Hallo allemaal! Gisteren is hier iemand geweest om uit te leggen hoe dit werkt. Kende de organisatie al een beetje vanuit professionele hoek. Ik vind het een erg goed initiatief. Een vriendin van mij kon zonder hormonen niet zwanger raken en omdat het bij mij zo super snel ging, vond ik mezelf wel een klein beetje 'verplicht' om hier wel aan mee te doen. Maar vindt het ook niet vervelend tot nu toe hoor Je krijgt ook van alles, tijdschriften, je mag een kadootje uitzoeken, een nachtlampje en nog een fotolijstje van de eerste echo. Wat ik wel spannend vond (heel dom eigenlijk, ben super misselijk, boobs staan op springen, onder de pukkels, lijkt me wel duidelijk ) was dat ze een zwangerschapstest doen om te kijken of je wel genoeg HCG-hormonen aanmaakt. Nou bij mij knalde het eruit Ben benieuwd of er meer meiden zijn die hieraan mee doen. Of dat er meiden zijn die principieel niet mee doen.
hooi..ja ik doe eraan mee maar ik vind de organisatie erg laks. eerste keer kwamen ze de flessen niet ophalen..nou ok ik bellen..kwamen de week daarop. weer nieuwe flessen gekregen nou die stonken zo ontzettend erg!!! kreeg z eniet vol want ik durfde ze niet meer open te draaien. die zijn ze nooit meer komen ophalen..staan er nu al bijna 4 weken. ik pleur ze morgen weg. het spijt me zeer maar het is graag of niet. dus nee ik doe er niet meer aan mee.
Ik doe ook mee, heb me meteen na de eerste positieve test aangemeld en ben in week 5 begonnen met verzamelen. Hier is alles wel gewoon goed geregeld, de flessen worden gewoon netjes iedere donderdag opgehaald en nog nooit problemen gehad. Vreemd dat dat niet overal zo kan gaan. Reden waarom ik meedoe is omdat ik zelf ook hormonen nodig heb gehad om zwanger te worden, dus voor mijn gevoel was dit wel het minste wat ik terug kon doen. Alhoewel ik heel eerlijk moet zeggen dat ik erg blij ben dat ik over 4 weken klaar ben...
Nachtlampje? Dat had ik niet. Gelukkig wordt het hier wel netjes opgehaald. Ik heb HG en iedere keer als ik de fles open draai komt er zo'n vreselijke lucht uit (conserveringsmiddel) dat ik over mijn nek ga. Dus mijn vriend giet steeds heel lief de kan in de fles.... Niet echt handig. Over 1 week ben ik klaar.
Hier ook geen nachtlampje, maar ben ook pas met 8 weken begonnen. Misschien dat het daar aan ligt? Ik had geen problemen met ophalen en leveren. Ik was wel erg blij dat ik klaar was. Ik was het op een gegeven moment echt beu. Maar ik zou het bij een volgende keer zo weer doen!
Ik doe ook mee, vind het een kleine moeite om mensen te kunnen helpen. Maar... ik ben wel blij dat het er bijna opzit.
Ik doe ook mee. Maar moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat het er over 3 weken op zit. Klein nadeeltje vind ik ook dat ik zelf de kratten weg moet brengen, had liever gezien dat ze het kwamen ophalen, maar dat doen ze in mijn regio niet..
Ik heb ook mee gedaan. Was ook heel snel zwanger en ken te veel mensen waarvoor dat niet zo vanzelfsprekend is. Vond en vind dus dat ik op deze manier iets positiefs voor ze kon doen. Bij mij werd er door de consulente verteld dat ze problemen hadden (hebben wellicht?) met de nieuwe vervoerder. Het brengen en ophalen van de flessen hebben ze nl. uitbesteed maar dat liep (loopt?) niet helemaal vlekkeloos. Moet zeggen dat bij mij de flessen elke week netjes werden opgehaald en gebracht. De ene week wél 8 flessen, de andere week maar 4, maar vond dat niet heel erg. Ik vond die lucht van die flessen ook vreselijk, maar zette een knijper op mijn neus, dat werkte perfect! (en dan pas afdoen als je ver van de wc vandaan bent ) 10 weken mee gedaan en zou het de volgende keer zo weer doen.
Ik heb meegedaan sinds de 6de week tot de 15de week. Het is al die tijd goed gegaan (ik moest het zelf wegbrengen omdat er in Friesland niet opgehaald word.) Maar de laatste weken werd het niet opgehaald bij het ophaal depot, de potten van de week ervoor stonden er nog als ik de volgende lading wegbracht toen met 30 graden hitte! Ik heb toen niet meer meegedaan, vond het erg dom. Net als lennylenn zegt, het is graag of niet!
