heeft een baby dan een figuur, of bedoel je gewoon groot of klein? *ziet hysterische homo voor zich die tegen baby gilt: zou nooooooit wit aantrekken met die heupjes"... (sorry, tussen de middag meligheid) maar ik ben het echt eens over die setjes, ik vind dat echt niks. Ik heb wel een paar van die pyjama-achtige pakjes aan 1 stuk, ook tip van hier, voor de makkelijkheid.
haha ja een baby heeft wel een figuur vind ik. Mijn dochter heeft een flink bovenlichaam en korte beentjes, net als wij dus. Ze is ook best breed. Rechte shirtjes staan niet mooi vind ik, ben meer van het A lijntje. Zo had ik ook dingen in bepaalde kleuren die heel mooi leken, maar haar echt niet staan. Ze heeft boven 74/80 en onder 68, dat weet je nooit van te voren Die pakjes uit 1 stuk zijn idd makkelijk, maar niet echt mooi. De eerste weken is aankleden een hele klus hoor, dus maak het jezelf dan lekker makkelijk! Met 3 weken zijn wij eropuit gegaan om een jurkje te kopen, daar waren we toen echt aan toe! Ik zou gewoon lekker van die zachte broekjes kopen in verschillende kleurtjes (wit staat mooi bij een beebje!) en wat shirtjes. Wikkelvestjes zijn wel handig, maar ik weet niet of dat bij een jongen kan. Dat echte babyspul kan je makkelijk combineren! Ik heb wel roze broekjes met friemeltjes eraan, maar dan kan je weer niet zo goed combineren. Pas sinds een maand koop ik spijkerbroekjes (ideaal combineren), daarvoor vond ik dat niet comfertabel genoeg. Maar als je beeb er eenmaal is wil je ook nog heel graag shoppen hoor!
ja, dat laatste vergeet ik nog weleens. Het is mijn eerste kindje en ik heb echt geen idee hoe je dan zit met energie etc. Heb trouwens ook het internetshoppen ontdekt, ben gelijk 50 euro lichter! Dus dat is dan ook nog een optie...
Moet eerlijk bekennen dat ik er nooit zo mee bezig ben geweest. Ik had voor Mick wat gekocht toen we wisten dat het een jongetje zou worden en verder hier en daar iets als ik er tegenaan liep. Maar dat was echt niet veel hoor. Na de eerste kraambezoeken puilde de kast uit! De kraamhulp maakte er zelfs nog een opmerking over. Er was meer dan genoeg om aan te trekken en als ik echt iets miste, dan kocht ik dat gelijk in de stad (waar ik toch elke dag even naar toeliep omdat het dichtbij is). Nu heb ik pas 1 setje maat 50 gekocht en verder was ik ook niet van plan om veel aan te schaffen. Mocht het een jongetje zijn, dan hebben we meer dan genoeg en als het een meisje is, dan moet ik gaan shoppen. He, wat vervelend . Verder verwacht ik toch wel weer het nodige te krijgen. En ook al zitten er dingen tussen die ik zelf niet zou uitkiezen er zijn momenten dat zelfs die kledingstukken van pas komen .
ik zou ook niet al te veel kopen hoor! En inderdaad echt setjes. Ik heb veel gekregen, ook leuke dingen maar vaak ha dik geen leuk shirtje bij de broek of andersom. Dus koop zelf echt setjes. En niet te veel maten vooruit joh! Zo was mijn zoon in 3 weken uit maat 62 gegroeid. Hij heeft een setje maar 2x aan gehad! En ik kwam erachter dat hij inverhouding lange armen heeft (of de kleertjes hebben korte mouwen) en een dun middeltje. Dus koop ik nu echt alleen broeken di je kunt verstellen. En vaak koop ik een shirt een maat groter als de broek. Zo kan hij van boven nu maat 80 en 86 aan maar de broeken in maat 86 zijn echt veel te groot! Dus ik zou je aanraden te stoppen met kopen! Koop 2 katoenen setjes in maat 56 die je echt heel mooi vind en die het liefst met elkaar zijn af te wisselen. Zo had ik voor ruben een setje in het grijs. De broekjes werden bij hem echt niet vies in het begin dus alle shritjes konden op het grijze broekje. En 1 of 2 vestjes die lekker zitten volgens jou die je over de setjes heen kunt doen voor als he tkoud is. Succes en maak je niet te druk. Je krijgt een hoop en je kunt altijd nog iets kopen of bestellen als je het in je kraamtijd nodig hebt!
Ik zou juist niet te veel setjes kopen. Ons meisje heeft qua shirts maat 56, terwijl ze qua broek nog in 44 zou kunnen, al draagt ze 50. (klinkt nu net of ik een scheef kind heb, maar ze is echt prachtig hoor). Best zonde van al die setjes die ze heeft. Ze was bijna 8 pond, maar 50 zwom ze nog in hoor. Sinds een week of twee gaan de 50 shirts echt niet meer. Bij prenatal hebben ze zo'n color collectie. Dat kan je in alle maten en kleuren combineren. Koop je je broeken, shirts en rompers apart van elkaar.
