* Rompertjes maat 50: 6 stuks maat 50/56: 5 stuks maat 56: 8 stuks maat 62/68 3 stuks *Hele pakjes (setjes) Maat 50: 4 sets alle 4 van die zachte stof Maat 50/56: 2 sets alle 2 van zachte stof Maat 56: 5 sets, 2 van zachte stof en 3 van dat normale dunnere stof Maat 62: 5 sets, 4 van zachte stof en 1 van dat dunnere Maat 68: 4 sets, 1 van dat zachte stof en de rest van dat dunnere Extra kleding: *T-shirt: maat 56: 1tje *Broekjes met voetjes los maat 50: 2 en maat 62:1 *Jasjes Maat 50: 1 Maat 68: 2 Pijama: 3 sets in maat 62/68 *Mutsjes: 9 stuks (beetje teveel volgens mij) *Sokjes 7 stuks *handgebreide vest: 2 stuks met 2 slofjes erbij ook handgebreid * vestje: 1 * Deken babydoek van de Hema hoop dat jullie weten welke ik bedoel: 2 * Dikke deken: 1 maar die is wel groot dus voor onder hem (wieg matras is dun) * Dunne fleece deken: 2 * 1 Lodger Bambino van de kruidvat (ervaringen over dit aub) * Badcape: 3 stuks * Hydrofiel luiers: 6 stuks moet er nog bij halen hoeveel? * Spuugdoekjes: 15 * Slabbertjes: 5 muts/sjaal/handschoentjes: 1 set Dekbedovertrekset voor ledikant: 2 setjes 2 flesjes van disney maar wil nog van die flessen halen van difrax welke tips? * Babyolie: 1 neutrale * Babyshampoo 2, 1 neutrale en 1 van zwitsal * voor het lichaampje 2, 1 neutrale en 1 van zwitsal Moet ook nog luiers halen tips aub welke maat en hoeveel pakken en zag de billendoekjes in de aanbieding 6 voor 10 dus daar haal ik ook 2 pakken van is dat dan voorlopig genoeg aan billendoekjes hoe lang zou ik daar me kunnen doen? Dit is de hele lijst die ik heb willen jullie mij aub helpen met wat ik nog er bij moet halen en tips en adviezen etc. Ik heb verder niks in huis dus echt alle tips zijn welkom. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast hartstikke bedankt
En als de kleine gaat slapen ik heb wel dekentjes maar dunne zegmaar dus niet echt 1tje die lekker warm zal houden. Wat raden jullie aan een slaapzak of een deken? Ik zal daarover even een poll openen
Deken en slaapzak gebruiken we hier. Een katoenen deken en een winter slaapzak. Tenzij je een hele kleine baby verwacht zou ik nog enkele pakjes maat 56 bijhalen. Maat 50 zijn ze vaak super snel uit. Luiers zou ik 2 pakken new born halen en billendoekjes hoelang je daar mee doet... ja ligt ook aan de hoeveelheid ontlasting enzo. Fleecedekens mag je niet gebruiken bij een baby. Hydrofielluiers... ik heb er een stuk of 15. Je gebruikt die dingen voor alles. Voor afdrogen (2 per keer) voor onder het hoofje in bed, de box, de wandelwagen, etc. Dus ik zou daar nog wel van bij halen. Je hebt nog een uitzetje nodig voor de persoonlijke verzorging: borstel, kam, nagelknipsetje, billencreme. als je fopspenen wilt gebruiken zou ik ook zorgen dat je die al hebt. Eventueel slofjes. Dat is even wat ik zo kan bedenken.
Meid, om te beginnen is dit echt zat hoor. Het meeste spul heb je echt zo bijgekocht. Het is maar de vraag of je een slaapzakje nodig hebt. Als je kleine braaf blijft liggen in bed dan is een dekentje echt zat. Wil je er toch een kopen dan zou ik zeker een zonder mouwen doen en dan een van 70 cm. Dan naai je de armsgaten wat dicht en je kindje kan hem lang aan. Met een pak billendoekjes doe je best wel lang. Dus aan 12 pakken heb je echt de komende tijd genoeg. Pampers zou ik wel lekker in de aanbieding op voorraad halen. Die heb je toch altijd nodig. Dus als ze in de aanbieding zijn of je hebt bonnen, gewoon gaan halen. Maat 1 daar heb ik nu 4 pakken van gebruikt. En zit nu op maat 2 en ons kindje is 5 weken. Hier blijft ie nog wel ff in. Heb zelf 6 pakken op voorraad, maar ga er nog wat bijhalen. Ook maat 3 ligt hier al in huis. Allemaal uit de aanbieding. Stel dat dadelijk blijkt dat je kindje vaak doorlekt dan kan je prematuurluiers van de Kruidvat halen nog. Maar dat is meer voor stel dat.... Hydrofielluiers zou ik zeker nog 6 van bijhalen. Daar heb je er echt veel van nodig. Spuugdoekjes ook trouwens. Het zijn in het begin 7 voedingen per dag en als je een klein knoeiertje hebt dan wil je elke keer wel een schoon doekje. Winterjasje of dikker vestje maat 56 zou ik wel nog erbij halen als je kleine binnenkort geboren wordt. Het is nu overal aanbieding he. Dus veel voor weinig. Ik zou zeker wat spul maat 62/68 halen dan. Over die lodger.. ik heb een soort gelijke van de AH en die is erg fijn. Gewoon voor in de maxi-cosi, wandelwagen of op het karretje in de supermarkt. Heel fijn. Volgens mij waren dit al je vragen toch? Anders roep maar.
