Mag ik even gillen? Ja? Fijn! WAAAAAAHHHHHAAARRRGGHHHH Jammer, het lucht niet eens op! Nadat ik in maart te horen heb gekregen dat ik na 4 jaar geen contractverlenging krijg begint nu ook de baan van mijn man op de tocht te staan! Hij heeft op het moment 3(!) banen! Gekke werk, I know! 1 op een VMBO (18u tijdelijk contract), 1 als trainer(20u tijdelijk contract) 1 in sportschool(20u vast contract waarvan t/m juni 9 uur ouderschapsverlof) Dit is niet te doen, een hoop geregel en gestress. Vanaf volgend schooljaar zou het anders gaan. voor 28u naar school, 20 uur trainen en daarnaast een cursus volgen (13 weken) Op school hadden ze hem deze uren aangeboden. Het was 28u met een vast contract of helemaal niks. Fijn, dat werd dus het plan, na 8 jr zou hij weg gaan bij de sportschool, alles was al zo'n beetje in kannen en kruiken. Maar nu! Vorige week kreeg hij ineens te horen dat hij nog 1 jaar contract mocht krijgen omdat er tussen 1e en 2e contract 5 mnd zaten en vanmorgen hoorde hij dat er 2 collegas uitgaan ivm boventallig staan. Vanmiddag heeft hij een gesprek met zijn leidinggevende. Een collega vertelde hem vanmorgen dat de leidinggevende hem waarschijnlijk weer een tijdelijk contract voor 18u aan gaat bieden. 3 banen wil hij echt niet meer en hij kan ook niet weer zoveel flexibiliteit van zijn werkgevers vragen als afgelopen jaar. Bij de sportschool blijven en blijven trainen is nu dus een beetje de optie maar dan gaan we er 1000 euro NETTO op achteruit! Maar dan heeft iig 1 van ons een vast contract! Ik zit nu in een sollicitatieprocedure die de goede kant op gaat maar is een functieschaal lager, ik moet dus goed gaan onderhandelen maar de kans zit er in dat ook ik minder ga verdienen. Gadverdamme wat een stress! Er bestaat zeker niets iets als gedeeltelijk WW? Dat hij dus eventueel de WW in gaat voor de uren op school? Ik word niet goed van deze onzekerheid!!! Die banen, ons huis wat al dik een jaar te koop staat met geen enkele kijker en onze wens voor een 2e kindje........
Wat vervelend zeg! Over je vraag over gedeeltelijke WW, dit kan gewoon hoor.. Voor de uren waarvoor je man werkloos zou gaan worden kan hij gewoon een WW uitkering aanvragen!
ja idd hij kan voor die uren ww aanvragen sterkte ermee. Hier ook ontslagen na 4 jaar klote gewoon gelukkig heeft me man vast werk
ECHT! Ow, ik dacht echt dat ik een hele domme vraag stelde... Maar dat gaat natuurlijk alleen op als hij geen contract verlenging krijgt? Niet als hi jzelf besluit niet akkoord te gaan met een tijdelijk contract omdat hij dan weer 3 banen zou hebben.
Ik zou dat wel even navragen bij het UWV, want normaal gesproken moet je als je ww aanvraagt beschikbaar zijn voor werk en ik vraag me af of dat reeel is met de uren die je man werkt. Ook zou ik kijken of jullie dit anders aan kunnen pakken, want werken bij 3 werkgevers voor je man is voor even wel te doen, maar om dat te blijven combineren lijkt me heel lastig. Daarnaast misschien verstandig om de financien eens goed onder de loep te nemen en kijken waar je kunt bezuinigen zodat jullie met minder toekunnen. Want zelfs al zou jij minder gaan verdienen, dan lijkt het mij dat wanneer je man 58 uur werkt jullie het zeker moeten kunnen doen met het geld wat binnenkomt.
@lin: Ja als hij (op papier) 58 uur blijft werken is er natuurlijk niets aan de hand maar dat gaat niet gebeuren want dat is gewoon niet te doen. Als het de 40 uur wordt mogen we qua inkomsten nog niet klagen hoor. Het punt is alleen dat we duur wonen op het moment (vandaar huis in de verkoop) en niet dicht bij het werk wonen dus echt véél reiskosten hebben. (dus ook huis in de verkoop) Onze financien neem ik regelmatig onder de loep, daar kan wel het 1 en ander minder in als het zou moeten....
Wow 3 banen ten eerste geeldig dat hij dit doet om zijn gezin te onderhouden! Gedeeltelijke ww kan volgens mij en voor de rest heel veel succes! Rot werk ook soms!
Wat vervelend! Hoop dat jullie huis snel verkocht is dat zal zo te lezen ook al het een en ander oplossen!
Ik weet niet of je gedeeltelijk WW krijgt als je in totaal nogsteeds 36-40 uur werkt. Ik kreeg geen WW voor de 4 uur verschil tussen mijn huidige aanstelling (32 uur) en die daarvoor (36 uur). Ik weet niet of dat met een bovengrens aan uren of met het verschil in uren te maken had, dat moet je even navragen! Tip voor conversaties met UWV: vraag naar de naam van diegene en schrijf die op. Want in die korte periode dat ik heb moeten overbruggen tussen twee banen, heb ik zoveel tegenstrijdige informatie gekregen dat ik er simpel van werd... Sterkte ermee! Hoop dat je geluk hebt met de verkoop van je huis!
Wat Evenstar zegt.. Volgens mij is er een uitloop van 4 uur ofzo, qua ww-uitkering. Maar ik voel met je mee, sinds begin deze week zit mijn man ook in de ww.
Nou hij belde net na het gesprek. Ze heeft hem een tijdelijk contract aangeboden voor dezelfde uren als nu! En ondertussen zielig lopen doen en het proberen goed te praten dat ze met haar rug tegen de muur staat en er slapeloze nachten van heeft gehad omdat te vertellen! Wat denk je van onze slapeloze nachten met geen baan voor mij nu dit bij man en ons huis in de verkoop (wat we hoe dan ook met verlies gaan verkopen!) Ondertussen zit ze ook nog te liegen in het gesprek. Man had wat info in gewonnen bij collega's o.a. over de aanmelding. Zo had die persoon hem verteld dat er al een X aantal l.l. aangemeld waren en er deze week nog een X aantal op intake komen. Zij noemt gewoon andere (minder) aantallen! Pfff, wat was het leven nog stressvrij toen we nog "jong" waren!