Kleertjes, vraagje voor wie ook veel heeft...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kussentje, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kussentje

    Kussentje Actief lid

    4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vraag in de categorie "heb je niks te doen" maar ben toch benieuwd:

    Ik heb inmiddels zoveel kleertjes voor mijn dochtertje (gekocht, cadeau gekregen en gekregen van vriendinnen waar hun kindjes uitgegroeid zijn) dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Inmiddels uitgezocht en wat we niet denken aan te doen gaat naar het goede doel. Goed, alleen de leukste kleertjes is toch nog een hele berg.

    Hoe bergen jullie de kleertjes op? In setjes of broekjes bij broekjes, shirtjes bij shirtjes enz.? En waar laten jullie de nog te grote maatjes?
     
  2. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Alles wat te groot is, zit in plastic boxen, kunnen er geen beestjes en stof bij komen.
    Verder hing ik de jurkjes en shirtjes op en de broekjes op de plank eronder.
     
  3. Miffy77

    Miffy77 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie heeft ook een idiote berg kleertjes! Ze heeft een behoorlijk grote klerenkast, en die moet ik echt iedere keer updaten zodat alles erin blijft passen.

    Ik leg in haar kast broekjes bij broekjes, legginkjes bij legginkjes enz. in de lades onderin. In het hanggedeelte hangen veel dingen op hangertjes (bloesjes, jurkjes, shirtjes). Wat daar niet meer bij past van shirtjes, vouw ik op en leg ik op een plank of in een la (zijn meestal de "minder mooie" shirtjes die ik opvouw). Ik hang dus niet per setje bij elkaar, vind het handiger om per kledingstuk te ordenen en ziet er ook netjes uit.

    Kleertjes die te klein zijn, worden netjes gewassen en gestreken in zo'n grote plastic box naar zolder gedaan (voor de tweede spruit :)). Nog te grote kleertjes leg ik in een aparte la in commode of klerenkast. Julie heeft niet zo heel veel wat nog te groot is; we hebben van niet zo veel mensen kleertjes gehad (kopen we liever zelf), en we kopen niet veel vooruit omdat Julie niet hard groeit en je dan niet weet of het wel past in het juiste seizoen).
    Gelukkig heb ik veel opbergruimte in de commode en de kast (ik had die kleertjes-tic al voorzien toen ik zwanger was :D).
     
  4. Skye

    Skye Niet meer actief

    Hier alle jurkjes en truitjes hangend. De broekjes liggend en dan alle maten door elkaar. Wel een beetje onoverzichtelijk, maar ik heb geen kleertjes met extreem grote maten. Dus mijn meisje past alles op zich wel redelijk, met wat omslaan van de mouwtjes of pijpen. Moet wel zeggen dat ik ook af en toe door de bomen het bos niet meer zie!!
     
  5. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    ik update elke keer de klerenkast door de maten die passen weer te voorschijn te halen en de kleinere op te bergen.
    dan leg ik 1 maat groter dan waar ze nu in zit. opgevouwen op de bovenste plank zodat ik weer makkelijk kan omwisselen later.
     
  6. Kussentje

    Kussentje Actief lid

    4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miffy, ik doe het nu ongeveer ook zo, maar het irritante daarvan is, dat ik setjes heb, waarvan ik niet weet dat ik ze heb, als je begrijpt wat ik bedoel. De kleertjes die ik zelf heb gekocht heb ik wel aardig in m'n hoofd, maar de gekregen kleertjes niet.

    Eigenlijk best irritant, zoveel kleding en zo weinig organisatietalent. Ben zelf ook ongelofelijk. Blijf maar bijkopen. Het is allemaal zo schattig....
     
  7. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook een berg kleertjes waar je niet overheen kunt kijken :)
    Ik hou het om de 2 maanden ongeveer bij met opruimen. Charlotte heeft 2 kledingkasten op haar kamer (2 van 60cm breed) en in de ene liggen kleertjes die nog te groot zijn, in de andere ligt alles die nu passen. Daar hangen jurkjes, vestjes, longsleeves, bloesjes en t-shirts met korte mouw op hangertjes. Verder liggen broekjes, leggings en rokjes apart op 3 stapeltjes. Heel erg overzichtelijk. De kast waarin alles ligt wat haar nu past, gebruik ik dus elke dag en ik kan in 1 oogopslag zien wat ze aan kan die dag. Rompers, sokjes, maillots en pyjama's liggen in 1 grote la in de commode. Ik heb dit 'systeem' na verloop van tijd zelf bedacht en het werkt heel erg goed. Ik kan zo ook goed zien wat bij wat leuk staat bij elkaar en geen gedoe met maten die niet meer passen of nog te groot zijn. Ongeveer eens in de 2-3 maanden leg ik apart wat te klein is. Sommige dingen bewaar ik (wat haar erg leuk stond, speciale herinnering of zo) in een speciale doos, sommige dingen maak ik foto's van en verkoop ik via marktplaats, verder bewaar ik alles per maat in dozen (van pampers, zijn ideaal daarvoor). Dus maat 50-56 bij elkaar, maat 62-68 bij elkaar enz. Ik bewaar nog wat spullen omdat er misschien nog ooit een 2e kindje komt, maar dat zijn dan eigenlijk alleen duurdere dingen die amper gedragen zijn. Verder verkoop ik het meeste of doe het in 'de zak van max' of kledingcontainer. Dat zijn dan dingen die ze best vaak heeft gedragen maar nog goed van kwaliteit zijn en die echt nog wel een ronde mee kunnen.
    Succes, ik ben eens per zoveel maanden een paar uurtjes bezig maar dan kun je er ook weer een aantal maanden mee vooruit.
     
