Sterke haargel zonder microplastic?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijntje01, 28 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hoi,

... Dat bestaat zeker niet?

Bijna al onze producten zijn vrij van o.a. microplastic, maar mijn 3 mannen gebruiken nog gel waar er veel van in zit.

Helaas zit het haar van mijn man en jongste zoontje echt niet zonder gel. Ze hebben van die stijve haren die recht overeind staan :roflmao:

Ze gebruiken sterkte 8 van gel.

Dus kent iemand een echt goede sterke gel zonder microplastic, of een ander goed product?

2. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Is gebruik voor mn zoon gel van zarqa.
    Wel prijzig. Ik heb nog geen goedkopere gel zonder microplastics gevonden

Nijntje01 vindt dit leuk.
  3. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Ik zag ooit een film.. ''there's something about Mary'' geloof ik :roflmao:
    Verder geen bruikbare tip helaas:oops:

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Het geeft niet als het prijzig is, maar hij lijkt mij niet sterk genoeg. Volgens mij is die 4 en van andere merken (met plastic) is dat niet voldoende. Dus, blijft die de hele dag zitten, of is het er na een uur uit?

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Gel van het merk Eco. Ik gebruik het zelf niet, maar kom het af en toe wel online tegen, prijzen vallen geloof ik nog mee, dus wellicht te proberen?

Screenshot_2023-04-29-07-19-20-45_bb6ed24abf00d6b563dca7a22ded12cf.jpg

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Het was even zoeken naar de ingrediënten, maar helaas bevatten diegenen die ik heb gevonden van dit merk ook gewoon microplastic.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ai, dat is jammer! Terwijl de naam anders doet vermoeden... Helaas, valt die dan af!

8. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Misschien ipv gel haar pomade gebruiken? Naar mijn weten zit daar geen microplastic in en mijn ex kreeg daar zelfs zijn krullen de hele dag mee recht getrokken.

9. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Zelf lijnzaadgel maken? Geen idee hoe sterk dat is hoor

10. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft krullen. Dus ik gebruik het vooral om zn krullen in toom te houden niet om in model te brengen. Voor zijn krullen is het sterk genoeg.

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Snot? Is ook een gel die bij cg methode wordt gebruikt

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dat heeft meer een medium hold, het geeft wel een goede cast en als de heren een beetje een wetlook niet erg vinden, dan kun je de cast laten zitten en dan geeft het wel meer hold. En er zijn ook wel mensen, die er dingen aan toevoegen voor extra hold, dus daar zou je ook naar kunnen kijken. Het is wel heel makkelijk om te maken en ook heel goedkoop.
    @Nijntje01 Lijnzaadgel kun je evt invriezen in een ijsklontjes bakje. Je kunt dan een per keer uit de vriezer halen en het blijft dan een week goed in de koelkast.
    Verder zag ik hier een lijstje:
    Curly Girl gel zonder microplastics
    Boucleme heeft inmiddels ook een sterkere gel, maar die vind ik persoonlijk nog steeds niet super sterk, maar ik verwacht wel zonder microplastic.
    De shea moisture gel is waarschijnlijk het voordeligst in dit lijstje, maar die heb ik zelf nog niet gehad, dus ik durf niet te zeggen hoe de hold daarvan is.

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn ervaring is dat die cijfers niet veel zeggen hoor, binnen een merk misschien wel, maar niet tussen verschillende merken. En daarbij is het ook afhankelijk van je haar, ik heb gels die sommige mensen een hele sterke hold geven, maar anderen weer helemaal niet. En dus ook afhankelijk van of je de cast (de crunch) laat zitten, ik heb golven/krullen en mijn haar ziet er niet uit als ik dat laat zitten en sommige gels worden dus keihard, maar geven weinig hold als je het eruit knijpt en sommige worden niet zo hard, maar geven wel meer hold als je de cast eruit knijpt.

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    https://www.natuurlijkehaarverzorging.nl/blacklist/
    Hier een andere lijst, er staan een paar goedgekeurde gels in, die ik heb: de jessicurl spiralicious, die geeft mij een goede hold en is mijn favoriete gel. De kinky curly curling custard geeft mij maar een lichte-medium hold, maar sommige mensen een harde hold en deze geeft dus wel een hele harde cast. (En zit nu toevallig in mijn haar, haha). Ruikt wel heel sterk naar vanille koekjes. De jessicurl spiralicious kun je in een “no fragrance” variant kopen.

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nee, helaas, maar bedankt voor het meedenken!

Zelf maken vind ik ook leuk! Het klinkt niet heel sterk, als het voor krullen is, maar wie weet kan ik er iets aan toevoegen.
    Bedankt voor alle info!

MamavanLieverd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina