Wie heeft er gratis haarthout over?

Discussie in 'Gratis en aanbiedingen' gestart door MissQ, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Voor onze houtkachel ben ik opzoek naar ongeverft en ongelakt hout, wie heeft er nog droog hout liggen wat ik kan branden in mijn houtkacheltje?!!!!

Alvast bedankt!
    xxx
    MissQ

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.297
    11.060
    113
    slecht seizoen denk ik - maar ken je mensen met een grote boom in de tuin die nog neer moet? Je moet er even een aanhanger bij regelen, maar bent wel voor de rest van het jaar voorzien. (als je vent handig is kan hij aanbieden om te helpen met omzagen, een win-win situatie :) )

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Net omgekapt hout heeft een jaar nodig om te drogen..... wat is het voor hout? Dat scheelt ook nog heel erg in de warmte (en de schoorsteenveegkosten). Is het dicht bij ons? Zoja, dan kunnen we misschien wel iets regelen!

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik denk dat je dat niet zo makkelijk gaat vinden! Goed haardhout is namelijk best duur dus als je daar 'goedkoop' (of gratis, maar je bent er wel een hoop tijd aan kwijt) aan wilt komen, zul je inderdaad in de gaten moeten houden waar bomen gekapt worden en zelf moeten helpen met kappen, vervoeren, kloven etc. etc. Zo kant en klaar kun je het ook wel vinden voor een flinke prijs, maar ik denk dat er weinig mensen hun zuurbewerkte hout gratis weg zullen doen.

Wij hebben ook een houtkachel maar gebruiken 'm alleen voor de gezelligheid. We hebben simpelweg de middelen en de tijd niet om zelf het hout te bewerken en op te slaan. Als je hout moet kopen kun je net zo goed gewoon de CV gebruiken want voor het goedkope hoeft je het niet te doen. Af en toe spreken we mensen die hun houtkachel wel intensief gebruiken en een flinke houtopslag hebben en daar kunnen we dan wel voor een leuke prijs wat hout weghalen. Is dat op, dan halen we wat in de aanbieding bij de bouwmarkt.

Onze schoorsteenveger rekent trouwens een vaste prijs, gewoon elk jaar E 30,-, maakt niet uit wat je stookt.

Succes!

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.297
    11.060
    113
    Haha sorry je bent te laat, mijn ouders hebben vorig voorjaar de boom tot op twee meter ofzo afgezaagd, die was na een brand op het pleintje ernaast al grotendeels goed ingedroogd :) Hout was al van tevoren toegezegd aan een oom, die hoefde het alleen maar zelf te komen halen, maar wat zijn er veel buren langs geweest die "eens kwamen informeren of hij al een idee had waar het hout naartoe ging" :)

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Onze schoorsteenveger vraagt net iets meer per stookseizoen. Net weer laten doen! Vandaar mijn vraag om stookhout! Wellicht heeft iemand iets liggen waar hij/zij niets mee doet :)

7. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Onze berkenboom moet gekapt worden.
    We hadden iemand die dat zou doen, maar hij is ziek geworden.
    Het hout zou dan ook naar hem gaan.

Als je 'm wilt kappen mag je het hout zo hebben.
    Maar ik heb geen idee of dat voor jou handig/rendabel is.
    Omgeving Nijmegen

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    k zou zeggen kijk eens over de grens daar is het goedkoper. hier in de buurt kost een cub ong 60 euro tegenwoordig tis wel duurder geworden. of haal er brikketten dat is ook lekker warm kun je hier bij boumakrt soms echt goedkoop halen.

zitten er zelf momenteel ook middenin haha net weer paar grote eiken opgeruimt in ons houthok.
    maar echt al klaar hout is gratis erg moeilijk hoor

9. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    inderdaad zelf kappen, kloven en te drogen leggen, anders kost de kachel geld ipv dat het opleverd.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.247
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben laatst een kuub hout gehaald voor 30 euro, in Oudenbosch. Weet niet of ze nog hebben en of het bij jou in de buurt is (en is ook niet gratis dus ;))

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Thx voor jullie reacties. Manlief heeft donderdag een oude den van 40 meter omgezaagd (die al een paar jaar voor dood stond). Het is wel niet het beste hout, het is nml erg snel opgebrand.. maar het is beter dan niets.

Ik hou me ondanks dat toch aanbevolen voor gratis hout, alle tips zijn welkom!

Ow ja, Oudenbosch is niet bij ons in de buurt helaas. Het is niet duur als het een beetje goed hout is in ieder geval...

Deel Deze Pagina