  8. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    alles wat hem past hangt/ligt gewoon in de kast,

    ik heb grote campingtassen gekocht, daar alle kleertjes van 50/56 in 1 tas ( met stift erop schrijven welke maten erin zitten)
    62/68 in 1 grote campingtas en1 tas met 74/80
     
  9. Kussentje

    Kussentje Actief lid

    4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal, door jou denk ik dat ik snap hoe ik het ga doen!
    Vergt nog ff tijd (ben nu alles van 62 en groter aan het wassen en strijken, pffff) maar gaat goed komen.

    Bij maat 50/56 was het helemaal drama. Ik beviel iets eerder dan gepland :). Had zelf het idee dat ik nog wel 2 weken had, maar nee dus. Nou en na de bevalling weet je het wel. Begin nu een beetje op orde te proberen te raken!
     
  10. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier staan op zolder: box met 44/50/56, box met 62/68, box met 68 en daarin komt ook maat 74, wat ze nu draagt. Maar dat ligt nu dus in haar kast, en wel de broekjes bij de broekjes, shirtjes bij shirtjes (lange en korte mouwen apart), vestjes bij vestjes etc. Alleen jurkjes hang ik op; aan een roede aan een plank. Dus niet in een kast.
    Verder staan op zolder ook al boxen te wachten met de maten 80, 86 en 92 en groter.
     
  11. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @Kussentje: :) dank je, fijn dat het duidelijk is in het hele verhaal haha. Het vergt inderdaad wat tijd, ik doe dat ook in een paar uurtjes als Charlotte bij oma is of naar het kdv, anders werkt het niet want dan trekt ze alle kleertjes van de hangers ;)
    Succes ermee, als je het eenmaal een beetje op orde hebt, is het echt heel overzichtelijk. Verder koop ik zelf nooit groter dan 1 hooguit 2 maten vooruit, ook al is het nog zo leuk anders zie je volgens mij door de bomen het bos niet meer.
     
  12. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    oh hier ook veel te veel kleertjes.
    Ze draagt nu maat 68 en dat ligt dan ook alleen in de kast. Maat 74 hangt in setjes aan een grote paspop in mijn slaapkamer zodat ik er elke dag van kan genieten wat ze straks aan kan. Grotere maat ligt opgeruimd in boxen. De kleine maatjes verkoop ik zodat ik weer nieuwe dingen kan kopen:D
    Doordat ik de setjes in de grotere maat dagelijks zie weet ik precies wat ze heeft. Ik leg dan ook de broekjes bij de broekjes en de shirtjes bij de shirtjes etc. Ik heb alle leggings in mandjes, rompers, sokjes, maillots, schoentjes ook. alles apart dus super overzichtelijk.
    Jurkjes en tuniekjes hangen. zodra maat 74 aan de beurt is, gaat alles in de was en gaat het dus heerlijk fris de kast in.

    Het is bijna een dagtaak, maar ohhhh wat geniet ik:D
     
  13. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.446
    3.909
    113
    hier ook een koopverslaafde moeder met veel te veel kleding voor haar dochter.
    Jurkjes, vestjes, blousjes hang ik op.
    Dan heb ik een stapel shirts korte mouwen, lange mouwen, lange mouwen zonder print, korte mouwen zonder print.
    Stapel broeken, stapel leggings, stapel rokjes. Stapel rompers lange mouw, rompers korte mouw
    Haar maillots zitten in een bakje en haar sokken ook.
    Ik koop niet veel vooruit omdat ik daar al eens flink de mist mee ben ingegaan. Wat ze in grotere maten heeft ligt in de commode omdat6 de kast te vol is.
    Te kleine kleding bewaar ik niet. Ik weet niet of ik uberhaupt een tweede wil en als dat zo is ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik toch weer alles nieuw wil. De merkkleding gaat op MP, de overige spullen in de goede doelen bak
     
