Hoi dames, ik vraag me af voor welke vloer jullie hebben gekozen in de babykamer? Ik ga binnenkort verhuizen en zit te twijfelen tussen laminaat of zeil in de babykamer. Wij zijn allebei allergisch voor huisstofmijt, dus vloerbedekking leek me niet zo'n goed idee, al vind ik dat wel het leukst. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en de voors en tegens van verschillende vloeren
Hier ook laminaat, zou niets anders willen mijn schoonzus heeft zeil maar is hier niet blij mee, meubels staan lang op de zelfde plek, en nu heeft ze het verandert maar zitten er druk punten in het zeil... en die zie je nu na een half jaar nog, erg jammer dus
Hier hebben we ook laminaat gelegd, staat prachtig! Mocht je nou het badje op haar kamertje willen doen zou ik een zeiltje kiezen... maar anders echt laminaat!
Wij hebben laminaat, erg fijn en goed schoon te houden. Ik ben zelf niet zo van het zeil. Als je het badje in de kamer gaat doen kun je gewoon een badmat op de grond leggen. Zodra ze echt wild gaan spetteren kun je ook het badje in de badkamer doen, doen wij nu.
Ik vind zelf laminaat met een los kleed wel zo praktisch. We hebben een mooi kleed bij de IKEA gekocht en in de kinderkamers laminaat. Dat willen we in het nieuwe huis weer. Ideaal. De kleden van IKEA hebben een anti slip kunnen worden gewassen dus dat is veilig en handig.
Vloerbedekking hoeft niet verkeerd te zijn tegen stof, sterker nog, daar waar het bij laminaat in de lucht gaat dwarrelen, blijft het bij vloerbedekking op de grond liggen. Uiteraard wel goed stofzuigen, maar dat is voor beide situaties het geval. Er schijnt zelfs vloerbedekking te zijn die geschikt wordt bevonden voor ziekenhuizen!
Wij hebben laminaat. Fijner schoonmaken, fijner rondkruipen voor de kleine straks. Vloerbedekking wilden we niet, vanwege het stof, maar ook vanwege vlekken.
Hier ligt er novilon met hout structuur en uiterlijk. (Zeil maar van betere kwaliteit zeg maar) Hetlijkt dus alsof er hier laminaat ligt. Geen last van putten van meubels die er ooit hebben gestaan. Makkelijk schoon te maken en kan vrij nat. Ga er regelmatig met de stoomreiniger overheen.
Wij hebben ook voor laminaat gekozen. Ik wilde liever vloerbedekking omdat ik dat wat warmer en gezelliger vind op een slaapkamer maar man wilde echt graag laminaat. Hij vind het schoner en mooier.
Bedankt voor alle reacties!!! Ik had nog nooit van Novilon gehoord, ga ik eens naar kijken Anders idd laminaat denk ik... dat van die putjes is wel waar. EN ik ben nogal van het schuiven met meubels zo af en toe Vooral in de weken voor de baby er is, zal ik nog wel eens wat veranderen denk ik haha. thanks!
Ben wel benieuwd naar de kwaliteit die je nodig hebt... zoveel zal je er niet lopen met schoenen toch? Hebben jullie voor heel duur laminaat gekozen of ook goede ervaringen met goedkoper laminaat? (Heb geen mega-budget voor de babykamer, omdat we nog veel moeten doen in de rest van het huis )
Wij hebben laminaat.. Ik ben ook van het schuiven, vooral het nu nog niet op z'n plek staat.. Dus we hebben van die stoffen viltjes eronder geplakt Ideaal.. Het laminaat dat wij hebben liggen is niet heel goedkoop maar ook niet heel duur.. Wij doen altijd de schoenen uit trouwens, vind het niet zo hygienisch om met schoenen boven te lopen.. Maar dat is ieder voor zich.. Ik vind het ook erg makkelijk te onderhouden..