kleertjes wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door germar, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties!

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik was ook altijd alles eerst, doe ik ook altijd met onze eigen kleding. Mijn zus is werkt in een kledingwinkel en ik weet van haar dat die kleding echt niet schoon meer is.... Personeel draagt de kleding een hele dag, even een speciale spuitbus erover heen en terug in t rek.
    Natuurlijk is babykleding wel iets anders, maar toch.....

3. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik was alles voordat het gedragen wordt. Ook van mezelf.

Mijn vriend is zo'n viezerig die nieuw ondergoed nog zonder te wassen aantrekt :$

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    nog steeds (bij 1,5 jaar) maar ik was onze nieuwe kleding ook. Je weet nooit hoeveel mensen het gepast hebben, of het op de grond gevallen is etc etc. Vind het een frisser idee om het even te wassen.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik was ook nog steeds alles voor het in de kast gaat. Ik had gehoord dat ze in de fabriek iets in de kleding spuiten zodat het minder kreukelt, dat wil ik liever aan mijn dochters lijf. Nog los van alle handen die over de kleding zijn gegaan, of dat het op de grond is en weer opgeraapt. Ben helemaal niet zo'n pietjeprecies, maar kleding (en beddegoed etc) uit de winkel (ook als het in plastic verpakt is) vind ik te chemisch en vies om mijn kind aan te trekken.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als baby wel, voor Jesse. Maar na een half jaartje niet meer.
    Alleen kleding zoals ondergoed, wat direct op de huid gaat, was ik uit.
    Op zich kan het best zijn dat nieuwe kleding al wat viezig is, maarja, als je het zelf een dag draagt, is het dan ook. Bovendien zit jezelf en je kind ook elke dag aan mogelijk vieze dingen, zoals deurklinken, winkelwagentjes, autoportieren, en wat dacht je van geld...
    Ik denk dat je ook weer niet té voorzichtig hoeft te zijn.

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Helemaal mee eens dat je niet te voorzichtig moet zijn. Wat ik al zei: ik ben helemaal niet zo hygiënisch (zou soms wel wat meer mogen :)). Maar nieuwe kleertjes vind ik gewoon erg chemisch ruiken...

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Je hoeft niet te voorzichtig te zijn en natuurlijk word het weer vies. Maar een shirt met daarin de zweet oksels van een ander. ieuwwwwwwww
    En inderdaad vind ik nieuwe kleding vaak een beetje chemisch ruiken

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    alles behalve sokken en jassen.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.903
    9.428
    113
    Gelderland
    Ik voel me nou echt een viespeuk maar ik was onze kleren nooit voordat ik ze de eerste keer aan doe! Wel gedaan met de kleertjes van mijn zoontje maar daar ben ik nu ook mee gestopt.

De kleren zijn dan allemaal nog echt op zijn mooist want na 1 keer wassen vind ik ze al vaak niet meer mooi.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik was ook alles, en zal dat echt nog heel lang blijven doen voor de kids. Zelfs alle speelgoed die ze krijgen, want deze verdwijnen natuurlijk meteen in de mond.

En dat het nieuwe dan meteen eraf is, tja de kleertjes zijn ook niet gekocht om ze maar één keer aan te trekken, dus dat wassen komt toch snel genoeg, dan maar meteen zodat ik zeker weet dat ze geen rare stoffen/ viezigheid aan krijgen.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Dat ligt dan aan de kwaliteit kleding die je koopt want hier zijn dingen na 20x wassen nog steeds mooi

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik was altijd alles eerst! Ten eerste omdat andere mensen het miss ook al aangehad hebben met passen en dat idee vind ik smerig en al die handen die er aan gezeten hebben...En ten 2e als je het eerst wast en het wordt daarna vies, krijg je de vlekken er beter uit.
    Behalve als ik kleding bestel en het zit apart verpakt dan was ik het niet eerst.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik was alle nieuwe kleding altijd. van iedereen hier in huis. maar wij hebben allemaal een vorm van allergie en krabben ons anders suf. en ik vind het ook vies trouwens. nog een reden is dat ik dan zeker weet dat het niet meer uitgeeft en ik het nadien zo in de wasmachiene kan gooien. als het wel uitgeeft dan spoel ik namelijk net zolang tot het niet meer uitgeeft. ik kan ook niet begrijpen dat mensen nieuwe knuffels niet wassen. een baby stopt alles linearecta het mondje in. brrrr. moet er niet aan denken als dat ongewassen gebeurd. nee dank je. ik vind het prettiger als de kleding en het speelgoed lekker fris gewassen is.

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.903
    9.428
    113
    Gelderland
    Dan ben ik benieuwd van welke kwaliteit jij kleertjes koopt dan?;) Ik heb ze in alle prijsklasse en ik zie hier geen verschil. De vorm veranderd wel maar de stof maakt hier niet uit!

16. mroos

mroos Niet meer actief

@Luna, je bent niet de enige viespeuk hoor, ik doe het ook niet met alles, rompertjes meestal wel maar ook niet eens altijd.
    Boaz heeft er geen last van en ik ook niet.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    voornamelijk kleding van mexx, esprit, burberry, barbara faber, salty dog en vingino maar dat vind ik na veelvuldig wassen nog net zo mooi als nieuw

Deel Deze Pagina