Ik doe ook mee, maar pas sinds week 11. Wilde het eerder niet ivm niet willen vertellen dat we zwanger zijn. Ik kreeg een mooi boek en een nachtlampje. Geen echolijstje. Ik breng de kratten zelf weg, maar dat vind ik wel slecht geregeld. Het depot staat bij iemand voor zn woning en er stond dit weekend gewoon een fiets tegenaan! Die deksel is loeizwaar, die krat is nou ook niet echt licht en dan nog zo'n stomme fiets ervoor. Ook stond de hele straat voor het raam te kijken wie er nu toch weer kratten kwam brengen. Ben echt blij dat ik pas meedoe sinds we het bekend gemaakt hebben. (ons kent ons hier) Over de geur: ik laat de container eerst even (buiten) luchten. Dat vertelde de dame van MvM me. Scheelt wel! Dus misschien een tip?
Ik heb me aangemeld, maar moet nog steeds terug gebeld worden. Hoe lang duurde het bij jullie voor iemand terugbelde om een afspraak te maken? Ik wil heel graag beginnen om mijn steentje bij te dragen. Wij zijn nu immers ook zwanger met medicatie die wordt gemaakt door MvM.
Ik heb ook meegedaan. Na goed 2 jaar eindelijk zwanger en heb veel vriendinnen waarbij het of alleen kan met icsi of ook met hormonen etc. Ik vond het een kleine moeite om op deze manier te helpen. Natuurlijk ruikt het niet lekker, maar ik bedacht dat dit een kleine opoffering is om andere vrouwen te helpen die dus wel grotere problemen hebben dan een beetje plas en een kan die stinkt Ik heb meegedaan vanaf 6 weken, dus ook 10 weken vol gemaakt. ik kreeg alleen geen nachtlampje, maar door idd het veranderende vervoer wel 2 fotolijstjes en 2 kadootjes Bij de volgende ga ik ook zeker weer meedoen.
Ik heb ook een paar weken mee kunnen doen tot dat ik een miskraam kreeg. Alles super goed geregeld ik bracht ze zelf weg in de plaats waar ik werk want had geen zin dat andere mensen het wisten Toen het fout ging die mevrouw opgebeld en werd alles gelijk stop gezet en een paar dagen later kreeg ik een brief van mvm met een bloemenbon erin erg netjes allemaal. (nachtlampje heb ik ook gekregen)
Ik heb er ook aan meegedaan. Vind het een goed initiatief. Al hoorde ik dat het hormoon ook in bepaalde dieten gebruikt wordt. En dat vind ik een minder goed plan. Niet dat ik mensen dat niet gun ofzo, maar dat is gewoon niet de insteek. Maar ja, je doet er weinig tegen. Ik richtte mij (gevoelsmatig) dan ook op het feit dat het voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen is. Ik vond het toen wel lang die 10 weken, maar ben het nu al min of meer vergeten..! haha! Ik vind het goed dat je er aan mee doet!
doe er ook aan mee...bij mij komen ze wel iedre vrijdag netjes de bussen ophalen..weliswaar niet om de afgesproken tijd...ze zouden iedere vrijdag heeel vroeg komen..maar ze komen dus of smiddags..of rond een uur of 10 sochtends ipv een uur of 7 sochtends..maar vind ik niet zo erg.. ik heb ook meteen een foto lijstje gekregen en ik krijg nog een nijntje service ste...geloof in week 16 ofzo?
ik doe ook mee! maar ben blij dat het erover 4 weken opzit. maar goed , ik heb zelf ook gretig gebruik gemaakt van die hormonen.... dus tja , ik wil er zeker aan meehelpen. maar vind het wel een gedoe en idd enorm stinken! vooral sochtends , als ik dan toch al wat misselijk ben!
Ik heb ook meegedaan. Ook wij hebben gebruik gemaakt van de hormonen -welliswaar nu spontaan zwanger maar dat maakt niet uit- dus vond het niet meer dan logisch om mee te doen. Na de aanmelding werd ik binnen enkele dagen gebeld voor de informatrice en binnen een week was ze al langs geweest. Vond de flessen ook erg stinken, maar ons toilet is wat groter dus ik hield de fles zo ver mogelijk van me af. 1 keer zijn de flessen niet afgehaald, dat was inderdaad net tijdens de overgang naar de nieuwe vervoerder. Was ondanks het goede doel blij dat de 10 weken voorbij waren, maar zou het een volgende keer weer doen. Niet voor de kadoos voor mij, maar voor het mooiste kado wat je een ander kan geven door mee te doen!
Ik heb ook meegedaan. Vond het een kleine moeite om andere vrouwen daarmee te kunnen helpen. Heb me toen wel ontzettend geërgerd aan die afslank-bedrijven die onze zuur verzamelde hormoontjes aan dikzakken geven die te lui zijn om te bewegen voor hun dieet... :x Ohwja, en hier ook geen nachtlampje.
Ik heb ook de volle 10 weken meegedaan. Ik vond het een kleine moeite, gelukkig was alles hier qua ophalen goed geregeld! De kratten werden iedere dinsdag stipt opgehaald en er werden netjes nieuwe neer gezet in de bijgeleverde tassen. Dat stinken vond ik ook wel meevallen, plaste in de witte bekers en kapte het vervolgens snel over. Moet zeggen dat ik het na 10 weken wel heel fijn vond om weer normaal op de wc te zitten