Spullen overnemen van vriendin, wat is een redelijk bedrag?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Aimee85, Dec 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Van mijn vriendin mag ik een aantal spullen overnemen. Ze heft het vandaag gebracht en toen ik vroeg wat ze er voor wilde hebben gaf ze aan dat ze er graag €100 voor wilde hebben.
    Alle spullen zijn 8 jaar oud, wellicht sommige iets minder oud, haar jongst is nl bijna 3.
    Dit is wat ik voor die €100 zou krijgen:

- snoopy babybad met uitklapbaar onderstel, inzet bakje voor washandje ed, nagelschaartje, zeepbakje, haar borstel.
    - potje
    - kleine luieremmer
    - tummytub
    - Winnie the pooh mobile voor box/ledikant
    - Wippertje met boog om speeltjes aan te hangen.
    - Campingbedje met extra matrasje
    - baby badjas
    - baby wikkeldoek
    - 3 hoeslakens voor aankleedkussen.
    - 2 kruiken (met 1 nieuwe dop), maar wellicht zijn deze niet meer goed
    - 3 hoezen voor kruiken

Alles is overigens al bij mij, omdat ze haar zolder wilde leegruimen.
    Zouden jullie een tegenbod doen? En wat zouden jullie dan bieden?

2. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

Jul 15, 2013
    510
    37
    28
    Denk dat je het op mp ook wel voor minder kan scoren, maar het is geen wereldbedrag en het is je vriendin... Ik denk dat ik het zo zou laten!

3. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het nogal veel geld wat ze vraagt.
    Zelf zou ik er niet meer dan 50 euro voor willen geven, en dat is met name door dat campingbedje.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het wel veel hoor. Maar het is niet zo handig dat er pas over de prijs gesproken wordt nadat ze het gebracht heeft?
    Ik zou het niet willen hebben voor €100. Sterker nog, ik zou helemaal niks kopen van een vriendin die er zo een slaatje uit probeert te slaan... :)

5. emmen88

emmen88 Actief lid

Sep 1, 2014
    364
    469
    63
    Ik vind het een hoop geld maar om met je vriendin te gaan onderhandelen is ook zo wat.. tip voor een volgende keer: eerst over de prijs overleggen! De meeste van deze dingen heb ik voor minder of zelfs gratis van vrienden en familie gekregen. .

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,542
    3,057
    113
    Ik zou het wel overnemen voor dat bedrag.
    nieuw ben je veel meer kwijt

7. Isa2

Isa2 Actief lid

Aug 10, 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Als het er schoon/netjes uitziet vind ik het een prima bedrag! Los van dat je er nieuw sowieso veel meer aan kwijt zou zijn, scheelt het je nu ook moeite :)

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Ik vind 100 euro veel te veel voor deze spullen, zeker gezien de meeste 8 jaar oud zijn!
    De vraag is wel, hoe ziet het er uit? Is het nog bij de tijd? Geen vlekken verkleuringen e.t.c.? Een heleboel dingen heb je ook gewoon niet nodig of wil je misschien zelf niet gebruiken (luieremmer, tummytub vond ik zelf ondingen) .
    Kruiken kun je beter lenen, gezien je ze maar 2 dagen ofzo nodig hebt.

Om eerlijk te zijn vind ik het ook niet zo netjes van je vriendin om haar spullen te brengen en er vervolgens zo'n enorm bedrag voor te vragen. Je brengt iets gratis, of je overlegt eerst, lijkt mij.

Ik denk dat als je deze spulletjes op mp zou zoeken je en minder kwijt bent, ze minder oud zijn en dat je het ook in je eigen smaak kan vinden. Veel er van gebruik je straks misschien niet.

Ik zou zeker de helft tegen bieden (of alleen maar voor de spullen die je echt wilt) en haar succes wensen met verkopen aan iemand anders.

9. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Tip: kijk bij het campingbedje (als je dat al wilt gaan gebruiken) even of het matrasje nog netjes is en niet is ingezakt enzo.. anders is het niet te gebruiken.

10. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik vind het veel geld

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    - Hou je van Snoopy? Een zeepbakje, haarborstel heb je vaak niet nodig.
    - Potjes heb je tegenwoordig met uitneembaar deel, veel makkelijker.
    - luieremmer en tummytub worden vaak nooit gebruikt
    - Hou je van Winnie de pooh? Moet je het steeds aandraaien?
    - Is de bekleding van het wippertje nog netjes?
    - badjas, wikkeldoek en hoeslakens zijn niet prijzig. Zeker niet 2e hands.
    - nogmaals kruiken kun je beter lenen.

Nog even heel kritisch:

Zijn het ook spullen die je zelf zou kopen in de winkel? In deze kleuren e.d.?
    Ik heb zelf dochters van 11, 8, 5 en 3, nu met de 5e zijn zoveel spulletjes weer vernieuwd en nog handiger dan 8 jaar geleden. Ik zou eerst kijken wat je anders zelf wel en niet zou kopen of liever in een vernieuwde versie zou willen, voor je iets overneemt.

12. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,339
    1
    36
    Ik vind het ook best een hoog bedrag. Spullen zoals luier emmer en tummy tub heb ik nooit gebruikt. Dus als dat al afvalt. Plus als de kruiken ook misschien niet meer goed zijn? .
    Als je alles nieuw koopt ben je idd veel meer kwijt maar voor spullen van 8 jaar oud vind ik het best veel geld.

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,230
    113
    Of het veel geld is is afhankelijk van de kwaliteit van de spullen en de merken. Je hebt aankleedkussenhoessen van koeka en lakens van baby's only die het geld zeker waard zijn. Maar ook spullen van de hema/wibra/zeeman die veel sneller verkleuren of uitrekken. De staat van de spullen en hoe je vrienden ermee zijn omgegaan zegt veel (veel in de droger of wassen op hoge temperaturen). Nieuw ben je meer kwijt (nogmaals afhankelijk van het merk).

14. nieuwkomertje

nieuwkomertje Actief lid

Apr 18, 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het er echt niet voor over hebben. Oud spul en met aanbieding bij Kruidvat oid kun je kruiken etc vaak voor leuke prijsjes kopen. En nieuw.

15. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    thnx meiden!
    Ik had natuurlijk al wel met mijn vriendin besproken wat ik van haar wilde overnemen, omdat we wel van het hergebruik zijn en ook niet zo veel geld hebben. Alles ziet er nog goed uit (want idd vlekken in wippertjes en matrasjes vind ik ook vies).

Heb nog even op markplaats gespeurd naar alles en kom inderdaad echt veel goedkoper uit. VL komt heel vaak in tweedehandswinkels en die was ook echt niet blij met het bedrag. Ga haar dus een tegenbod doen en als ze er toch meer voor wil, dan mag ze het zelf proberen en komt alles dus gewoon vanavond weer retour.

(overigens mocht ik ook nog de hele wagen met maxicosi en alles dr op en dr aan hebben en zou het totaal 150 zijn....dacht 100 voor de wagen etc en wat ik nu heb voor 50, vind ik wat rieeler.)
    Ik denk zelf ook dat mijn vriendin niet zo goed weet wat tweedehands, merkloze spullen vandaag de dag waard zijn, maar dat ze het meer op gevoel doet.

16. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

Feb 19, 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Het is wel een heel erg hoog bedrag. Je hebt bij zaken als babydump vaak aanbiedingen met 2 voor een vast bedrag. Dan zou ik er liever een paar tientjes bij leggen en dat je dan alles nieuw en naar je zin hebt. Verder worden er uitzetten aangeboden via marktplaats met veel meer spullen voor minder geld.

17. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

Oct 9, 2014
    1,213
    1
    0
    Drenthe
    Vaak zit er aan dergelijke spullen een emotionele waarde. Het is voor veel mensen lastig te zien dat iets waar ze jaren geleden een vermogen voor hebben betaald, nu nog maar een schijntje daarvan waard is.
    Ik zou dit meenemen als je met haar in 'onderhandeling' gaat. Als zij de waarde hoger of te hoog in schat kan dat de oorzaak zijn.
    Succes!

18. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

Oct 24, 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou dar zo gratis weggeven aan mijn vriendin en niks voor vragen. Kijk als nou bv maxi cosi is of een baby kamertje kinderwagen etc masr zulke dingem zou ik gewee en geld voor vragen voor 100 euro heb je alles nieuw

Zou het terug geven

19. Myself82

Myself82 Actief lid

Feb 27, 2012
    336
    0
    0
    Ik zou de kinderwagen ook nog even bekijken, want na drie kinderen is deze wel versleten in de meeste gevallen. Vrienden van ons hadden het gratis van zus gehad maar moesten toen baby over ging naar zit alsnog een nieuwe wagen omdat deze totaal doorgezakt was.

20. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderwagen ging het zowiezo niet worden, want daar was ze zelf ook niet tevreden over.

Nou heb dr een appje gestuurd, dat ik op mp had gekeken en we er echt niet meer dan €75 voor wilde geven, dus is d'r man gelijk alles weer op komen halen met de mededeling dat ik het dan maar via mp moet kopen.

Ze had nog een appje gestuurd dat ze het jammer vond, heb terug gestuurd dat ik het ook jammer vind en haar success gewenst met de verkoop.

Begrijp ook wel dat er emotionele waarde aanzit en wellicht verstandig ook voor mij om de volgende keer eerst een bedrag af te spreken! (dus ook de tip voor anderen!)

dus bedankt voor het mee denken, wat mij betreft mag hier een slotje op!

Share This Page