Bedje en reiswieg opmaken voor baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Soumayyaah, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Sinds we een wiegje hebben ben ik een beetje aan het kijken voor beddengoed.. Nu vroeg ik me af; Hoe maak je een bedje op? Een lakentje met een dekentje erover neem ik aan.. maar wat voor dekentje? Ik heb begrepen dat fleece niet goed is, en dat echt een dekbed ook niet goed is voor zo'n kleintje. Welk materiaal is dan wel goed? De kleine zal naar verwachting eind dec. geboren worden.. dus in een koude periode.

En.. vanaf hoe oud gebruikten jullie de slaapzak? Ik vind dat toch veel fijner en veiliger.. alleen.. lijkt me dat niet echt iets voor hele kleintjes?

Verder; wat voor dekentje gebruiken jullie in de kinderwagenbak/reiswieg? Voor de maxi-cosi heb ik een warme voetenzak.. maar wat voor deken leg je in een reiswieg? Zelfde als in een bedje?

2. juf85

juf85 Niet meer actief

katoenen dekens

3. juf85

juf85 Niet meer actief

in de kinderwagen doe je een wiegdeken

4. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de Prenatal verkopen ze de goede dekens voor ledikantje en wiegje. Als je daar even een kijkje neemt, dan weet je waar je aan moet denken.

Slaapzakjes komen vaak pas na een maand of drie. Je kindje moet er goed in passen. Als ze namelijk te klein zijn voor de slaapzak, loop je het risico dat ze erin schieten. Eigenlijk heb je die pas nodig als de kleine niet meer netjes stil blijft liggen als hij of zij slaapt.

En in de kinderwagen inderdaad gewoon een wiegdekentje (en eventueel lakentje). Wij hadden ook nog een waskussenhoes om het matrasje van de kinderwagen om kleine ongelukjes voor te zijn (tip van de kraamzorg).

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb wel een slaapzakje, 60 cm. Mijn zoontje schopt anders zijn dekentje af.

Ik heb trouwens voor de reiswieg en het ledikant een duodeken. Met een overtrekje.

6. misa

misa Niet meer actief

Je kunt het beste een katoenen deken kopen. Wij hebben geen speciale wiegdeken gekocht, maar die van het ledikant dubbelgevouwen (was toch winter). Dit ging prima. Ook hebben we het dekentje van de reiswieg zelf gebruikt. Maar om die dekentjes deden we wel een hoeslakentje. Maar een gewoon lakentje kan natuurlijk ook. Net wat je zelf fijn vind.

Om het matras een molton en onderlaken. En een hydrofiel onder het hoofd.
    In de (reis)wieg hebben we flanellen luiers/moltons gedaan en daaroverheen aankleedkussen hoezen als onderlakentje.

Een slaapzakje kan best wel hoor. Je hebt bij prenatal hele mooie kleintjes. Die sluiten heel mooi aan en de rits loopt dat naar de zijkant.

7. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Lucas kroop al vanaf 3 weken oud onder de dekens.Die draaide gewoon van hoofd naar kont om op 1 of andere manier.
    Dus vanaf 3 weken oud hier alleen maar slaapzakjes aangedaan.
    Was maatje 56.

En vanaf 4 weken oud sliep hij alleen maar op de buik.Kon zelf omdraaien blijkbaar.

Deel Deze Pagina