Misschien een domme vraag... Maar waarom wast iedereen alle baby kleertjes die nieuw zijn? (net uit de winkel komen?) Ben gewoon nieuwschierig. Heb er namelijk nog niet eerder van gehoord.
ik heb ze ook nog niet gewassen, ga dit met 35 weken wel doen ofzo. Ik heb hier juist voor gekozen omdat ik het geen 2 keer wil doen. Straks is het fris en klaar voor de geboorte. Ik heb wel alles al in de kast liggen zodat het er netjes uitziet. @ a star, de reden dat ik ook de nieuwe kleren ga wassen is omdat ik het frisser vind. Mijn eigen kleding was ik ook altijd eerst voor ik het echt aantrek. De kleding kan gekocht, gepast zijn en weer terruggebracht. Je hebt in dat geval geen idee wat er precies mee gedaan is. Liefs
a star, ik heb de raad gekregen dit te doen omdat er nog allerlei chemische producten (restjes) in zitten en vermits een babyhuidje gevoelig is en snel allergische reacties kan hebben kan je de kleertjes best wassen zodat dat er allemaal uit is... daarom zeggen ze ook van niet teveel wasverzachter te gebruiken of van speciale hypoallergene merken zoals bijvoorbeeld le chat!
Ik doe dat met ong 35 wk ofzo... tot die tijd leg ik het gewoon ongewassen in de kast om te overzien wat ik heb en wat nog gekocht moet worden. Wil het ook niet onnodig vaak wassen, zonde van het geld en de kleding
ik heb het deze week gedaan (32 weken).. de meubels staan nu eindelijk dus heb het gewassen en gelijk schoon erin gelegt groetjes
Dat is waar, helemaal niet aangedacht. Dan ga ik ook de baby kleertjes binnenkort wassen Kan ik gewoon de normale wasmiddel gebruiken of is er speciale wasmiddel voor baby kleertjes? Wat gebruiken jullie?
hier gewoon mn eigen, das persoonlijk. Je kunt bijv ook je eigen gebruiken en dan ipv wasverzachter een scheutjes natuurazijn in het bakje doen. Dan spoelen de laatste restjes zeep eruit en ruikt ook heerlijk fris! Als je zelf bv al een gevoelige huid hebt, zou ik kiezen voor Neutral oid. Wij zelf en ook de oudste heeft nergens last van dus k heb gewoon mn eigen gepakt. We zien het wel
ik heb het ook redelijk vroeg gedaan...je kan altijd de kleertjes nog in plastic zakken doen, geurbeultje erbij klaar...zolang de kast dichtblijft en geen stof opkomt is het goed hoor...anders kan je altijd nog aan het einde van je zw in de was gooien, maar dan alleen op "spoelen" oid dergelijks.. ik ben nog bezig...komt telkens wel weer wat niuews bij @wasmiddel Ik heb gewoon een pak Neutral gebruikt...zodra die op is..koop ik een sensitive van ariel oid.. Mn kindje kan wel es gevoelig zijn, dus ik neem geen risico..
Le chat is niet in NL verkrijgbaar. Ik heb Ariel Sensitive gekocht en Robijn Hypoallergene wasverzachter. Dit omdat we allemaal overgevoelig zijn. Dus de Ariel Sensitive en Robijn hypo heb ik sowieso al in huis
Hier ook al vroeg alles gewassen, nu ben ik blij want ik heb verplichte rust dus zou niks meer kunnen doen! Vreselijk om alles aan anderen over te laten. Las net al het topic over nesteldrang, tja dat heb ik ook en ik mag er niks mee...pfff moeilijk hoor! Dus gewoon lekker wassen! Als je in week 36 de neiging hebt nog een keer te wasen doe je dat toch gewoon lekker? Jouw wasmachine, jouw tijd!
Ik heb alles al heel vroeg gewassen, volgens mij nog voor week 23 ofzo... Alles ligt nu in de la en er gebeurt echt niks mee hoor! Na de geboorte komen ze toch meteen in contact met andere ongewassen zaken zoals kleding van visite, knuffels, boxkleed, voedingskussen, bankstel en noem maar op. Of wassen jullie knuffels enzo ook van te voren uit? Heb ik bij de eerste nooit gedaan eigenlijk... Ik heb wel de kleinste rompertjes en kleertjes met neutral wasmiddel en wasverzachter gewassen.
Ik wacht met wassen tot vlak voor mijn verlof. Vlak voor mijn verlof wil ik alles zoveel mogelijk klaar hebben en niets meer ''moeten''. UIteraard de dagelijkse dingetjes maar verder niet!
Ik heb twee weken vakantie voor mijn verlof geplakt, dus ik ga dan lekker alles wassen. Heerlijk idee, om alles schoon te hebben. Ik moet sowieso nog heel wat kleertjes verzamelen, dus tegen die tijd kan ik me helemaal storten op wassen.
Ik heb er vannacht helemaal over gedroomd, ik denk dat als ik over 2 weken terug kom van vakantie maar eens rustig ga beginnen...oeh die hormonen..
Ik heb alles met ongeveer 28 weken gewassen. Met Neutral en een heel klein beetje wasverzachter. Alles hangt nu netjes gestreken in de kast met een geurding van zwitsal. Het ruikt heerlijk. Kast voordat ik de kleertjes op heb gehangen gesopt, dus die worden echt niet vies. Ik ga het ook niet nog een keer doen, want dan moet ik weer strijken..
Ik heb bij de 1e alles gewassen toen ik met verlof was echt niet eerder, heb de 1e week van mn verlof ook nog allerlei nieuwe dingen gekocht en wilde wel alles in 1x doen. Strijken doe ik niet aan, vind het niet nodig met al die elastische babykleertjes. Gewoon gewassen met mn eigen wasmiddel en een klein drupje wasverzachter. Deze keer ga ik het ook echt niet eerder doen, vind het wel zo lekker als het niet al te lang gewassen in de kast heeft gelegegen. Als het al 15 weken in de kast ligt te liggen vind ik het toch een beetje muf geworden, wat je dan maskeerd met een geurbuiltje. Maar als je bang bent dat je het later niet meer kan (helemaal als je alles wil gaan strijken, das natuurlijk een rotklus om tegen het eind aan nog te doen) dan kun je het uiteraard wel doen. Gewoon zelf kiezen wat jij een fijne tijd vind.
had alles al optijd gewassen heb er al 2 rondlopen en dan heb ik al was genoeg (+ man haha) en er gebeurt idd nix mee gewoon doen als je er zelf een goed gevoel bij hebt,