Hi mijn dochter is nu 3,5 maand oud en dronk altijd haar flesjes leeg. Sinds een week of 5 dachten we dat wel weer konden ophogen en sindsdien is het nooit meer goed gekomen. Ze drinkt zelfden haar fles leeg en is nu in bijna 4 weken tijd maar 430 Gram aangekomen. Volgens de "cb norm" had dit 600 Moeten zijn. Ik vind het erg vervelend want mn dochter is al een beetje aan de kleine Kant. Ik heb inmiddels een Speen met een Grotere opening gekocht en geen haar nu rijstebloem door haar fles. Het gaat iets beter maar gebruik het niet Lang Genoeg om er iets zinnigs over te zeggen nog. Hebben jullie dit ook meegemaakt en hebben jullie Misschien tips om haar beter te laten drinken?
Hier hebben mijn beide dochters dit ook in fases gehad. Dan dronken ze weer een tijd heel goed, dan weer heel slecht.
Hier ook hoor, kon me heeeel druk maken. Inderdaad ook periodes heel slecht drinken. Ze groeit ook onder het gemiddelde, maar volgt wel keurig haar lijntje.( ze woog 1,5 week geleden net 6 kilo en was 61cm, ook niet groot dus voor haar leeftijd) Ze is nu 5 maanden en krijgt 5 flessen van 150+5 en drinkt ze ook niet allemaal leeg. Jammer dan, ze doet het verder goed. Ik zou me er als ik jou was ook niet druk om maken, niet ieder kind is een grote eter. Als ze verder normale luiers heeft en niet een versufte indruk maakt is het toch prima?
De kindjes moeten tussen de 100 en 150 gram per week groeien. Dus ruim 400gr is echt voldoende. Pas op met de rijstebloem dit is wel al bijvoeding. Hou je kleintje dus even goed in de gaten. En om te weten hoe het gaat is vocht toch het belangrijkste. Zijn er voldoende plasluiers dan is het prima. Verder niet te veel zorgen maken. De kindjes pakken wat ze nodig hebben.
Rijstebloem mag toch gewoon vanaf 4 maanden? Ok Misschien iets te vroeg maar scheelt maar 1,5 week Waar moet ik precies voor oppassen? Obstipatie Bijv? Ze had vandaag gewoon een normale poep luier. Ze leek er geen last van te hebben. Verder moet ik me inderdaad niet zo druk maken. Ik dacht dat 150 Echt een harde eis was.
Ik zou juist stoppen met rijstebloem. Het voegt niks toe en doordat de melk dikker wordt moet ze meer moeite doen om te zuigen waardoor je kans krijgt dat ze nog slechter gaat drinken.
Klinkt Misschien raar maar het Lijkt juist alsof ze meer drinkt Sinds dat er in zit. En er Zitten wel wat voedingsstoffen in. Niet veel maar wel wat
Mijn dochter is bijna 4 maanden en bijna 7 kilo. Ze drinkt ook niet veel. Gemiddeld drinkt ze tussen de 750 en 850cc per dag. Eerder 800 cc dan meer zeg maar. Sommige dagen zijn er uitschieters naar boven, maar dat is maar af en toe. Ik moet morgen naar het cb eens kijken hoe ze gegroeid is. Ze is verder wel tevreden en vrolijk en houdt netjes 4 uur tussen haar voedingen dus ik ga er van uit dat ze genoeg heeft.
100 gram per week is voldoende hoor, het moet echt geen 150 zijn. Verder is het idd zo dat de plasluiers het belangrijkste zijn. Het indikken van de melk kan tot gevolg hebben dat ze sneller een voller gevoel hebben. Maar vermits ze beter drinkt hiermee, zou het niet kunnen zijn dat ze beter drinkt als je eens van melk (smaak) veranderd? Bij onze jongen hielp het wel, onze kinderarts had het aangeraden.
Ze krijgt nu nutrilon standaard. Waarnaar Ben jij Toen overgestapt. Ik merk wel dat ze dit lekkerder vindt. Met de rijstebloem he dus zou best kunnen dat het de smaak is. Ik heb overigens gewoon de naturel smaak geen vanille of zo