hoi hoi, ben ik weer! had toch nog een vraagje over het slapen. ons zoontje krijgt rond 15:00 een fles van 150 cc dan nog even spelen en dan rond 16:30 naar bed. hij slaapt vaak dan ook zo MAAR dan word hij nan ongeveer 15 a 20 min en wil dan niet meer slapen en begint dan heel hard te huilen en is moeilijk troostbaar. is dit het bekende huiluurtje? wat zou ik hier mee kunnen doen? heb gister maar toen hij wakker was een uurtje gelopen met hem. hij slaapt niet heeel veel op een dag hij gaat vaak rond 8:30 tot 9:30 en tussen door nog een hazenslaapje van 20 min dan van 12:00 tot 15:00 en dan van 16:30 tot 17:00 en dan gaat hij rond 20:00 weer naar bed tot 22:30. slaapt hij dan wel genoeg?
Hoi hoi, Het lijkt er wel op dat dit het huiluurtje is. Veel kinderen doen dit rond het avondeten. Als je het lastig vind, zou je hem in bad kunnen na zijn slaapje van 12.00 tot 15.00. Maar waarschijnlijk heeft hij dan op een ander tijdstip zijn huiluurtje. Geef hem wat extra aandacht en troost. Vaak vinden ze dat al fijn. Groetjes Adrienne
heb hem ook niet meteen uit bed gehaald toen hij wakker was hoor heb het eerst nog 20 min geprobeerd hem te laten slapen maar hij was zo verdrietig! maar als ik hem uit zijn bedje haal is het goed is het dan wel een huiluurtje? hij valt dan na een half uur bij mij op schoot in slaap.
Hoi hoi, Zolang het niet tussen iedere voeding gebeurd, zou ik er geen drama van maken. Ze noemen het een huiluurtje. Ze willen dan lekker dicht bij mama of papa zijn. Dus is het prima wat je doet. Als hij maar wel na de volgende voeding weer slaapt. Groetjes Adrienne
hij heeft om 19:00 weer een voeding gehad en 19:30 in zijn bed gelegd en slaapt heerlijk dus kijk het wel even aan zal vast wel goed komen! bedankt voor je reactie
ooh ja nog een vraagje. ik gebruik de difrax fles met de 1 speen van dr brown dat ging heel goed, maar nu word meneertje ongeduldig met drinken en laat vaak 60 cc staan. nou heb ik de s speen er op gedaan en dronk lekker zijn fles leeg alleen wel in 10 min, maar was wel tevreden en geen kramp. kan dit kwaad?
Hoi hoi, Ik adviseer altijd 20 minuten, maar als hij het in 10 minuten doet, tevreden is en geen kramp heeft, is dat prima. Vaak is het zo dat de zuigbehoefte niet bevredigd wordt. Dus daar kun je dan altijd rekening mee houden. Als hij ontevredener wordt, kun je altijd nog een andere speen pakken. Groetjes Adrienne
hoi adrienne, toch nog even een vraagje. sinds de afgelopen 2 weken is dit ons schema een beetje. maar slaapt hij wel genoeg? ik krijg hem bij die 2 korte slaapjes ook echt niet meer in slaap probeer het wel steeds, maar hij is dan uitgeslapen lijkt wel. 3:00 fles 6:30 wakker 7:00 fles 9:00 tot 9:45 slapen 11:00 fles/tutten/spelen 12:15 tot 15:00 slapen 15:00 fles/tutten/spelen 17:00 tot 17:30 slapen/bad 19:00 fles/tutten 19:30 slapen 22:30 fles
Hoi hoi, Als hij tevreden is, en niet veel huilt, is dit een prima schema hoor. Hij zal niet meer slaap nodig hebben. Als hij zich echter niet zo lekker voelt, en huilerig is, dan is het niet zo fijn, en zou je op zoek moeten naar andere oorzaken, maar zo te horen is daar geen sprake van. Groetjes Adrienne