Hoi, ... Dat bestaat zeker niet? Bijna al onze producten zijn vrij van o.a. microplastic, maar mijn 3 mannen gebruiken nog gel waar er veel van in zit. Helaas zit het haar van mijn man en jongste zoontje echt niet zonder gel. Ze hebben van die stijve haren die recht overeind staan Ze gebruiken sterkte 8 van gel. Dus kent iemand een echt goede sterke gel zonder microplastic, of een ander goed product?
Is gebruik voor mn zoon gel van zarqa. Wel prijzig. Ik heb nog geen goedkopere gel zonder microplastics gevonden
Het geeft niet als het prijzig is, maar hij lijkt mij niet sterk genoeg. Volgens mij is die 4 en van andere merken (met plastic) is dat niet voldoende. Dus, blijft die de hele dag zitten, of is het er na een uur uit?
Gel van het merk Eco. Ik gebruik het zelf niet, maar kom het af en toe wel online tegen, prijzen vallen geloof ik nog mee, dus wellicht te proberen?
Het was even zoeken naar de ingrediënten, maar helaas bevatten diegenen die ik heb gevonden van dit merk ook gewoon microplastic.
Misschien deze? https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/hairwonder-botanical-styling-gel-extra-strong-60003336?utm_campaign=organic_shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&gclid=EAIaIQobChMI4eX6p8jO_gIVk_p3Ch0HfAmfEAQYAiABEgJRPvD_BwE
Misschien ipv gel haar pomade gebruiken? Naar mijn weten zit daar geen microplastic in en mijn ex kreeg daar zelfs zijn krullen de hele dag mee recht getrokken.
Mijn zoontje heeft krullen. Dus ik gebruik het vooral om zn krullen in toom te houden niet om in model te brengen. Voor zijn krullen is het sterk genoeg.
Dat heeft meer een medium hold, het geeft wel een goede cast en als de heren een beetje een wetlook niet erg vinden, dan kun je de cast laten zitten en dan geeft het wel meer hold. En er zijn ook wel mensen, die er dingen aan toevoegen voor extra hold, dus daar zou je ook naar kunnen kijken. Het is wel heel makkelijk om te maken en ook heel goedkoop. @Nijntje01 Lijnzaadgel kun je evt invriezen in een ijsklontjes bakje. Je kunt dan een per keer uit de vriezer halen en het blijft dan een week goed in de koelkast. Verder zag ik hier een lijstje: Curly Girl gel zonder microplastics Innersense I Create Hold Curly Secret Curl Defining Styling Gel Bouclème Curl Defining Gel Shea Moisture Raw Shea & Cupuacu Frizz Defense Gel Cream Pretty Curly Girl Magical Flaxseed Gel Boucleme heeft inmiddels ook een sterkere gel, maar die vind ik persoonlijk nog steeds niet super sterk, maar ik verwacht wel zonder microplastic. De shea moisture gel is waarschijnlijk het voordeligst in dit lijstje, maar die heb ik zelf nog niet gehad, dus ik durf niet te zeggen hoe de hold daarvan is.
Mijn ervaring is dat die cijfers niet veel zeggen hoor, binnen een merk misschien wel, maar niet tussen verschillende merken. En daarbij is het ook afhankelijk van je haar, ik heb gels die sommige mensen een hele sterke hold geven, maar anderen weer helemaal niet. En dus ook afhankelijk van of je de cast (de crunch) laat zitten, ik heb golven/krullen en mijn haar ziet er niet uit als ik dat laat zitten en sommige gels worden dus keihard, maar geven weinig hold als je het eruit knijpt en sommige worden niet zo hard, maar geven wel meer hold als je de cast eruit knijpt.
https://www.natuurlijkehaarverzorging.nl/blacklist/ Hier een andere lijst, er staan een paar goedgekeurde gels in, die ik heb: de jessicurl spiralicious, die geeft mij een goede hold en is mijn favoriete gel. De kinky curly curling custard geeft mij maar een lichte-medium hold, maar sommige mensen een harde hold en deze geeft dus wel een hele harde cast. (En zit nu toevallig in mijn haar, haha). Ruikt wel heel sterk naar vanille koekjes. De jessicurl spiralicious kun je in een “no fragrance” variant kopen.
Nee, helaas, maar bedankt voor het meedenken! Zelf maken vind ik ook leuk! Het klinkt niet heel sterk, als het voor krullen is, maar wie weet kan ik er iets aan toevoegen. Bedankt voor alle info!