Kleertjes mogen maar op 40 gr. gewassen :-S

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beebiewens, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon op 30 of 40 graden doen, en evt. een scheut azijn erbij, doodt ook bacteriën, werkt als wasverzachter en nee, je ruikt er niets van :)

2. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik had alles de eerste keer op 30 graden gewassen met Neutral.
    Daarna met ons eigen wasmiddel, ook 30 graden. En met Vanish erbij als er erge vlekken op zaten.
    De kleertjes zien er nu nog uit als nieuw.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb ook wasbare luiers erbij en die hebben echt wel 60 graden nodig om de geur eruit te krijgen... en was scheiden doe ik niet... loont zich ook niet hier

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

de eerste keer heb ik alles op 30 graden gewassen

nu was ik alles op 60 omdat er eigenlijk altijd melk (reflux) of spuug opzit. ook gaat er regelmatig iets langs de luier.

krijgen jullie dit schoon met 30 graden?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Melk is toch niet vies? Poep krijg je met 40 graden ook gewoon schoon, de kleurstof die achter blijft na het wassen verbleekt gewoon als je ze in het zonnetje te drogen hangt. Ik was zelf ook nooit kleertjes op 60 graden dan slijt het des te harder lijkt me?

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik was altijd al haar kleertjes op 40 graden!
    alleen de hydrofiele doeken, rompers en haar handdoeken op 60 graden!

7. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Wow, wat ontzettend fijn, al die reacties dames, thanx :D :D !!

Interessant om te lezen hoe iedereen het toch weer op zijn eigen manier doet, maar het overgrote deel wast dus blijkbaar niet op 60 graden! Ik kwam het overal tegen (apps, boeken e.d.) en de reden die ervoor gegeven wordt is dat bacteriën (huisstofmijt en zo) pas bij temperaturen vanaf 60 graden gedood worden. En zo'n pasgeboren kleintje is nog zo kwetsbaar dat ik 'm niet per ongeluk ergens mee wil opzadelen, vandaar ;)... Had dus eigenlijk ook verwacht dat al die kleertjes ook gewoon gewassen zouden kunnen worden op 60 graden, tot ik de waslabels checkte :(.

En ik ben niet zo dol op strijken (lees: ik strijk werkelijk waar NOOIT :p) dus ik help de bacteriën dan liever om zeep met wassen haha ;)... Denk dat ik hem de eerste 2 weken alleen kleertjes aantrek die op 60 graden kunnen, en het daarna ga proberen met al de rest op 40 graden (eventueel gestreken als ik er de puf voor kan vinden dan ;)). Of zoiets...

8. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wat op 60 mag was ik op 60 graden. De rest op 30 of 40 met een scheut azijn. Dat dood ook de bacterie, zelfs spruw (=schimmel)

9. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Zonde om kleertjes op 60 graden te wassen, en is ook niet nodig. Het is helemaal niet vreemd dat op de labels 30 of 40 graden staat. Hoe kom je aan deze info?
    Hier gaan kleren op 30 graden.

Deel Deze Pagina