welke kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tasje, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
  2. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken veel mensen met de trip trap en de Ikea stoel en die vinden allemaal de Ikea stoel eigenlijk de beste :D

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de bloom, super blij mee!

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier de trip trap. Erg blij mee. Vooral omdat ik het vergeleken met andere stoelen een "normaal" uitziende stoel vindt :D

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ikea! Naar mijn mening kan geen duurdere, luxere kinderstoel zich meten aan de Antilop van Ikea. :)

6. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wij hebben de bloom maar bij mn moeder zit ze in de kinderstoel van ikea, en als ik eerlijk ben had ik beter die kunnen kopen dan de bloom! Ze vind hem veel fijner zitten en ze zit er prima in!

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ligt aan je budget en je wensen denk ik.

Ikea is goedkoop, kam onder de douche, in de vaatwasser, makkelijk mee te nemen.

Stokke is hoogte verstelbaar en neemt minder ruimte in beslag.

Wij hadden bij de meiden een verstelbare kinderstoel(x adventure) maar wat een rot klus om schoon te krijgen zeg

8. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Triptrap voor thuis (gaat tot ongeveer 8e jaar mee) en ikea voor onderweg, vakantie, onder de douche, enz

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

#9 pientje1, 19 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2014
    Wij hebben de Stokke Tripp Trapp en ik vind het een aanrader. Makkelijk in gebruik en ziet er leuk uit (kussentje er bij). En we hebben de goedkope van Ikea voor buiten en om mee te nemen (poten kan je er af halen).
    Mijn schoonzus had de Bloom, maar heeft later de Stokke nog gekocht, omdat de Bloom niet beviel.

10. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wij hebben die van Prenatal gekocht. We vonden de tripp trapp erg mooi, maar ook nogal duur. De meegroeistoel van Prenatal is ook prima. Ook wij hebben daarnaast de Antilop van Ikea (voor buiten en om mee te nemen), ideaal!

11. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Het scheelt toch ruim 100 euro.
    Ik vraag me daarbij dan af wat het verschil is....
    -alleen naam en design?

Want de meegroeistoel van prenatal kun je toch ook meerdere jaren gebruiken?

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wat ik fijn vind aan de stokke is dat mijn zoon er vrij strak inzit, hij kan er niet zelf in gaan staan en je kan hem steeds verstellen zodat hij altijd met zn voeten goede steun heeft.
    en hij gaat natuurlijk super lang mee. wij hebben stoffen eet kamer stoelen en vind het wel fijner dat hij in zn eigen stoel zit met zn pasta handen dan in mn stoffen stoelen!
    en als hij niet meer aan tafel staat doet ie t nog prima op zn kamer ofzo als bureau stoeltje

vrienden van ons hebben een namaak model van de stokke, stuk goedkoper maar de lak liet al heel snel los en ding is zo gammel als wat... dan geef ik liever wat meer uit...

en anders als kraamkado van famlie/vrienden vragen;)

hier ook de ikea kinderstoel voor als we weggaan of buiten. vind het grote nadeel dat ze geen voetensteun hebben en dus altijd bungelbenen. dat word onwijs zwaar, probeer zelf maar eens. en de poten die uitsteken waar je je nek heel vaak over breekt :D

13. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    super! Bedankt voor je uitleg.

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben zowel de stokke als ikea... maar gebruiken de stokke met heel veel plezier de ikea ook wel alleen ik vind hem niet fijn vppr dagelijks gebruik.
    met de stokke zit onze dochter gewoon strak tegen de tafel (geen eten wat op de grond valt) met de ikea stoel kan dit niet en valt vaak van alles tussen zeer irritant.

en de wijde poten van de ikea stoel ook zeer vervelend...

hier is de stokke echt een aanrader gebruiken hem nu 3 jaar en voor ons volgende kindje komt er nog 1 bij.

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb de Leopard van Ikea, net even wat chiquer dan de Antilop, maar net zo makkelijk :)

16. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Volgens mij kan je de stoel van Prenatal ook langer gebruiken. Hij is stevig genoeg.
    Het verschil zit 'm vooral in design en naam, denk ik. De stoel van Stokke is wel wat makkelijker in hoogte te verstellen, maar ja, dat doe je ook niet zo heel vaak.

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben de stokke en mijn ouders de ikea stoel. De stokke kan zoveel mogelijk onder de tafel. In de ikea stoel zit ze ook super, maar ik vind het wel een sta in de weg en omdat die poten zo uit elkaar staan een lekker struikelobject :p

18. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Maar is de Prenatal stoel meegroei stoel dan ook tot 8 jr te gebruiken?

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    De bungelbenen schijnen ook niet goed te zijn las ik.
    Voetsteun schijnt belangrijk te zijn.

Wij hebben de tripp trapp ook net aangeschaft.
    Eigenlijk meer omdat ik zie hoelang mijn neefje er in zit. Hij is nu 8 en pakt hem nog graag. Als je het zo bekijkt is hij niet zo duur. Maar ik snap je wel hoor! Het is een flinke uitgave zo ineens.

20. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Wij hebben de Bloom, maar deze hebben we gekocht omdat we een hoge bartafel hebben en deze stoel de enige was die zo hoog kwam. Anders was ik ook voor de Stokke trip trap gegaan. Voordeel van de Bloom is dat deze vanaf de geboorte te gebruiken is zonder een extra ligbakje aan te schaffen.

Deel Deze Pagina