Kleertjes inkopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Biancaaa, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal

Ben in december uitgerekend, maar nu is mn vraag wanneer is het het beste om te gaan kijken voor kleertjes.
    Ik ben bang dat als ik in oktober november ga kijken dat alles alweer in de uitverkoop is voor het voorjaar.
    Nu wil ik heel graag kleertjes halen van het merk Lief! maar hoe valt dat??
    Als goed is word onze spruit ongeveer 51 cm en 3510 gr in hoeverre een gyneacoloog dat goed kan voorspellen.. welke maat kan ik dan het beste van Lief! halen want het moet niet zo zijn dat het er binnen eeen paar dagen is uitgegroeid...

Groetjes

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    op zich zijn er voor die hele kleintjes, zowel in de zomer als in de winter kleertjes te krijgen. Ze dragen nog geen hele dikke pakjes en shirtjes met korte mouwen dragen ze ook niet (ook niet als ze in de zomer geboren worden) dus wat dat betreft is er altijd wel keuze. De uitverkoop is dus nog geen slecht idee hoor :)

Wij hebben alles zo'n beetje gespreid qua kosten.. dus ook qua kleertjes kopen. Vanaf de 20 weken zijn we langzaam dingetjes gaan halen.
    Het merk lief valt volgens mij iets kleiner. Dus ik zou kiezen voor 56. Hou er sowieso rekening mee dat passende kleertjes in het begin, soms toch maar 2 tot 4 weken gedragen worden. Er wordt eigenlijk dus niets versleten op die leeftijd ;)

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik was in juni uitgerekend en in mei bevallen. Maar het maakt niet uit wanneer je kindje geboren wordt. Ik heb ook veel dingen in de uitverkoop gekocht:).
    Mijn zoontje heeft bijna 3 mnd in mt 50/56 gepast maar was ook erg klein en te vroeg geboren.

Wat Athina zegt denk ik ook mt 56 kopen

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    @ Biancaaa: Huh? Kan een gyn al zo vroeg weten hoe lang en zwaar een kind wordt??

Ik heb me laten vertellen dat je in de kraamtijd ook op wat kleertjes kunt rekenen... Dus ik heb alleen wat basisstukken gekocht.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @marlett de meeste mensen die kleding kopen in de kraamtijd kopen veel te grote maten. Die kunnen ze vaak helemaal niet gelijk aan. Of je moet een groot kindje krijgen.
    Ik heb veel in mt 62/68 gekregen dat kan hij nu pas aan,tis zelfs nog een beetje te groot.:)

6. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik heb maar een aantal kleertjes maat 50 en 56 gekocht. Mocht ik niet veel krijgen in de kraamtijd, dan is het winkelcentrum om de hoek.....

7. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia is ook een erg gemiddeld kindje, maar heeft echt nog wel maat 50 aan. Dit past ook goed!

De vraag is natuurlijk of je veel kleertjes aan wilt schaffen in een maat waar ze met ongeveer een maand uitgegroeid zijn. Julia heeft ook al wel 56 aan, alhoewel het echt te groot is. Kleertjes met lange mouwen zijn altijd te krijgen, ook in de zomer. Ik vind zelf de maten erg slecht verdeeld in 50 - 56. Sommige maat 50 vallen goed, anderen te groot, en maat 56 past soms gewoon al goed...

Oftewel, koop lekker wat (misschien als lief! wat klein valt, daarvan alleen 56 kopen) en kijk als je baby er is wat je gebruikt. Ik vond van die strik-shirtjes wel handig in maat 56, want die kun je gewoon iets strakker strikken en gemakkelijk omdubbelen in het begin. Wij hadden namelijk erg veel shirtjes nodig de eerste dagen!

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Volgens mij kan je bij Lief! niet kiezen uit 50 en 56 maar is het 50-56, dus dat maakt de keuze al makkelijk he ;)
    Lisa heeft dr 1e lief shirtje (dat was dus iig een 50-56) ongeveer 4 maanden aangekund. Ik vind Lief! trouwens juist best groot vallen.

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hai,

Mijn dochter was 49 cm en 3120 gram bij geboorte. Nu, 4 maanden, weegt ze 5400 en is ze 61,5 cm groot.
    Lief matje 50/56 past nu heel mooi. Bij geboorte veel te groot. Heb het toen wel aangehad maar dus erg groot.
    Ik zou nu denk ik voor 44 zijn gegaan.
    Vind Lief sommige dingen heel groot vallen, anderen vallen mee. Ze draagt nu bijv. wel een jurkje 62. Maar de legging in 50/56 is nog groot en zit meer als broekje.

