Gewoon op 30 of 40 graden doen, en evt. een scheut azijn erbij, doodt ook bacteriën, werkt als wasverzachter en nee, je ruikt er niets van
Ik had alles de eerste keer op 30 graden gewassen met Neutral. Daarna met ons eigen wasmiddel, ook 30 graden. En met Vanish erbij als er erge vlekken op zaten. De kleertjes zien er nu nog uit als nieuw.
Ik heb ook wasbare luiers erbij en die hebben echt wel 60 graden nodig om de geur eruit te krijgen... en was scheiden doe ik niet... loont zich ook niet hier
de eerste keer heb ik alles op 30 graden gewassen nu was ik alles op 60 omdat er eigenlijk altijd melk (reflux) of spuug opzit. ook gaat er regelmatig iets langs de luier. krijgen jullie dit schoon met 30 graden?
Melk is toch niet vies? Poep krijg je met 40 graden ook gewoon schoon, de kleurstof die achter blijft na het wassen verbleekt gewoon als je ze in het zonnetje te drogen hangt. Ik was zelf ook nooit kleertjes op 60 graden dan slijt het des te harder lijkt me?
Ik was altijd al haar kleertjes op 40 graden! alleen de hydrofiele doeken, rompers en haar handdoeken op 60 graden!
Wow, wat ontzettend fijn, al die reacties dames, thanx !! Interessant om te lezen hoe iedereen het toch weer op zijn eigen manier doet, maar het overgrote deel wast dus blijkbaar niet op 60 graden! Ik kwam het overal tegen (apps, boeken e.d.) en de reden die ervoor gegeven wordt is dat bacteriën (huisstofmijt en zo) pas bij temperaturen vanaf 60 graden gedood worden. En zo'n pasgeboren kleintje is nog zo kwetsbaar dat ik 'm niet per ongeluk ergens mee wil opzadelen, vandaar ... Had dus eigenlijk ook verwacht dat al die kleertjes ook gewoon gewassen zouden kunnen worden op 60 graden, tot ik de waslabels checkte . En ik ben niet zo dol op strijken (lees: ik strijk werkelijk waar NOOIT ) dus ik help de bacteriën dan liever om zeep met wassen haha ... Denk dat ik hem de eerste 2 weken alleen kleertjes aantrek die op 60 graden kunnen, en het daarna ga proberen met al de rest op 40 graden (eventueel gestreken als ik er de puf voor kan vinden dan ). Of zoiets...
Wat op 60 mag was ik op 60 graden. De rest op 30 of 40 met een scheut azijn. Dat dood ook de bacterie, zelfs spruw (=schimmel)
Zonde om kleertjes op 60 graden te wassen, en is ook niet nodig. Het is helemaal niet vreemd dat op de labels 30 of 40 graden staat. Hoe kom je aan deze info? Hier gaan kleren op 30 graden.