Als onze dochter straks geboren is wil ik cupcakes maken om uit te delen door onze oudste dochter op het kdv. Nu ben ik zelf niet zo'n bak held . Ik heb dus om te oefenen zo'n kant en klaar pak van Dr.Oetker gebruikt. Ik heb als boter Blueband gebruikt, maar kan ik niet beter roomboter gebruiken?? (is dat lekkerder??). De bovenkant wilde ik versieren met roze/witte muisjes. Ik heb liggen klooien met poedersuiker en water. Maar kan ik ze ook licht besmeren met roomboter en dan in de muisjes dompen? En hoe krijg ik de bovenkant mooi vlak? Nu stonden ze een beetje bol zeg maar.. Kortom: alle tips zijn welkom!
Inderdaad met roomboter doen. Ik zou wat witte choco smelten daar de bovenkant indeppen en dan de muisjes erop zodat ze blijven plakken. Je kunt ook googlen staan allerlei leuk ideetjes op internet.
je kunt ook roomboter zacht laten worden (niet smelten) en er wat slagroom of melk en suiker doorheen kloppen, dat erop smeren en daar de muisjes op doen.
Ik zou roomboter gebruiken, is lekkerder. Je kan ook muffins met zonnebloemolie maken, op zijn Amerikaans. Goed idee van floortje die witte chocolade, muisjes erop en even goed laten uitharden. Als je niet zo vaakt bakt en je au bain marie smelten te veel werk vind kan het ook goed in de magnetron, elke 30 seconden even checken en roeren tot het vloeibaar is. Succes! Ps. Muffins zijn zo makkelijk te maken from scratch, ook veel lekkerder dan pakjes. Dit is mijn favoriete recept (White Chocolate And Blackberry Muffins Recipe - Taste.com.au) , de witte chocolade en bramen kan je vervangen door rozijnen, donkere chocola, frambozen etc etc. gewoon afwisselen met wat je op dat moment in huis hebt.. deze muffins worden hier bijna elk weekend wel gemaakt
die muffins zien er lekker uit,maar is me wat te ingewikkeld . Denk dat ik het voor peuters van 2-4 jaar een beetje simpel hou. De tip van witte chocolade klinkt goed. Zul je zien dat ik dat nog verpruts hahaha.
@florida13, als je het een paar keer hebt gedaan valt het mee maar kan me voorstellen dat je er momenteel geen zin in hebt en effe makkelijk wilt doen Chocola lukt je vast wel! Rustig laten smelten op half vermogen en niet warmer dan 45 graden laten worden want het klontert snel bij hitte. Je moet het dus gewoon nog met je vinger in kunnen dopen zeg maar
IK gebruik altijd bleu band. Vind ik persoonlijk lekkerder als roomboter. Je hebt ook van die kant en klare zakjes glazuur, dat heb ik gebruikt op de cakejes toen we gingen vertellen dat ik zwanger was. Cupcakes dompelen in de glazuur, en dan door de muisjes... Mijne waren ook bol, maar was geen probleem.
kan met allebei..om ze mooi plat te maken leg je er direct na het bakken een zware snijplank op, ff aandrukken en ze zijn helemaal plat. Lekker is ook met een appelboor een gaatje erin maken en een likje jam erin. Ik heb voor de geboorte van onze jongste 100 cupcakes gemaakt van te voren en ingevroren. Ik heb de cupcakes besmeerd met witte chocopasta en toen in de muisjes gedipt.
Ik zag bij de cupcake wedstrijd voor kinderen op de tv dat de koks juist melk afraden, omdat het rijzen dan veel langer duurt en de vorm minder mooi is
Misschien een ander idee. Je kunt het nu alvast maken en zo weer in de vriezer gooien en als je het nodig hebt, haal he het eruit en je bent klaar. Slagroomsoesjes met muisjes en dan inderdaad in de witte chocola. Kan niks aan mis gaan. Dit is iets wat bij ons op kdv wel vaker getrakteerd werd
In mijn cupcakeboek van Rudolph van Veen wordt zonnebloemolie gebruikt i.p.v. boter ook heerlijk! Superhandige recepten.
Wat je kunt doen om de muffins zo gelijkmatig te laten rijzen is op een lage temperatuur wat langer bakken. Ik neem aan de je de bakboter van blue band bedoelde? Ik zou gewoon de goedkoopste roomboter gebruiken! Die tip van witte choco ga ik ook gebruiken! Mijn dochter wordt woensdag 1 en voor opa en oma wil ik toch wel iets leuks op tafel zetten