bedankt meid oww ja ik heb ook al fopspeentjes heb er nu iets van 3 of 4 en de badset heb ik ook helemaal een thermobad met standaard en een luieremmer en borstoltje kammetje nagelknipper heb ik er ook bij aankleedkussen ook. Goed van die billencreme die moet ik dan even halen. En ik moet nog steeds de blije doos ophalen als het goed is zit daar 1 new born pampers in moet ik dan nog 2 bij halen of nog 1 pakje new born en de rest de volgende maat? verschilt maar 1 kilo ofzoiets hoorde ik
@Vera meid jij ook hartstikke bedankt. Dus jij advieseerd om nog een paar pakjes van 62/68 te halen? niet meer van die kleinere maten? en ehh hoeveel pakken zal ik dan alvast in huis nemen kijk ste ik heb er 1 van newborn nog hoeveel pakken newborn erbij ? waar zijn ze in de aanbieding weetje dat misschien ook? weetje misschien ook hoeveel je ongeveer per week kwijt bent aan de luiers? momenteel gaat het financieel ook niet echt zo super
Zo wat heb je al veel in huis zeg! Ik zou nog 1 pak new born luiers halen, maar niet meer, wie weet is je zoontje er zo uit en anders haal je even bij/ of stuur iemand anders erop uit. Je weet ook niet waar je kindje tegen kan, de mijne kan niet tegen huggies bijvoorbeeld. Zonde als je er veel van hebt! Kleding is zo afhankelijk van de grote van je kindje! Om te beginnen heb je zat. Van de kraamvisite krijg je veel in 62 en vooral 68. Dekentje gebruikte ik de 1ste maanden. Ze liggen dan nog stil, daarna os een slaapzak handig! Blijven ze lekker warm en kunnen niet onder de deken komen.
Ik zou idd geen 50 en 56 meer kopen. Zeker als je het niet zo breed hebt. Dan zou ik liever in de opruiming idd 62 en 68 kopen. Wel ff kijken dat je in het goed seizoen zit he. Niet dat je dikke wintertruien hebt als je kind het in de zomer aan kan. Maat 50 - 56 hebben ze gemiddeld 6 weken tot 2 maanden aan. En na 2 maanden maatje 62. En na 4 maanden 68. Het verschilt uiteraard per kind, maar dit is het gemiddelde. Die pampers 1 en 2 verschillen idd maar 1 kilo, maar toch wel qua hoe goed het past bij die kleintjes. In een pak maat 1 zitten 27 stuks. En in maat 2 zitten 62 stuks. Ik zou denk ik dan nog 1 pak maat 1 kopen (die zijn nooit in de aanbieding). Als het straks nodig is, heb je dit ook zo bijgekocht. Ehm, wat ben je per week kwijt aan luiers... poeh... Je verschoont iedere keer na een voeding, dus de eerste weken/maanden 7 keer per dag. Dus met een pak maat 2 doe je een dikke week zeg maar. Hoe groter de maat des te minder zitten er in een pak. Oh ja, en over die flessen. Gewoon huismerkflessen en spenen zijn ook goed hoor. Zou ik eerst proberen voordat je anderen koopt. Want Difrax is niet goedkoop en misschien drinkt je kindje gewoon kei goed uit die normale flessen. Allebei mijn kindjes drinken daar goed uit.
Ik mis nog 2 kruiken hihi. Bij ons in de organisatie (ben kraamverzorgende) moet je de gewone metalen kruiken gebruiken. Een kindje krijg je echt niet warm als hij ondertemp heeft met bijv. een belly warmer. Die verwarmt wel maar niet voldoende voor een kindje met ondertemp. Ligt eraan wanneer je kindje geboren wordt (winter of zomer) en hoe zijn temperatuur is of je 1 of 2 kruiken moet gebruiken. Oja bij de Hema kan je slaapzakjes halen die echt klein zijn. Geloof dater maat 50/56 of zo in staat. En anders naai je gewoon de armsgaten wat dicht of je zet er een drukker tussen. Hydrofiele luiers kan je niet genoeg hebben want die gebruik je werkelijk overal voor. Ook een aantal spuugdoekjes is fijn want die gebruik je soms ook wel regelmatig. Voor in de wagenbak van de kinderwagen of als je een wiegje hebt kan je speciale wieghoeslakentjes kopen maar een waskussenhoes volstaat ook.