Mijn ervaring na 2 kindjes is dat je shirtjes en truitjes veel meer wisselt dan broekjes. Babytjes zeveren en spuchen de truitjes onder. Maar echt langs de luier plassen of poepen doen ze niet.. en anders zit t doorgaans alleen in het rompertje...die kan je werkelijk nooit teveel hebben . Dus feitelijk is het helemaal niet erg als je veel meer truitjes hebt als broekjes...of bijna geen broekjes (die kan je fijn bij kopen) Bokspakjes (dus die "pyama" dingen uit 1 stuk) daar was ik in t begin echt geen fan van. Dat gefrut om dat kindje er weer in te wriemelen. Als de drukkertjes door lopen van onder de kin en dan naar t kruis en dan nog langs elke been dan ging t wel weer. En sommigen waren wat ruimer waar door die dikke kont (babykontje + luier) er makkelijker uit kon. Maar daar was ik bij nr 2 wel van genezen. Die werden zo rond de maat 74 weer interesant omdat ze dan lekker beweeglijk worden en dan niet ineens hun broek op de enkels hebben hangen of n trui over hun gezicht hebben zitten Zeker als ze gaan kruipen zijn die dingen handig...vooral als er voetjes aan zitten. Die van mij kropen nml allebei uit hun broek...en sokken hadden ze na 1 minuut al niet meer aan Maar doe in t begin lekker rustig met kleertjes hoor. Maat 52 heeft nr 1 hier nooit aangehad. Dat paste al meteen niet meer. Nr 2 wel...n weekie of...2 denk ik...of toch maar 1. Maat 56 doen ze wel n weekie of 3 a 4 mee. Maar soms krijgen ze een groei spurt en hebben ze binnen n week ineens weer n andere maat. gaat echt snel soms. Dus niet te ver vooruit. Is zonde van je geld. Voor de eerste weken (maat 52 tot 68 ) zou ik ook goedkopere spulletjes kopen (zeker als t je enige wordt) want ze zijn er zo verschrikkelijk snel uit. En wat je bij de geboorte nog niet hebt (of krijgt) is zo bij gehaald. Jasjes enzo van die kleine maten...ik heb ze nooit gebruikt. Terwijl er hier toch 1 in december geboren is. Ze zitten zo lekker diep en warm weg gestopt in hun wandel wagentjes... dat komt wel goed. Zeker als je van die lodger zooi hebt of andere wikkel doekjes die goed om t kindje blijven zitten. Is ook stukke makkelijker als zon jasje aan wriemelen en weer uit als je n winkel in gaat (anders wordt t te warm voor zon kleintje)
heey, bedankt voor de tips! Ik heb nu alweer een beter beeld . Heb nu wel veels te veel bijgekocht, maar veel koopjes van dure merken (heb een site ontdekt waar ze nu uitverkoop hebben, dingen van normaal 30 tot 50 euro voor 5 euro tot 7,50) dus ik verkoop het desnoods weer door.
mooistekleertjes.nl! (ik heb alles al weggekocht hihi). En dan linksonder op uitverkoop. En bovenin op merk kun je ook leuke dingetjes scoren. Wel heel beperkt in maatjes. En ik heb ook op http://www.peekabootiek.nl/ leuke dingetjes gevonden, maar die is weer wat duurder. Ik had daar een pakje, dat ik al heel duur vond, voor 23 euro, maar origineel was alleen het jasje al 53 euro en het broekje 32. Al ben je redelijk niet goed bij je hoofd als je ZOveel geld uitgeeft, toch! (ik vind 23 euro al een enorme uitspatting).
Ik heb de kledingkast van mijn zoontje heel overzichtelijk ingericht. Alle setjes heb ik opgehangen. Alles wat geen setje is, op de legplanken. Ook hier zijn de stapels shirtjes en truitjes veel grotere dan de stapel broekjes, maar er valt genoeg van te maken.
Mijn favo site: www.littlelabel.nl Lekker simpel, lekker basic en je kunt alles met elkaar combineren. Doe niet te ingewikkeld, je kindje interesseert het geen ruk wat het aanheeft Ik had 5 pakjes van te voren gekocht en de rest gekregen in de kraamweek en gekocht toen ik weer op de been was.
ik heb dat probleem nu een beetje. kheb veel leuke setjes gekregen, maar alyssa dr bovenlijfje groeit wat harder dan haar beentje. het resultaat is dus dat ik onder sommige truitjes idd geen leuk broekje heb. ik heb zelf veel witte broekjes, daar kan bijna alles op. verder ben ik voor sommige broekjes (die ik heb gekregen) op zoek naar bijpassende truitjes. tis idd een heel gepuzzel. je wil toch dat je kindje er altijd leuk uitziet. oja, als je bv een truitje hebt maar geen broekje dat erbij past, neem het truitje dan mee naar de winkel. liefs doris