Mijn zoontje heeft sinds vrijdag medicijn ophoging gekregen van de ka omdat hij weer slechter ging drinken / slapen etc, (heeft kma en verborgen reflux), maar nou kom ik er vanmiddag achter dat hij witte pukkeltje op zijn tong heeft en een witte waas op zijn lippen en mondhoeken. Ik kan t ook niet weg vegen met een doekje, dus ik denk dat het spruw is....?! Dus wie weet was de medicijn ophoging wel helemaal niet nodig en kwam het misshcien wel door de spruw...Als dat het is?! Ik ga morgen even de ha bellen, maar gaat dit wel eens vanzelf weg of word het vaak alleen maar erger? En het is ook erg besmettelijk zoals ik het las op internet??? Heb nog een zoontje van 19 mnd, is de kans groot dat hij het ook krijgt / heeft? Hij zit trouwens al bijna een week lang elke keer aan zijn tong, net alsog hij een haar in zijn mond heeft, maar ik heb tot nu toe nog niks gezien bij hem, geen witte aanslag ofzo....Zal morgen nog is goed kijken! Zit er gelijk over in over die medicijn ophoging.... Morgen ook gelijk even de ka bellen en dit doorgeven! Kon helaas geen foto maken, mannetje liet het niet toe!
Mijn dochtertje heeft momenteel spruw. Haar tong was echt wit, en op de binnenkant van haar lippen en wangen zitten witte vlekjes, die krijg je niet weg. Ze krijgt nu al een week medicijnen en het gaat al veel beter, ze dronk echt een stuk minder en was ook onrustiger (vast ook door de honger).
Heeft mijn zoontje ook gehad met 10 weken, dronk heeel slecht en huilen tijdens het drinken, ook erg onrustig. Hij had witte vlekjes in zijn gehemelte en een witte waas idd op de tong en lippen. Helaas had hij 2 kuurtjes nodig voor het weg was en hij heeft probiotica gekregen van de biologisch arts om zijn darmen meer weerstand te geven. Het klinkt wel echt als spruw wat je beschrijft, besmettelijk ja dat is het wel, ik was erg schoon toen hij het had, veel je handen wassen, ik kookte de flesspenen na elke gedronken fles uit, ik weet niet of dit nodig was maar voor mijn eigen gevoel haha
Ik zou zeker naar de ha gaan. Ons dochtertje was een paar dgn. uit toen ik zag dat haar tongetje zo wit was. Opgedroogd melk zei de kraamverzorgster. De hele 1e week was Liza erg onrustig (ze had ook veel last van krampjes), en na precies 1week huilde ze de hele dag en wilde ze niets eten. Die avond zijn we naar de ha-post gegaan en die zag het meteen...spruw! Kindjes hebben daar heek veel last van, het is alsof ze blaren in hun mond hebben, dus logisch dat ze niet wilde eten. Maar ze had wel honger en was heel moe, dus huilen... Ik heb haar uiteindelijk 3 kuurtjes moeten geven voordat het helemaal weg was. Het is inderdaad ook besmettelijk, maar meer als ze hetzelfde 'materiaal' gebruiken en neem aan dat dat niet zo is. Wel vaak spenen e.d. uitkoken. Dus....morgen inderdaad even ha bellen en vragen of je meteen mag komen.