kleertjes die je smaak niet zijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje87, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Wij hadden aangegeven geen kleding als cadeau te willen maar bonnen zodat we evt zelf wat konden halen.
    Toch kwamen er mensen met hun smaak kleding aanzetten. Dat ligt ongedragen in de kast tot vriendje het niet meer aan zou kunnen. Mochten ze er ooit naar vragen hebben we het gewoon liggen en heeft hij het toevallig van de week aangehad :)

2. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik had ook iets gekregen wat echt jongenskleertjes zijn. En ook nog in een compleet foute maat... Heb ze aan een vriendin gegeven. Zij verwacht een zoontje en denk dat hij in de zomer de kleertjes wel past.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als ik kleren lelijk vind bewaar ik ze ook niet als reserve.

Hier gaan de kleren MP op of ik maak er iemand anders blij mee.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ohhh zo herkenbaar :D

Om herkenning/scheve gezichten te voorkomen wil ik even zeggen dat wij tot 3x toe iets afschuwelijk lelijks hebben gekregen voor onze kleine vent, waarvan ik echt dacht van: mensenkindertjes, hoe krijgt men het voor elkaar?! Kon het nog lelijker? Maar die mensen vonden dat grappig. Ik zal niet verklappen hoe het eruit ziet, maar het valt in de categorie 'wij geven een kledingstuk met een ludieke tekst erop terwijl die persoon verdraaid goed had kunnen weten dat dergelijke teksten niet bij ons in de smaak zouden vallen', de categorie 'streepjes in felle vloekende knalkleuren zijn in' en de categorie 'in de jaren '50 was dit helemaal happening'.

Ik wil op zo'n moment ook niet totaal ondankbaar lijken dus ik zeg netjes dank je wel en heb het de kleine man 1x aangetrokken. Godzijdank is hij er nu al bijna uitgegroeid (hoera, men kocht het in maatje 50) en kan ik legitiem de baby de schuld geven. Het zijn 2 shirtjes en een rompertje. Het rompertje zit toch onder de kleding - en bij die shirtjes heeft hij 'toevallig' die dag ook een vestje aan ;)

Maar wat ik nog veel erger vond was dat er iemand, waar ik oprecht een hekel aan heb en geen aardig persoon vind, mijn partner een setje kleding cadeau gedaan heeft (werkgerelateerd) en dat ik dat setje echt prachtig vind. En uit stil protest het de kleine man minstens 5x aan heb getrokken; zelfs nu het iets te klein aan het worden is ;) Ik dacht er nog even over om het hem helemaal niet aan te trekken, maar daar heb ik mijzelf dubbel mee, denk ik dan? Echter word ik nu wel telkens aan die persoon herinnert... Moeilijk moeilijk :D Ach, het staat ons ventje in ieder geval prachtig!

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Gelukkig maar 2 x voorgekomen, en van mensen die echt niet dagelijks zie, dus zullen echt niet weten wat ik er mee gedaan heb, heb het mooi doorgegeven aan een tienermoeder die ik ken, was wel leuk, maar stond me dochtertje totaal niet

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Komt hier zeer regelmatig voor met een schoonmoeder die absoluut niet dezelfde smaak heeft als ons... Ik blijf het lastig vinden, we vinden het ook rot om te zeggen dat we het niks vinden, zo ondankbaar. We geven die setjes nu vaak mee naar het kdv. Thuis laten we het nooit dragen.

7. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    evt als reserve en trek het aan als we bij de gever op visite gaan. Dan lijkt het net of ie het regelmatig draagt. daarna weer achterin de kast totdat ie de maat niet meer past.

8. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Onder in de kast leggen :)
    Of de iets minder lelijke dingen aan met buiten spelen :)

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Reserve voor het kdv, in de luiertas, dat soort dingen. En echt belachelijke dingen (zoals een gebreid naveltruitje met mouwen tot aan de hemel voor mijn zoon) gaan in de kliko. Dat durf ik zelfs niet in de kledingcontainer te doen.

10. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Whahaha als het gaat over wie ik denk dat het gaat vind ik het wel humor.:p:D
    Dat uitgerekend diegene nou het leuke pakje heeft gegeven.....
    Kom niet meer bij........ :D

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als pyama gebruiken, buitenspeelkleding, voor thuis....Ik gooi niets weg want het komt altijd wel een keer van pas.

12. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Kunnen we geen ruiltopic met lelijke kleertjes beginnen? :D

Hier gaan de lelijke kleertjes naar mijn nicht die alles prachtig vind haha

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    dat is een goeie! zo was er toch laatst ook een weggeeftopic van lelijke cadeautjes?:D

14. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Lijkt mij een goed idee. Ik had hier een paar setjes van Dirkje gehad, absoluut niet mijn smaak, die ze 1 keer voor de foto heeft aangehad. Daarna meteen in de zak voor goede doel. Ik denk dat er een aantal meiden hier dat een zonde hadden gevonden...

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Vreselijk is dat....

Ik heb een dochter maar houd gewoon niet van roze, oom en tantes enz kwamen gerust met roze aanzetten, belandde onder in de kast en uiteindelijk op marktplaats.

Maar schoonmoeder koopt ook heel veel, ook al zeg ik houd er eens mee op. soms krijg ik eerst een mailtje met link en dan zeg ik eerlijk niet mijn smaak, maar soms komt ze zomaar met iets aan. En ze heeft het al tot 2 keer toe voor elkaar gekregen om met echte jongenskleding aan te komen. En als ik dat dan zeg is reactie, ja met jou weet ik het ook niet, je wil geen roze, nou dit is geen roze, nee niet roze wel jongens kleding dat is jet andere uiterste, en bij de hemaklefing is dat mijns inziens duidelijk te zien. Uiteindelijk neemt ze het chagrijnig weer mee om te ruilen, helaas mag ik dan niet zelf ruilen om wat leuks uit te zoeken. Ben benieuwd waar ze de kleding van vandaag weer voor gaat ruilen....

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Niet gekregen, sowieso nog niet veel kadootjes ontvangen, nog niet veel kraambezoek gehad(vind ik ook niet zo erg, hihi). Kleine meid is nu een maand oud. We wisten niet wat het zou worden, dus moest allemaal neutrale kleertjes kopen, sommige dingen vind ik nu echt stom, meer jongensachtig. Heb ook veel te veel in grotere maat(62)gekocht. Nou ja, maar even zien of er straks nog leuke combi's te maken zijn met wat nieuwe meidenkleren.
    Maar goed, dus geen lelijke kleding gekregen tot nu toe.

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik vermoed trouwens ook dat ik destijds kleertjes uit een tweedehands winkel heb gekregen. Dat vind ik toch echt niet kunnen voor zo'n kleintje, tenzij het van familie of vrienden is geweest. Als je niet veel geld hebt, kan je toch altijd nog naar de Zeeman of H&M. Zit ook best leuk spul tussen.

18. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    :) Uhm moet zeggen dat we niet veel leijke kleding hebben gehad op 1 pakje na, maar die heb ik in de kast gelegd...:)

19. misa

misa Niet meer actief

Ik net zo! Of ze blijven in de kast of ik doe ze eens een keer aan naar degene die het gekocht heeft.... ;)

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.763
    113
    De minder mooie kleertjes vinden altijd wel een keer een bestemming voor thuis, pyjama etc. Wat ik echt direct achterin de kast heb gestopt of weggesluisd naar een goed doel zijn die vreselijke synthetische babypakjes, van dat wat pluizige spul. Dat doe ik haar echt niet aan!

Deel Deze Pagina