De Nuna Pepp vanaf geboorte?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Inaya, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames

Ik vind de Nuna Pepp helemaal geweldig en wil deze buggy binnenkort aanschaffen. In de beschrijving staat dat de buggy geschikt is om te gebruiken vanaf de geboorte... Waarschijnlijk in de ligstand :(

Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt een kleine baby hier wel lekker en veilig in?

Ik wilde de buggy eigenlijk pas gaan gebruiken vanaf dat hij goed kan zitten, ongeveer 6 maanden. En tot die tijd gewoon de reiswieg.
    Maar het zou natuurlijk super zijn als we het eerder kunnen gebruiken, mits dit een veilige en gezonde manier is... ;)

2. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Waarschijnlijk bedoelen ze daar mee dat je de buggy ook kan gebruiken in combinatie met maxi cosi en die gebruik je vanaf de geboorte. Het is echter geen goed idee om alleen de maxicosi te gebruiken ter vervanging van de reiswieg. De maxicosi is slecht voor het ruggetje van de baby als je deze te veel gebruikt. Er staat niet voor niks een maximum op het gebruik van de maxi cosi en het is ook niet aan te bevelen om elke dag op dat maximum te gaan zitten. Daarnaast wordt je baby beperkt in zijn/haar bewegingsvrijheid en dan beperkt je baby in de ontwikkeling van zijn/haar spieren. Ook zit je baby helemaal opgepropt en in de zomer is het heel erg warm dus niet erg comfortabel voor je baby. Voor even een boodschapje of van en naar de auto is het geen probleem, maar als enige manier om je baby te vervoeren zou ik het niet doen.

Ook je baby in de platte stand zou ik pas doen als je kindje wat ouder is, want je moet je kindje dan wel vast maken met de gordels van de buggy en dat is bij een pasgeboren baby niet heel prettig. Je kan je baby ook niet in de gaten houden wat in het begin erg fijn is.

De meeste buggy's hebben ook weinig vering en is niet erg prettig voor een pas geboren baby. Met van die kleine wieltjes trilt je buggy ook veel sneller dan een stabiele kinderwagen en wordt je baby erg door elkaar geschud.

Kortom geen veilige en gezonde manier om je baby te vervoeren.

3. HOG

HOG Niet meer actief

Ik zou dat ook niet doen. Inderdaad zoals je zelf zegt, liever de eerste half jaar in een reiswiegje. Daarin ligt je zoontje waarschijnlijk beter, hoger en heeft hij contact met je :)

4. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie dames!

Anne waarschijnlijk bedoelen ze inderdaad het gebruik maken van de maxi cosi, ik leg even contact met ze of ze dat bedoelen, ben wel benieuwd. Ik leg de kleine ook niet langer dan nodig in de maxi, vind het zo'n onnatuurlijke houding. Zie er soms vrouwen uitgebreid mee shoppen, erg raar....

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ze bedoelen daar idd mee dat je hem in combinatie met de maxi cosi al vanaf de geboorte kunt gebruiken. Je kunt namelijk de hele bekleding eraf halen zodat je alleen een frame overhoud voor de mc. Vanaf 6 maanden kun je hem wel gewoon als buggy inzet gebruiken in de ligstand. Mijn zoontje vond die ligstand altijd heel erg fijn doordat hij een beetje heen en weer wiegt viel hij altijd snel in slaap.

6. fafje

fafje Niet meer actief

idd met mc

het is ehct zo'n lichte buggy, echt veel te hard/hobbelig voor een pasgeborene...weinig vering als je het vergelijkt met een echte kinderwagen

ik ben er wel ontzettend blij mee, hele fijne buggy! maar pas gebruikt vanaf 10/11 mnd bij mn zoontje

7. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Het schijnt dat de Nuna Pepp model 2011 wel helemaal plat kan.
    Maar dan nog zou ik hem niet meteen gebruiken i.d.d. vanwege de trillingen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Plus dat je kindje enorm blootgesteld ligt aan allerlei factoren als je ze vanaf geboorte al in de buggy legt. Ze liggen laag, blootgesteld aan weer en wind, met gezichtje van mama af, op hond en kind hoogte enzo. In een wagenbak moet je toch altijd "ture" om 't kindje te zien!

Share This Page