hoe laat in bed leggen en gebruik wieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door koter, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    wij hebben sinds de geboorte van onze zoon een wiegje in onze slaapkamer, naast ons bed. Hij slaapt nu 5 weken bij ons.
    Zelf vind ik dit erg fijn, maar mijn man moet nu weer gaan werken,en gaat dus op de logeerkamer slapen omdat hij erg licht slaapt en van alle geluidjes die onze zoon maakt s nachts niet kan slapen.
    Wanneer doen jullie je babytje naar zijn eigen ledikantje in zijn eigen slaapkamer? Zelf vind ik hem nog zo klein daarvoor! en dan hoor ik niet alle geluidjes, wat ik vervelend vind, want we moeten elkaar nog echt leren kennen, ben er nog niet uit welk geluidje wat betekent, haha!

Wat vinden jullie? Wanneer gaat hij bij jullie naar het ledikantje? Speelt ook nog mee bij ons dat hij nu al 60 cm is en dus erg hard groeit..

daarnaast is hij overdag bij ons in de box aan het slapen, zodat hij leert ook bij ' lawaai' te slapen (hij hoort mij dan natuurlijk, soms de stofzuiger etc) wanneer doen jullie hem naar boven ? Vanaf een bepaalde tijd s avonds of zodra jullie ook naar bed gaan? Nu nemen we hem mee als we zelf ook naar bed gaan, of als hij zijn laatste avond voeding heeft gekregen..

2. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Wij hebben een camerababyfoon en daar hoor ik echt alle geluidjes en daarbij kan je de kleine ook goed in de gaten houden. Is dat misschien een optie voor je?

Ik vind het nl nog al wat dat je man op de logeerkamer gaat slapen.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Naar eigen kamer volgens mij met 4 maanden.

Wij lieten hem niet in de box slapen. Maar gewoon in z'n wiegje boven. Dus overdag ook gewoon boven. En 's avonds lag hij dan al in bed als wij naar bed gingen. Meestal ging ik dan naar bed als ik hem ging voeden 's avonds.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 4 maanden ging mn dochter 1 slaapje boven doen. Met 1,5 jaar oud ging ze op haar eigen kamertje slapen omdat we toen ze 20 maanden was babybroer verwachtte. 2 Kids op onze kamer is niet handig met nachtvoedingen maar we moesten er zelf nog erg aan wennen dat ze op dr eigen kamer ging slapen en genieten er nog erg van als ze soms gezellig bij ons ligt.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier vanaf de geboorte in het ledikantje

Als je bang bent de kleine niet te horen s nachts, misschien de babyfoon mee naar boven nemen?

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Hier slaapt hij in camping bedje op onze kamer en soms bij ons in bed.. Ideaal met bv

7. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Zoontje slaapt hier al vanaf de geboorte in ledikantje op z'n eigen kamer.

Kamer is naast die van ons en we zetten de deuren 's nachts op een kier. Verder staat de babyfoon bij ons op het nachtkastje. We horen hem altijd!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Maar je mist via de babyfoon toch wel heel veel geluidjes die je in de slaapkamer wel hoort? Ik hoor mn dochter in haar eigen kamertje ook wakker worden maar bij mn zoontje word ik wakker als hij begint te draaien en woelen en smekken. Ik heb dan zn voeding klaar voordat hij wakker is en gaat huilen. Lukt dat je op eigen kamertjes ook, of worden jullie pas wakker van een huilende baby? Want met 2 kindjes die bij ons geslapen hebben en mijn ervaring met babyfoon kan ik me zelf niet voorstellen dat je ze net zo snel hoort?

9. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    wat suusjeuh schrijft ben ik het wel mee eens... je mist via de babyfoon geluidjes die je naast je in de slaapkamer wel zou horen...
    merk wel dat het heel wisselend is.. de ene baby meteen in het ledikantje, de ander 4 mnd in de wieg!
    vandaar ook dat ik zo twijfel.. nu al naar zijn ledikantje of nog even in de wieg bij me op de slaapkamer houden? Zelf vind ik het prima zo, maar mijn man op de logeerkamer is ook niet zo fijn

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ging de oudste bij 5 weken over naar zijn ledikant, de jongste met 2 weken. We werden alledrie wakker van elkaar.
    Mijn jongste had er een handje van om te gaan murmelen, en dan nog 45 minuten te slapen en dan hongerig wakker te worden. De eerste keer voeden werkte niet, dus ik lag dan meestal een uur wakker. En dat 2a3 keer per nacht.
    En hij werd weer wakker van de wekker van mijn man (oudste moest naar school en hij werken). Dat was ook onrustig. Op zijn kamer ging prima, je hoort niet alles, maar dat was ook de bedoeling dus. De echte signalen werd ik wel wakker van, een moeder stelt zich daar wel op in heb ik gemerkt. Na zo'n 4a5 maand was dat voorbij en werd mijn man eerder wakker..

11. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Priscilla, waarschijnlijk weet je dit wel maar wil je toch even waarschuwen.
    Een baby in je eigen bed kan heel gevaarlijk zijn. Meestal gaat het goed maar hoorde pas van iemand in mijn omgeving dat hun zoontje van 4 maanden was overleden omdat hij gestikt is. Ouders waren in slaap gevallen en hij is waarschijnlijk onder deken gekomen. Reanimatieteam kon niets meer voor hem doen. Zou hem dus toch gewoon in zijn eigen bedje leggen.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Je kan heel veilig samenn slapen dus dit is wel bangmakerij. Wel moet je aan wat voorwaarden voldoen, lees maar
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Samen slapen - Veilig met je kindje in n bed slapen en borstvoeding geven
    Je baby bij je in bed: hoe veilig is samen slapen? | Kiind Magazine
    http://www.borstvoeding.com/files/sharingbedunicef.pdf

13. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi,
    wij hebben onze dochter na de kraamweek eigenlijk in haar eigen kamertje gelegd in het wiegje.
    in de kraamweek sliep ze overdag al in haar eigen kamer.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Volg je eigen gevoel.. als je je kindje naast je wilt houden, lekker laten liggen. Hier eeft mijn zoontje een paar weken naast me geslapen en overdag beneden in de box omdat hij niet alleen kon slapen in zijn wiegje boven.

15. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Suusjeuh ben het met je eens dat iedereen moet doen waarbij je je prettig voelt en dat het zeker niet altijd onveilig is.
    Het geen bangmakerij want dit is echt gebeurd en wil alleen maar aangeven dat het belangrijk is dat het zou kunnen gebeuren.
    Sommige mensen denken dat het gewoon kan zonder extra maatregelen te treffen of voorzichtig te zijn, daarom heb ik het hier geschreven. Ieder geval van verstikking is er 1 teveel.

16. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #16 Tannie, 4 sep 2012
    Laatst bewerkt: 4 sep 2012
    Ons zoontje heeft 4 maanden in zijn wiegje op onze kamer geslapen en nu (hij is nu 9 maanden) slaapt hij nog steeds bij ons, maar dan in een campingbedje met een echte matras. Toen hij kleiner was sliep hij ook wel in zijn kinderwagen omdat hij dan niet uit zijn bed gehaald moest worden om mee naar school te gaan.
    's Avonds ging/gaat hij op tijd (rond 19:00) naar bed en dan lig ik gezellig tv te kijken op onze kamer, hij gaat dan lekker slapen. Als hij alleen ligt, dan raakt hij helemaal overstuur en wordt er niet geslapen.

17. FastMotion

5 nov 2011
    59
    0
    0
    Onze zoon sliep na 4 weken op zijn eigen kamer. Ik hoor minder met een babyfoon, maar ben altijd al wakker van hem voordat hij huilt om een voeding. Wij hebben ervoor gekozen hem al vrij vroeg naar zijn eigen kamertje te brengen omdat ik een heel slechte slaper ben en dus van elke zucht van hem wakker werd. En Daan is een onrustige slaper, dus we hielden elkaar wakker.
    Ik denk dat je gevoel je wel vertelt wanneer het kan. Dat was bij ons in ieder geval wel zo.

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Hier naar de eigen kamer met 6 weken. Maar wel met de kamerdeuren open, op die manier kon ik hem nog steeds net zo goed horen. Bij deze baby hebben we straks een babyfoon, met camera.

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Maar hij kan toch niet altijd tegelijk met jou in slaap vallen? Het lijkt mij, hoe langer je hem hier aan laat wennen, hoe moeilijker het wordt om er vanaf te komen.. Of heeft hij geen eigen kamer.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Bij ons ging de kleine met 5 weken naar zijn eigen kamer met de wieg en zo rond de 10 weken ging hij naar zijn ledikant. Wij konden ook niet slapen met al die geluiden en hij werd ook wakker van ons. In het begin altijd onze en zijn deur open gehouden om hem goed te kunnen horen en later ging zijn kamerdeur dicht. Nu slaap ik nog steeds met onze deur open en zijn deur dicht. Alle slaapjes doet hij in zijn bed tenzij wij weggaan of hij zijn slaapje in de wagen doet als ik boodschappen doe of wat dan ook. Ik houd bewust speelplek en slaapplek gescheiden en hij slaapt nooit in de box.

Ook hebben wij altijd heel bewust zijn bedtijd rond 19/20 uur gehouden. Nou gaat hij naar bed als hij moe is en dat is nu ook altijd rond die tijd. Komt een enkele keer voor dat hij niet moe is en dan gaat hij dus later naar bed omdat niet moe op bed leggen echt geen zin heeft.

Misschien dat je er iets aan hebt..

Deel Deze Pagina