Ik zou als ik jou was nog wat hydrofielluiers erbij halen. Die gaan echt megasnel! Pyama's voor in het begin heb je niet, maar hier sliep de kleine in het begin in zn normale kleertjes, dat is wel zo makkelijk. Heb je minder getob met de kleertjes over het hoofdje, en in het begin heeft de kleine toch makkelijke kleertjes die voor 's nachts ook lekker zitten. Slaapzak is hier een echte must-have. Ik geloof dat je ze hebt in 70, 90 en 110 cm. Ik zou als ik jou was gewoon beginnen met de kleinste. Ik heb ze hier zonder mouwen. Mét mouwen lijkt me dat het zo'n benouwd gevoel geeft, maar dat is mijn mening. Als je kv wilt geven, zeker nog flessen bijhalen. Ik gebruik alles Avent voor de afgekolfde melk.
Ik zou niet te veel luiers van 1 bepaald merk in huis halen. Ervaring van anderen waarbij een bepaald merk toch niet beviel en ze overgingen op een ander merk, zo ben je waarschijnlijk nog wel even aan het zoeken welk merk het lekkerst bij jouw beepje zit en voldoet aan de eisen die je van een luier verwacht. Ik heb ook geen aparte pyjama's gekocht, de eerste tijd zal ik ons ukje gewoon in zijn kleertjes laten slapen wat lekker makkelijk zit. Heb je al een digitale thermometer (geen oor thermometer)? En hydrofiele washandjes 6x? Ik zou niet te veel sokjes aanschaffen in het begin, die schoppen ze toch uit. Een broekje met voetjes is dat prettiger. Heb je een maxicosi voetenzak? zo nee, dan is een wikkeldeken nog wel lekker voor wanneer je naar buiten gaat. Misschien nog haarlotion en billencreme of billenspray. En ik zou niet te veel flesjes in huis halen wanneer je eerst borstvoeding gaat geven. Zo'n starterssetje van Avent oid is prima om mee te beginnen. Flessenborstel. Luieremmer zie ik ook niet staan. Badthermometer, badje. 2-3 aankleedkussenhoezen. Voor het bedje molton hoeslakens en gewone hoeslakens. Als je een deken gebruikt, lakentjes. Nou dat is wat ik nog kan bedenken, hoop dat je er wat aan hebt
Ik heb de eerste weken een dekentje met lakentje in haar wiegje gebruikt en toen ze wat beweeglijker werd heb ik een slaapzakje aangeschaft. Een dekentje kan je overal kopen (Hema, Prénatal, V&D). En ik wil je graag nog een tip geven. Relax! Maak je niet te druk om die lijstjes! Je hebt zo te zien al genoeg van alles en als blijkt dat je meer nodig hebt dan kan je altijd wel iemand vinden die nog even wat extra voor je wilt halen. En zelf kan je ook nog dingen kopen wanneer je weer een beetje hersteld bent. Mijn ervaring is dat ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel van alles heb gekocht want ja, stel dat ik dit of dat nou nodig had.. Nou, de helft ligt ongebruikt op zolder! Jouw babietje heeft na de geboorte maar één ding nodig en dat ben jij!
Levi is begonnen onder een deken met laken. Ik was van plan om bij maatje 62 een slaapzak te gaan gebruiken omdat ze dan echt meer gaan bewegen en ik bang ben dat hij onder de dekens komt. maar liep anders. Levi trapte vanaf 2 weken al de dekens van zich af en begon dan te huilen omdat hij het koud had. Heb toen dus al een slaapzak gekocht bij prenatal. Eentje in maatje 55 met lange mouwen waarvan je de handjes ook dicht kan vouwen http://94.100.113.45/369150001-36920000 ... _FnfI.jpeg
Bbelly, je kan gewoon het beste gerichte vragen stellen denk ik. Want er komen denk ik weinig reacties meer. Dus roep maar... wat wil je weten?
Vera, thanx.. ik heb eigenlijk de meeste antwoorden al gevonden bij het onderwerp van aandaders en afraders, gister. Dat is echt handig, om een idee te krijgen van wat anderen doen.
Hoihoi, Ik heb niet alles gelezen, maar ik zie dat je nog in de winter gaat bevallen. Ik zou ook 2 kruiken met kruikzakken kopen. Is heerlijk warm voor zo'n kleintje. Mijn dochter is van februari dus ik weet hoe het is! Misschien heeft iemand dit al verteld hoor en vertel ik het je dubbel Veel plezier de komende tijd! Liefs, Shaula
nou pampers (of kruidvat of ander merk?) maat 1 heb je echt wel meer nodig als 2 pakken mijn zoontje heeft tot ongeveer 7 weken maat 1 gehad en heeft nu maat 2 en dan te bedenken dat je zo'n kleintje al gauw 7 keer verschoond in het begin heb je wel 2 a 3 pakken nodig ik had 2 waskussenhoezen maar daar heb ik er nu 8 van want die werden hier dagelijks ondergeplast haha!