Mijn dochter van 2,5 is na de geboorte van aiden heel dwars niet luisteren veel huilen heel erg druk we gingen net boodschappen doen en het was echt een hele gebeurtenis huilen.huilen alles willen enz... Heeft er hier iemand ervaring mee is dit normaal of doe.ik wat fout
Ik moet zeggen dat mijn dochtertje (een jaar jonger dan de jouwe) heel goed reageert op de komst van haar zusje dus in die zin herken ik het niet. Ja, ze is weleens dwars maar dat is ook een beetje de leeftijd en als ik de fles geef en mijn handen even niet vrij heb voor haar, doet ze regelmatig dingen die niet mogen. Maar dat negeer ik dan eigenlijk meestal, is de lol er snel af en heeft ze ook niet de aandacht waar het om te doen is. na de fles krijgt ze weer even 5 minuten of langer álle aandacht als Mini2 in de box gaat. Ik heb wel begrepen dat de oudere kindjes het vaak prettig vinden als ze een beetje betrokken worden bij de nieuwe baby. Al is het maar een luiertje aangeven als je gaat verschonen, ook de fles vasthouden (doet Mini1 hier ook met trots hoofd, hihi) en zo "helpen" met de fles geven, dingen aan laten geven, baby laten aaien of kussen, enz. En soms ook heel duidelijk even niet alleen met de baby bezig zijn maar met de oudste en dat ook benoemen. Heb je dit soort dingen al geprobeerd?
En o ja, het is natuurlijk echt een heeeele nieuwe situatie, je zoontje is net een week oud dus het is voor iedereen even wennen om zijn/haar nieuwe plekje weer te vinden. Dat hoort er (helaas) ook wel een beetje bij...
Ja betrek haar echt overal bij flesje aaien kusjes geven.. Soms is ze alleen wat hardhandig hihi maar dat begrijot ze niet natuurlijk.. Ze is gewoon wat huilerig en dwars brutaal en vind het best lastig want wil nikx fout doen
Heb geen duo wagen maar zit er bijna aan te denken die toch aan te schaffen ze wou vandaag gewoon echt niet meelopen enz mazzel dat papa er was maar anders weet ik niet hoe je dat doet
ik herken het ook niet, hier zijn ze vanaf het begin af aan al 2 handen op 1 buik, het cb heeft het volgens hun zeggen zelfs nog nooit zo close gezien. maargoed, je doet inprincipe alles wat je moet doen je betrekt haar overal bij, zorg ook voor qualitytime met haar alleen, wat betreft boodschappen doen heb ik het altijd zo gedaan : ik pak een a4tje, en uit de foldertjes knip ik wat ik nodig heb van de supermarkt, dit plak ik op het a4tje en dan gaan we met ons 3tjes naar de supermarkt, ( we plakken het samen) eenmaal in de supermarkt laat ik hem zoeken naar de producten die we hebben opgeplakt. en zo heb ik het eigenlijk bijna altijd erg rustig, misschien zou je dat kunnen proberen, er een spelletje van maken met haar, laat haar het fruit of de groente afwegen,als ze het verkeerde pakt leg haar uit wat het is en dat dat niet is wat je nodig hebt maar dat ze het goed geprobeerd heeft, hier mag zoonlief contant geld geven of op het groene knopje van betalen drukken na het pinnen. hij vind het altijd erg leuk om boodschappen te doen met mama.
herken het hier wel hoor... heb hem zo goed mogelijk voorbereid op de komst van de baby.. toen die er was heeft tie veel aandacht van de kraamverzorgster en mijn schoonouders gehad (en natuurlijk van ons) maar ineens ging ie op de muur tekenen(had ie nog nooit gedaan) weglopen in de winkel (hij liep al toen ie 9,5 maand was en vanaf 1,5 ook mee naar de winkel, dus ineens weer in een wagen zetten was geen optie) maar nam elke keer als de jongste sliep echt tijd voor hem(noemde de kleine dan ook niet) ging lekker met hem puzzelen end. kreeg ook de tip om voor tijdens het voeden(gaf bv) een speciaal koffertje(of mandje oid) te maken waar allemaal leuke dingetjes in zaten die echt alleen voor tijdens het voeden zijn. zo maak je de voedtijden voor de oudste ook speciaal en geeft het jou meer rust.. dit kan natuurlijk ook tijdens flesvoedingen.. hopelijk draait de oudste snel bij... hou je grensen aan en leg uit waarom iets wel of niet kan. kort, krachtig en duidelijk.. liefs jannie
Hier een zoontje van net 2 jaar die geweldig blij is met zijn zusje. Heel lief, knuffelig, echt een schatje. Mijn oudste echter is bijna 5 jaar en die is erg drammerig. Helpen met de baby is niks voor hem, bij hem helpt 1 op 1 aandacht. Dus vandaag lekker alleen met papa op pad zonder de jongste twee koters. Daar knapt ie van op. Oh ja al is mijn jongste zoon nog zo braaf, buiten de deur zit ie toch echt in de dubbele wagen (Phil en Ted Explorer). Lopen met een wagen en twee loslopende mannetjes zie ik niet zitten namelijk
hier ook heel herkenbaar hoor! mn dochter was ook 2,5 jr oud toen de jongste werd geboren. en hier ongeveer 2 maandjes gehad waarin de oudste wat vaker dwars was ed. hoort bij de leeftijd en tis natuurlijk hele verandering in huis. ik heb de oudste ook veel erbij betrokken, ook veel individuele aandacht gegeven ect ect. nu is de kleine 3 mnd oud en vindt dat het nu stukken beter gaat. kortom naar mijn idee heeft t gewoon tijd nodig en is het echt niet zo dat je dingen fout doet. tis voor de oudste gewoon ook zo'n grote verandering in huis.