  14. miffy11

    miffy11 Niet meer actief

    even een tipje, weet niet of je hier zelf al aan hebt gedacht, als je er zwitsal geurbuideltjes bijlegt, ruiken ze extra lekker. ook lekker voor gewoon in de kast trouwens..

    hier ligt broekje bij broekje, shirtje bij shirtje ed. alles wat te groot is voor fenne, maar te klein voor mila ligt onderin mijn kledingkast, wat te klein is voor fenne.. geen idee, heb pas 1 broekje wat niet meer past, maar die is speciaal, dus die doe ik sowieso niet weg. (van mila geweest, had ze aan toen ze voor het eerst kleertjes aan mocht in de couveuse, dus herinneringen).
    denk dat er nu inmiddels wel meer te klein is, maar ze heeft zo veel, dat ik met afwisselen nog niet eens aan toe ben gekomen alles aan te passen..
    alles wat voor mila te klein is gaat door naar fenne.

    mila heeft op dit moment best weinig vind ik zelf, dus moet nog even gaan shoppen :)
     
  15. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had in mijn kast stickers geplakt met de maat erop. dus van boven naar beneden 50/56, daaronder 62 daaronder 68 enz enz. dat zelfs mijn vriend het snapte;)

    ik had de kleertjes gewoon op stapeltjes liggen per kledingstuk dus alle broekjes bij elkaar alle truitjes bij elkaar rompertjes ernaast. dat vond ik het handigste omdat je anders altijd een apar losse dingetjes overhoudt. en je hebt soms iets extra nodig om te verschonen van het een of het ander maar soms niet een heel setje. de hele grote kleding zat in een curver box. onderin de kast.
     
  16. LadyJoey

    LadyJoey Fanatiek lid

    18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey hey,

    Ik heb op zolder een kast staan en schuifkasten...
    De te kleine kleertjes was en strijk ik en berg ik op voor eventueel een volgende. De te grote kleertjes heb ik op maat geselecteerd en in de kast op zolder gelegd.
    Ik heb in mijn comode de rompertjes en sokjes. Rompers geselecteerd op maat (62-62/68-68 ) kleur, en lange/korte mouw.
    In de kast heb ik een stapel shirts, truien, joggingbroeken, spijkerbroeken, pyama's.
    Het hanggedeelte de vesten, jassen en slaapzakken...

    Ik moet zeggen dat ik veeeeeeeeeeeeeel kleren heb (krijg zowat alles van een vrouwtje wat babykleertjes spaart en ze vervolgens weer weggeeft), maar dat ik goed het overzicht heb op deze manier en tussendoor niets hoef op te ruimen. Door de stapels zie ik meteen welk broekje of truitje het is en welke ik met elkaar kan matchen. Ik heb heel weinig setjes... ben wat dat betreft een creabea en bepaal liever zelf de combi's ;)

    Succes!!
     
  17. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    we hebben hier een commode helemaal vol. We doen broekjes bij broekjes ne shirtjes bij shirtjes. Op een gegeven moment gaan er wat kleertjes weg van een maat omdat ze te klein zijn en als er weinig overblijft was ik de volgende maat en die leg ik in de commode. De te grote kleren die we gekregen hebben die hebben we in een doos in de berging.
     
  18. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn meisje heeft ook vreselijk veel kleren maar allemaal in de maat wat ze momenteel draagt.
    Ik krijg geen kleding ( wil ik ook niet, ik hou niet van 2de hands kleding) en koop alles zelf.
    Ze heeft een grote schuifkast met 2 grote hanggedeeltes onder elkaar en daar hang ik haar kleding op in setjes.
    Losse shirtjes en broekjes vouw ik op en leg ik op de plank tussen de 2 hanggedeeltes neer.
    Kleertjes die niet meer passen geef ik weg aan wie ze maar wil hebben, als er een 2e komt koop ik alles nieuw.
     
  19. Haha, moet even zeggen dat ik dacht dat ik erg was...
    Maar na deze verhalen te hebben gelezen, voel ik me niet meer zo alleen;):D
     
  20. Kussentje

    Kussentje Actief lid

    4 jul 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad Marjolien, lees weleens topics over "hoeveel setjes kleding in die en die maat heb ik nodig", nou daar hebben wij geen last van (ook niks op tegen trouwens).

    Met setjes bedoel ik trouwens ook niet echt voorgekochte setjes hoor, meer combi's wat bij wat staat. Setjes heb ik eigenlijk alleen in van die witte brodderie dingetjes, jurkje met broekje (verder hou ik niet zo van zoet, meer van retro, knallerige kleding zeg maar, maar daar gaat het hier niet over... hoewel ik vind het wel leuk om te lezen. Kunnen we elkaar nog wat tips geven, over welke kleertjes nog meer leuk zijn om te shoppen :D)
     

Deel Deze Pagina