Ik neem wel kleertjes mee , mij is net als hier verteld dat kleine pas de volgende dag gewassen word. Ik vind het niet zo erg dat de kleertjes evt vies worden daar hebben we een wasmachine voor
Bij ons was het ook zo dat ze niet werd gewassen. Ze is pas thuis voor de eerste keer in bad geweest. Het ergste werd eraf geveegd, maar ze had toch nog best veel bloed aan haar lijfje. De kleertjes waren gewoon echt vies, en omdat het bloed was ingedroogd ook niet meer schoon te krijgen. Het was katoen en ik heb ze nog op de kookwas geprobeerd, maar zonder resultaat helaas.
Ze mogen toch ook niet gelijk in bad? Tenminste hier de volgende dag pas. Maar ontopic; daar had ik nou nog nooit over nagedacht. Lijkt me ook niet zo belangrijk eigenlijk. Ik was allang blij dat hij er heelhuids uit was De kleertjes zijn trouwens helemaal niet vies geworden, mss geluk gehad Maar anders kan je voor de zekerheid natuurlijk altijd iets meenemen wat niet het allermooiste is
Bij mijn oudste 2 en nu ook weer heb ik een 'eerste' pakje gekocht. Die krijgen ze aan, is altijd schoon geworden. Bovendien is het 'eerste' pakje ook het bewaarstuk. Van beide kids en van mezelf ook trouwens, hebben we van die dikke lijsten gekocht (ikea) en daar zitten de eerste kleertjes in.
Geloof me, de kleertjes worden niet echt vies. Als er al een vlekje op komt dan hebben de dames van de kraamzorg daar altijd wel een oplossing voor. Die hebben volgens mij een masters in wassen! Zelf het beddengoed waarop je bevalt komt weer smetteloos in de kast
Sam is in het ziekenhuis geboren. Heeft eerst heerlijk een half-uurtje op mama's buik gelegen en toen heeft papa haar met wat hulp van de zuster in bad gedaan... Ze heeft gelijk haar mooie setje kleren aangekregen, wat ook nog eens lekker zat!
ik zou zelfs vragen of ze je kindje niet in bad willen doen. vlak na de geboorte heeft je kindje een heel zoet geurtje. ik vond het jammer dat mij dochtertje de volgende dag in bad was gedaan en toen ze die geur kwijt was. heb nog even gewacht met wassen van de kleertjes die ze aan had wou nog even genieten van die geur. en alle vlekken krijg je er gewoon weer uit.
hoi hoi ik heb nieuwe kleetjes gekocht die ze aan krijg en ik was ze later uit en dan lijst ik ze in en zit er dan een vlek op dan maakt het niets uit het zijn toch der eerst kleertjes die ze aan krijg spawater