Hoi hoi, Hebben jullie kinderen wel eens meegedaan met een sponsorloop voor een goed doel? Wat is een beetje een normale tijd om te lopen? Hier op school hebben ze binnenkort een sponsorloop voor groep 7 en 8. De kinderen moeten dan een kwartier lopen. Ik vind het zo kort lijken. Of schat ik dat helemaal verkeerd in. Ik vind dat ze best een beetje moeite mogen doen voor hun geld. De meeste mensen geven namelijk een vast bedrag, want dat is makkelijk. Maar als dan mensen een tientje geven voor een kwartiertje rondjes lopen heb je het voor mijn gevoel makkelijk verdiend. Of denk ik nu heel verkeerd?
Ligt er aan hoe lang rondje is. Hier loopt groep 6/7/8 meestal 20 min. En dan dwars door school dat zijn rondjes van 800 meter en dan lopen ze er meestal 15-20. Doordat kinderen gelijk vol gas rennen zijn laatste minuten echt zwaar voor ze of ze moeten gewend zijn.
Ik zou me daar niet te druk om maken, het geld is niet voor hunzelf, maar voor het goede doel. Ze leren op deze manier zich inzetten voor een ander. Of ze dan 15 of 20 minuten lopen doet er denk ik niet zoveel toe. Je kunt er voor kiezen zelf wel per ronde te sponsoren, dan hebben ze in ieder geval wat motivatie. Verder vind ik 15 min non stop hardlopen best veel, dat zou ik zelf niet volhouden. Hahaha
Dank voor de reacties! Dat kwartier is dus niet kort. Ik moet eerlijk toegeven dat mijn conditie ook niet best is hoor, dus voor mijzelf zou een kwartier ook lang zat zijn De mensen geven meestal een vast bedrag, dus dan maakt het aantal rondjes niet meer uit. Een kwartier rennen is een kwartier rennen. Ze rennen hier vanaf het hek bij de hoofdingang over het plein naar de andere kant, daar het plein af en over de stoep weer naar de hoofdingang. Vind het moeilijk om te zeggen hoeveel meter dat is. Ik denk 150 ofzo. Ik heb idd gezegd je krijgt een bedrag per rondje, dus voor mijn bedrag zal hij zijn best moeten doen
Ik vind het wel kort, maar heb heel sportieve kinderen. De sponsorloop hier duurt altijd 45 minuten geloof ik, dan zijn ze (behalve de oudste) wel bek af. Maar op zich voor het goede doel hoeft het niet perse zo lang te duren toch?
Hier is het vanaf groep 5 20 minuten en ik vind het lang zat moet ik zeggen. Ben de afgelopen keer wezen kijken en de meesten waren er ook wel klaar mee op een aantal fanatiekelingen na.
Da's nog steeds superknap, want met 20 rondjes hebben ze dan 8 km gerend in 20 min. Dan rennen ze 24 km/uur. Dan zouden ze mee moeten doen met de marathon, dan lopen ze die onder de 2 uur. Dat wordt een wereldrecord. Maar on topic, 20 minuten is lang genoeg. De meesten zijn na een paar rondjes al moe, omdat ze veel te snel starten. En sommigen hebben een hekel aan rennen, dus die wandelen. Daarom sponsor ik ook altijd per ronde.
dat doen ook aantal. Dus dat klopt helemaal. Onze zoon loopt ook marathons voor kinderen en is dus altijd heel enthousiast. Sommige lopen maar 5 rondes die wandelen gewoon