Zindelijk worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JasmijnM, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Gisteren is onze dochter 3x op het potje geweest en vandaag 1x, dit ging allemaal op spelenderwijze. Maar dit heeft ons wel aan het denken gezet om hier nu juist in mee te gaan en het wellicht wat actiever op te pakken. Onze dochter wordt volgende maand 2. We dachten dat ze in eerste instantie misschien nog wat jong hier voor was maar als we vragen of ze een plasje moet doen en ze zegt ja, komt er ook echt een plasje. Dus ik twijfel nu om het gewoon zo door te laten gaan of echt actief te beginnen met het zindelijk maken.

Nu vroeg ik me af hoe jullie het zindelijk maken aangepakt hebben en hoe oud jullie kindje was. Wellicht nog handig om er bij te vermelden dat onze dochter gewone luiers draagt, geen uitwasbaren.

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Mijn dochter was bijna 3. Vroeg aan haar wanneer ze zonder luier ging rondlopen. Ze zei: "zaterdag".
    Nou, op die zaterdag luier uit gegaan, 3/4 ongelukjes gehad dat weekend en vanaf dat moment dag en nacht zindelijk.

Moet er wel bij zeggen dat ze toen al een tijdje 's morgens droog uit bed kwam en ze veel in 1x plaste. ;)

Maar als ik jou was zou ik haar volgen hierin. Als ze het goed aangeeft luier aflaten en kijken wat er gebeurd. Lukt het niet probeer je het over een paar maanden nog een keer.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Zoon poepte vanaf 20 maand bijna alles op de wc/pot. Vlak na z’n tweede verjaardag uit de luier.
    Nu 2 maand verder gaat het bijna elke dag goed.
    Drie weken geleden op de psz begonnen. Geen luier aan. Wel thuis van alle spanning vaak in de broek geplast maar gaat nu ook weer goed.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij zijn rond 9 mnd begonnen met een potje als we zagen dat ze moest poepen. Met precies een jaar was ze zindelijk voor ontlasting. Vanaf toen veel in dr blote billen laten lopen, en vaak op het potje laten gaan als ze aangaf dat ze was moest doen. Ook zetten we haar op vaste momenten erop, voor en na het eten en voor en na de slaapjes. Vaak kwam er dan een plasje.
    Ze is nu sinds ze een maand of 20 is volledig zindelijk overdag. Alleen tijdens slaapjes heeft ze een luier om, ze loopt al maanden overdag zonder luier.

Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina