uitkoken versus vaatwasser

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Als flessen e.d in de vaatwasser zijn geweest moeten ze dan ook nog uitgekookt worden?

1. Ja ik kook het minimaal 1x per dag uit

2. Nee niet nodig de vaatwasser is heet genoeg

3. Zo af en toe eens uitkoken is voldoende

4. Je kindje is al oud genoeg om niet alles meer uit te koken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik vraag me al een tijdje het volgende af.
    Onze vaatwasser wast enorm heet af. als er een beker andersom valt en er zit nog water in verbrand ik mijn handen aan het water zo heet.

Nu was ik alle flessen en kolfonderdelen 1x per dag in de vaatwasser en tussendoor met een sopje. Nu kook ik ook alles 1x per dag nog eens uit.

Maar Dano is nu al 4 maanden, en krijgt genoeg bacterien binnen via ons vermoed ik. kusjes geven vingertjes in zn mondje knuffelberen sabbelen etc etc.

Is dit uitkoken noodzakelijk als je alles in de vaatwasser doet?
    Hoe doen jullie dit of wat is jullie mening hierover?

2. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Hoi hoi

Ik kook wel alles elke dag 10 minuten uit inclusief haar speentje.
    Maar ik doe het dan niet in de vaatwasser. Volgens mij kan dit wel hoor, als je het in de vaatwasser doet, hoef je het zeker niet iedere dag uit te koken.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als je het in de vaatwasser hebt gewassen, hoed je het volgens mij niet meer uit te koken.

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik doe alles iedere dag in de vaatwasser (behalve de kolf, die doe ik met hand) en ik kook alles 1 maal per week uit.. de kolf wel vaker...

ik denk idd wat je zegt angeleyes; ze krijgen op andere manieren veel bacterieen binnen. alleen ben ik wel heel voorzichtig met de gekolfde melk... des te langer kan je het bewaren!

liefs elfje

5. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Doe alles iedere dag in de vaatwasser. Kook niets uit.

6. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik kook de speentjes, fopspenen en flessenbodems en schroefdoppen iedere dag uit. Speentjes na ieder gebruik, dus daar heb ik er meer van.

De flessen zelf (Difrax, uit elkaar te schroeven) doe ik iedere avond bij de vaat. Eens in de zoveel tijd kook ik deze ook eens mee.

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga fdus niet meer elke avond de boel uit staan koken. wel zal ik mijn kolfapparaten goed uitblijven koken. indd wat je zegt afgekolfde melk is dan langer houdbaar als je het 'schoon' behandeld.

8. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hé Angela!

Ik ben met vier maanden gestopt met uitkoken. Op dat punt begon Mirthe inderdaad alles in haar mond te stoppen, dus ach, vond het uitkoken daardoor een beetje overbodig worden! Toch?

Ik doe steeds als ik de vaatwasser aanzet de op dat moment vieze flesjes erbij. Maar, sommige flesjes worden wel eens twee keer gebruikt, na heet af te spoelen.

Ik koop wel elke 6/8 weken nieuwe speentjes, maar goed, dat is meer omdat ik ze door de vaatwasser uiteindelijk zo zacht vind worden, denk dat als dat tandje van Mirthe door zet, ze die zachte speentjes gewoon kapot bijt.....;)

Dus als ik jou was, zou ik het lekker bij de vaatwasser houden!

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Tot 4 maanden kookte ik de flessen elke dag uit.
    Daarna werd het 1 keer per week. Vanaf 6 maanden ging de fles mee de vaatwasser in.
    Sindsdien niet meer uitgekookt.

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier gaan de flesjes in de vaatwasser en 1x per week alles uitkoken in de sterilisator.

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik kook het niet meer elke dag uit meestal eens in de 3 dagen, het gaat ook gewon de vaatwasser in.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Grappig, ik heb het donderdag bij het cb nagevraagd. Ze zei tegen me dat het steriliseren niet meer nodig is, gewoon 1 keer per dag alles in de vaatwasser of met de hand in een sopje.

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier gaan de flessen na gebruik in de vaatwasser en 1 keer per week kook ik alle flesjes uit... Het is eigenlijk niet nodig maar vind het een prettiger idee! Ook alle nieuwe flesjes/flesspenen/spenen kook ik wel eerst uit voor gebruik...!

Deel Deze Pagina