Wat betreft uitverkochte kleren; maak je daar niet druk om hoor!
    Er is altijd en overal genoeg te krijgen. Uitverkoop is ook altijd erg handig!!

En alle kleertjes van Lief, zeker de basisshirtjes, zijn er altijd nog veel.

Ook via internetwinkels kun je bakken met toffe kleertjes bestellen. Dus ik zou vooral nog niet teveel inslaan.

Als je kindje is geboren weet je ook meer het postuur. Lotte is dus lang en slank in verhouding. Daarom zitten sommige dingen helemaal niet mooi. Hema rompers bijv. Echt veel te wijd. Heb meer aan merkjes als noppies, le petit bateau.

Dus op maat kopen is een beter advies.
    En het is straks ook hartstikke leuk om nog te shoppen.

Doei!

11. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    jaa okeej Ga ook niet teveel halen (makkelijker gezegt dan gedaan).
    Maar ben altijd bang juist wat ik nu gezzien heb van Lief! en Noppies dat dat juist al is uitverkocht..

12. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine was bij haar geboorte 51 cm lang en zij woog 3340 gram. Veel kleertjes die ik had waren haar veel te groot. Maat 44 paste toen nog het beste. Nu is Jasmine al een heel stuk gegroeid maar past zij nog steeds in maatje 50/56.

Ik had veel kleertjes gekregen van mijn schoonzusje, die ook een dochter heeft en geen kinderen meer wil. Mara heb destijds zelf ook wel het een en ander aangeschaft. Ik koop juist wel veel in de uitverkoop, omdat dit best veel scheelt soms. Af en toe heb ik al een leuke romper of shirt voor 1 euro ;)
    En ik koop in de uitverkoop ook al wel op de groei. Dan kan ze het nu nog niet aan, maar als ze straks wat groter is wel.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gyn kan echt niet zomaar een inschatting maken volgens mij bij week 24. hij heeft volgens mij een gemiddeld iets genoemd. het was misschien een grapje of zo...tot 20 wken zijn de babies allemaal ongeveer in dezelfde maat, pas daarna ontstaan de verschillen. vooral in de laatste weken groeien sommige babies enorm hard.

14. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Rompers van Lief! vallen erg klein. Daar altijd een maat groter van nemen. Kleertjes van Lief vallen ook zeker niet groot! Maar wel groter dan hun rompers.
    Lief kleertjes vallen wel weer iets ruimer dan bijvoorbeeld Noppies. Die valt net als de rompers van Lief lifestyle, een maat kleiner. Dit is mijn ervaring

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Lief! valt idd klein vind ik. Dinja draagt nu(7 weken oud) 50/56 van lief en is 56cm en weegt 5010 gram!

Tip(vind ik heel nuttig!): zorg voor een paar rompers met lange mouwen daar kun je een shirtje met korte mouwen over doen en staat vaak heel leuk vind ik. Zo maakt het niet uit of je zomer of winter collectie hebt!

16. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Klein??
    Lotte draagt nu de lief! shirts 50/56 eindelijk mooi. Ze is nu 62 cm groot en 5400 gram.....
    Zo zie je maar; smaken verschillen denk ik!

En inderdaad; shirtjes vind ik ook erg leuk staan op een romper met lange mouwen, wordt hier ook veel gedaan.

17. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik had juist genoeg op voorraad, was als de dood dat ik te kort kwam! Ik heb ook weinig kleertjes in kleine maatjes gekregen, allemaal vanaf maat 62.
    Ik had 10 broekjes
    14 shirtjes
    14 rompers
    En daarna nog bijgehaald :D, ik hou van afwisseling. Maar hier is het niet echt veel merk, dat trekt ons budget niet. Veel van Hema en ook van Zeeman. Leuk spul en zo lang dragen ze het toch niet. H&M doet het hier ook goed.
    Uitverkoop is juist wel handig, die kleertjes heb je juist nodig in december als je ukkie geboren wordt. Aan de andere kant zijn die new-born pakjes over het algemeen het hele jaar door wel ongeveer gelijk. In ieder geval veel plezier met shoppen!

18. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    wij zijn pas gaan shoppen na 20 weken.

Ik heb tot nu toe alleen een antal basissetjes en combi-setjes gekocht in de maten 50-56.

Waaronder ook 1 shirt van lief (maat 56).

Inmiddels heb ik ook het 1e kledingsetje gekocht voor als de baby is geboren en de rest zien we wel. We hebben voor de 1e dagen kleding en anders gaan we shoppen !!!

Ook niet erg.... ik zie momenteel wel heel veel mooie kledingsetjes in de winkel. Soms wel heel moeilijk om zomaar weer verder te lopen.

Deel Deze Pagina