Kleertjes voor vlak na de geboorte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MarionM, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wat voor setje kleertjes geven jullie je kindje aan vlak na de geboorte? Zoeken julie dit lang van te voren uit, of heb je er speciaal iets voorgekocht?
    Het moet wel iets speciaals zijn want het komt ook op de eerste foto's van de baby enzo!
    Ik denk dat ik iets wit wel mooi vind voor een pasgeborene. En het moet een soort pyama-achtig iets zijn denk ik want volgens mij gaat de baby vlak na de geboorte in zijn wiegje om te slapen, of niet?

Ben benieuwd wat jullie keuzes waren of worden!

2. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    hoi Marion,

ik had 2 pakjes mee naar het ziekenhuis en papa mocht kiezen :) Zie album voor het resultaat ;)

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hey hey.
    ik heb tot nu toe 1 creme pakje wat ik graag aan wil na de geboorte.
    heel liefs met schaapjes erop, mutsje en ook zelfs sokjes erbij! heel lief.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

ik had t pakje ver van te voren uitgezocht, maar het was veeeeel te groot, omdat Iman veel te klein was toen ze geboren werd. Ik moest toch een nachtje blijven en toen heeft mijn man smorgens een ander pakje meegenomen.

5. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    ik heb het pakje ruim van te voren uitgezocht.hij is oranje hahahahaah. ik heb evt nog andere pakjes klaarliggen.maar de oranje is bedoeld als eerste pakje.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hahaha Anniek, nu lijkt t net alsof je t zélf aan wil trekken! ;)

7. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    :) wie weet :D

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zou ik wel eens kunnen proberen natuurlijk!
    Maar nu je het zegt. slim geschreven! hihi

9. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    zou maat 56 nog te groot zijn bij de geboorte? moet je denk je echt een maatje 50 meennemen?

10. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ligt er maar net aan hoe groot of hoe klein je kindje geboren wordt!
    Sommigen zwemmen in 56 en bij sommigen is 56 al te klein!
    50/56 is volgens mij gemiddeld, maar sommigen hebben dus 44 (prematuur) of juist al 62.

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb maatje 50 liggen.
    hoop dat ie het aankan.
    maar dat denk ik wel. teminste hoop ik!

12. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb een pakje maat 56 liggen die ik als eerst wil aantrekken.

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    maar heb ook een helegave van 56. dus geen nood aan de man! hihi

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja ik heb nog 2 pakjes liggen met maat 50 maar dat pakje in maat 56 is zo leuk dus die gaat gewoon als eerst aan ook al is die te groot dan vouwen we de mouwtjes maar even om :D

15. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik had helemaal nog niets klaarliggen toen ik naar het ziekenhuis moest voor de bevalling, manlief heeft het uitgezocht een boxpakje met een nijntje mutsje en nijntje slofjes,

Ik vond het zo speciaal dat toen de kraamhulp mijn slofjes verkloot had (verkeerd gewassen) eentje was helemaal bruin geworden, toen is mijn zwager helemaal naar de v&d gereden (een half uur rijden) om nieuwe te halen, ze hadden ze natuurlijk niet meer maar hij heeft het verhaal uitgelegd en toen hebben ze het over laten komen van een ander filiaal en een paar dagen later heeft hij ze opgehaald zo lief. sorry voor het lange verhaal :oops: :)

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik heb 2 pakjes liggen hebben we van ouders gekregen ze zijn allebei even mooi dus het word nog kiezen welke hij/ zij als eerste aankrijgt :)

17. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Dan baal je wel als je kraamhulp kleertjes laat verpesten in de was! Ik heb nu al zoveel leuke kleertjes gekocht waarvan ik het echt erg zou vinden als de kraamhulp ze zou verpesten.

18. MollyM

MollyM Bekend lid

Doet de kraamhulp nog de was dan, sommige niet had ik begrepen.

Wat pakjes betreft ik had een heel leuk pakje gekocht maar dat was nog te groot :( dus het werd een pakje mt 50/56 dat ik geleend had van mijn zus en doordat hij zich opkrulde was zelfs dat ruim, maar ja kwam later wel goed. Ik zou niet te veel hele kleine kleertjes kopen. Ik had er een paar (geleend en nieuw) en die hebben we alleen de eerste week of zo gebruikt.

19. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik had bij de prenetal nijntje broekje en daarbij horende vestje+slofjes gekocht en een mutsje in het ecru met lichtblauw zooo schattig!

Dit had ik uitgezocht het was maatje 50, helaas heeft Yassir dit pakje niet aangetrokken omdat hij er in kon zwemmen. Ik had een leuk pakje in de maat 50 maar die viel heel klein en die had ik toevallig ook meegenomen en die heeft Yassir toen aangehad. Yassir is klein geboren en maatje 44 was toen de juiste maat. Me zusje is de volgende dag meteen naar de prenetal geseesd om wat kleertjes in maat 44 te kopen.

;)

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier nog iemand met maatje 44, of ja Iman dan ;)
    Alle pakjes die ik had waren uiteraard maat 50 en meer, ze zwom erin weg haha.

Trouwens meiden, gemiddeld hebben de meeste baby's maat 50 bij de geboorte. De maten staan nl. voor centimeters en gemiddeld zijn de meeste kindjes toch rond de 50 cm als ze geboren worden, sommige misschien passen maat 56.
    Och in het begin moet je toch broekjes en mouwtjes omslaan, dat moet ik nu nog vaker.
    En het is echt per merk en per winkel en zelfs per kledingstuk verschillend hoe de maten vallen, dat merk ik nu heel erg!

Deel Deze Pagina