hey meiden ik heb een vraagje aan jullie. mijn schoonmoeder is druk aan het werk gegaan en heeft voor het ledikant lakentjes gemaakt. echter is het materiaal deels van polyester en deels van katoen. nu zie ik in de winkels eigenlijk alleen lakens liggen van 100% katoen. moet het lakentje in het ledikant van 100% katoen zijn om maakt het niet uit dat er polyester in zit verwerkt? hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden alvast bedankt, gr linda
Ik zou voor 100% katoen gaan. Lijkt me anders gaan broeien/zweten. Maar ms ligt t er ook aan hoeveel polyester er in verwerkt zit. Ook dekentjes moeten 100% katoen zijn. Maar goed ik ben ook nog geen evaringsdeskundige......Ms weten anderen dit wel.
als het over een aerosleepmatras gaat dan moet het 100% katoen zijn. wanneer je een gewoon schuimmatrasje hebt mag je ook met polyester een lakentje hebben, maar dit is minder ademend dan alleen katoen. Wat nog fijner is is jersey katoen, dat is lekker zacht. Succes ermee!
Waarschijnlijk zit er maar 5% polyester in voor de rek, zodat je het lakentje om de hoeken van het matrasje kan doen? Dus waar zijn de lakentjes voor, als hoeslaken om het matras, of als bovenlaken onder het dekentje? Bij een hoeslakentje is het niet erg (misschien bij de aerosleep zag ik net, weet daar niks van), bij een bovenlakentje zou ik toch alleen katoen gebruiken.