Hai, Ik heb een vraag. Ik ben bijna 37 weken zwanger dus nu wordt het tijd om mijn bed op klossen te zetten en mijn bed te voorzien van een kraammatras enz. Ik heb een kraampakket gehad van de zorgverzekeraar maar daar staat niet op hoe is het moet opmaken. Moet ik nu de matrasbeschermer over de matras leggen? ik heb nog een hoes die geritst is over de matras maar moet die matrasbeschermer daar nog onder of over. Daarna de plastic onderlegger en de kraammatras en daarover heen weer een hoeslaken? Ik dacht dat het zo zou moeten met mijn "gezonde" verstand maar weet het niet zeker. Graag jullie advies en alvast bedankt. Veel liefs Nataly
ik heb het zo gedaan, mijn matras zit al in een hoes, daaroverheen heb ik een molton gedaan, dan de plastic hoes, dan een handdoek(voor het zweten) en dan het onderlaken. Hoop dat je daar wat aan hebt. Ik ben blij dat ik de hoes erop had want mijn vliezen braken dus toen ik uit bed wilde stappen. Ik kon nog gauw alles opvangen met een handdoek maar anders had alles wel in mn bedje gelegen : (
In mijn pakket zitten twee kraammatrassen... en staat bij voor VOOR en TIJDENS DE BEVALLING..... dus heb ik deze er wel op gelegd...
molton, plastic hoes, onderlaken. die kraammatrasjes kan je ook nog bij kopen bij kruidvat.. moet zeggen dat ik bij mijn bevallingen mijn bed er vol mee h had liggen omdt ik behoorlijk veel bloed bleef verliezen.
Heb trrouwens ook een groot badlaken op mn bed gelegd.... gewoon waar ik op lig... de achterliggende gedachte.... als mn vliezen breken... kan ik die tussen mn benen duwen... om eventueel naar de badkamer toe te lopen....
mij maakt het niet uit natuurlijk, maar die matjes ga je met je bevalling echt gebruiken en ervoor heb je ze eigenlijk niet nodig. Je moet t zelf weten. Ik zat bv een groot gedeelte van de tijd van de bevalling op een stoel in de huiskamer, daar had ik dus een matje op liggen en later in bed weer een matje en de dagen erna gebruik je ze ook al.