga je dat straks doen met de nieuwe opvang regel? Je neemt volgens mij meer af dan je contract aanbied?