Spoedvraag waterpokken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Iris heeft zo'n jeuk van de waterpokken, echt niet leuk meer! :cry: Heeft iemand (huis-tuin-keuken) tips om de jeuk te verzachten? Heb calendulan en talkpoeder maar meer weet ik ook zo niet.

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    je hebt van vsm speciale zalf voor de waterpokken.

hopelijk te koop bij je in de buurt bij een dienstdoende apotheek

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

wat heel goed helpt is maizena. Klinkt misschien raar, maar het heeft bij ons buurmeisje heel goed geholpen. Anders misschien mentholtalkpoeder?

4. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    een badje met havermout.......heel ouderwets maar werkt goed (net als maizena!)
    En gewoon talkpoeder...... mentholtalkpoeder mag pas na 2 jaar gegeven worden......

gr. en suc6
    wup

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    havermout heeft hier goed geholpen
    idd talk peoder en menthol mag je niet gebruiken tot 2 jaar. ik heb ook van vsm die calendula emulsie gebruikt. elke avond in het badje havermout en gelukkig is de jeuk inmiddels al ff weg maar eer dat die korstjes eens weg zijn pfff.

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Maizena

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    uit nieuwsgierigheid , moet je dan maizena badje maken of echt alleen de poeder smeren?
    neem aan badje?

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tipje over de havermout: Doe dit in een washandje en spons haar hiermee af... Dan heb je niet al die havermout in het badje en in jou afvoer zitten. Gebruik wel een oud washandje, want van wat ik hoor van vriendinnen is dat het er nogal moeilijk uit gaat.. :)

9. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties! We hebben een behoorlijk onrustige nacht achter de rug. Ik had gisteren al de emulsie gehaald van VSM maar deze mag maar 2 a 3 per dag (waarom eigenlijk?). Het is vandaag koopzondag dus dan ga ik havermout halen, hopen dat m'n meisje dan een stuk minder jeuk heeft!

10. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    De havermout is een supertip geweest! :D :D :D Afgelopen zondag mee begonnen, 2x daags in bad en het ziet er nu heel rustig uit! Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina