slaapdrama met 13 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxxxx1974, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Mannetje sliep tot voor kort van 19 tot 7 en dan overdag 's ochtends 2 uur en 's middags ook. Nu wilt hij overdag maar 1 slaapje maar om 10 uur is hij al moe. Ik liet bracht hem dan naar bed en om 12 uur was hij wakker. Daarna wilde hij niet meer slapen. Nu heb ik het een paar dagen gerekt tot 12 uur, dat lukt op zich goed. Hij valt dan als een blok in slaap maar nu is het 's avonds een probleem. Het lukt hem niet om in slaap te vallen. Of hij nou vanaf 1 uur wakker is of vanaf 16 uur. Ik breng hem om 19 uur naar boven, geef drinken etc. Maar 10 min. nadat hij in bed ligt gooit ie z'n speen en knuffel eruit, gaat staan en vreselijk hard gillen. Heb hem om de 5 min. getroost en weer neergelegd maar hij is dan helemaal doorweekt van het zweet. Hij is zooooo boos. Het enige wat helpt is naar beneden brengen en rond 21 uur weer in bed leggen. Dit gaat de hele week al zo. Ik vind het wel erg weinig slaap opeens voor zo'n kleine. Z'n broer van 3 gaat om 19 naar bed en die hoor je niet meer. Ik baal ook een beetje dat de avonden nu zo kort worden voor ons.
    Is dit herkenbaar met 13 maanden, iemand nog tips??

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mja, je kan hem moeilijk dwingen om te slapen als hij niet wilt hè? :)

Hier gaat zoonlief ook tussen 20u en 21u slapen, hij wordt meestal rond 8u wakker.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ik weet het natuurlijk niet, maar ik zou em dan toch om 10u al laten slapen..en dan even paar dagen aankijken hoe hij de hele dag trekt, wie weet na ene paar dagen gaat ie toch nog klein dutje smiddags pakken..of gaat juist wat vroeger de nacht in

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik dek dat de slaapjes overdag los staan van het drama savonds. het eerste is de overgang van twee naar een slaapje, wat normaal is bij die leeftijd. het tweede is denk ik de 13 maanden sprong.

wij hebben doorgezet, de buren gewaarschuwd en Ties gecontroleerd laten brullen. dus goed in de gaten gehouden, regelmatig gaan kijken enz. maar Ties is een kind die heel strakke grenzen nodig heeft en wij kunnen ertegen. je kunt ook je zoon even wat tegemoet komen en hem savond later op bed leggen. die rust en je lange avonden komen wel weer, deze fase gaat vanzelf over.

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Elke: overdag slaapt ie dan niet meer? Hier meestal om 6 uur wakker. Best een lange dag voor zo'n kleine...

Marieke: julllie deden hem wel op vaste tijden naar bed?

de 13 maanden sprong was ik vergeten ;)
    vandaag wil hij al helemaal niet slapen overdag terwijl hij wel zit te gapen en in z'n ogen te wrijven.... En drukke peuterbroer erbij helpt ook niet. Inderdaad, ik kan hem niet dwingen. Vind het alleen zo zielig dat hij wel wil maar het lukt niet.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja wij deden hem wel op vaste tijden naar bed.
    het is maar net wat je wil hoor, als hij niet wil slapen wil hij niet, hoe moe hij ook is. het is ook sneu voor hem en vermoeiend voor jou.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Jawel, hij slaapt wel overdag. Afhankelijk van hoe laat hij 's morgens wakker is, gaat hij 's middags slapen. Vandaag was hij ook al om half 7 wakker en is hij om half 11 gaan slapen. Ik vermoed dat hij rond 13u wakker wordt maar dan gaat hij ook niet voor 20u slapen. Of hij nu tot 16u of tot 13u slaapt, 's avonds gaat hij nooit vroeger slapen dan 20u.

Wat ik wel doe als ik merk dat hij echt supermoe is en zich niet wil geven, is hem stevig vasthouden in bed en hem dan in mijn armen zich in slaap laten huilen. Ik vind het belangrijk dat hij weet dat ik er ben als hij huilt dus ik zou hem niet alleen laten. Maar het is natuurlijk ook wel belangrijk dat hij kan slapen als hij echt supermoe is. Maar ik doe dat dus alleen als hij écht doodop is en niet kan slapen. Als het zo ook niet lukt, laat ik hem nog een half uurtje terug spelen of met mij een boekje lezen ofzo en dan gaat het meestal wel.

Het helpt ook niet als ik gespannen wordt en echt persé wil dat hij gaat slapen... Dan laat ik mijn man het even overnemen. :)

8. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Mijn dochtertje is nu 15 maanden en heeft als ik het zo lees ook wel last van hetzelfde, wist niet dat er uberhaubt zo'n 13 maandensprong was...

Ik probeer haar nog steeds 3/4 keer per week 2 keer per dag te laten slapen, als ik haar er nl inleg dan valt ze dus ook gewoon in slaap. Op de dagen dat ze bij mijn moeder is (2 keer per week) en op het KDV gaat ze meestal maar 1 keer naar bed. Denk dat ik inderdaad uiteindelijk naar 1 keer overstap maar momenteel is het nog wel zo lekker als ze wat vaker slaapt aangezien ik vanwege mijn 2e zwangerschap nog een beetje erg moe ben:).

Volgens mijn man is het zo dat als ze 2 keer overdag slaapt ze s'avonds dus ook slecht naar bed gaat. Ik twijfel daar erg over of het daar echt aan ligt of dat het niet gewoon zo'n fase is.

9. adi

adi Niet meer actief

Hier eigenlijk precies hetzelfde. Ze slapen nog steeds soms 2keer, som`s 1 keer, soms zelfs helemaal niet overdag.

Diyana heeft gisteren maar 20min geslapen overdag, en s avonds hebben we haar om 20uur op bed gelegd, en een kwartier later maar uitgehaald, want ze ging echt niet slapen.
    Ze zit dan in bed iedereen te roepen die ze kent :D (mamaa, papaa, opaa, omaa, woef-woef enz.), en maakt alleen haar broer en zus wakker. Om 21.15uur is ze uiteindelijk gaan slapen.

Ik kan ze hier ook echt never nooit vóór 20uur op bed leggen. Inderdaad erg korte avonden, wij zitten pas rond 21uur op de bank.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier slaapt Quincy al een tijdje maar 1 keer overdag, de laatste paar weken wil ze 's avonds ook steeds later naar bed. Ze ging altijd tussen 19.00 en 19.30, nu ook al een tijdje niet mee, pas tussen 20.15 en 21.00 uur. En gewoon op de 'normale' tijd wakker. Als we haar eerder naar bed leggen is het ook gillen.
    Zal denk ik dus wel aan de leeftijd liggen...

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    zo doen we het hier idd ook, als idd haast heb of weg wil dan werkt het ook niet.

Ik heb ff zitten lezen over de 13 maanden sprong en het is precies zoals het nu bij ons gaat....

Deel Deze Pagina