Oud en nieuw in het ziekenhuis - tips? -

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justme1974, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Helaas moeten wij oud en nieuw vieren in het ziekenhuis in Alkmaar. Dit omdat Esmae hier ligt ivm een gemeen virus en een longontsteking.
    Ik heb werkelijk geen idee hoe we dit aan kunnen pakken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Of mensen die tips kunnen geven? Omdat we niet zo gek ver van Alkmaar af wonen, slapen we wisselend in het ziekenhuis en gaat de ander naar huis. Wel zo handig, maar ook ruimte technisch past het gewoon niet. We drinken beiden niet, dus kan een van ons natuurlijk gewoon weer naar huis. Maar het is wel de bedoeling dat we de avond daar samen door gaan brengen. Het is een heel gek idee om eerlijk te zijn. Dus alle fijne ideetjes zijn meer dan welkom. We hebben ook al geen kerst kunnen vieren (en ook dat geeft niet, als die kleine meid maar beter wordt!), maar nu heb ik toch het idee dat we best van wat gezelligheid mogen genieten.

Pff... best moeilijk.

2. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben ze op de afdeling geen gezamelijke ruimte waar oud en nieuw gevierd kan worden. Ik weet van een vriendin die in het ziekenhuis in alkmaar werkt dat zij alle patienten die dat willen naar een gemeenschappelijke ruimte brengen en dan daar dus oud en nieuw vieren.
    Of kan dat niet ivm het virus........

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    De kindjes mogen de kamer niet af in elk geval. Kan bij Esmae ook niet, want die ligt aan het zuurstof en alles, maar mag ook niet ivm het virus. De ouders wel. Ik zal morgen wel informeren zowieso. Stel dat er niets is geregeld, is het toch leuk om even wat oliebolletjes te kopen en een hapje mee te nemen ofzo.

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    jeetje meis wat erg voor jullie dochter zeg!
    hoop dat ze snel opknapt en beter word.
    en zou me niet te druk maken om oud en nieuw
    als je meissie maar beter word
    bestel een pizza neem een flesje huppeltjes jip en janneke champagne mee
    zakje chips oliebolletje
    4 op een rij of ander spel.
    ennnn ik heb met mijn dochter dikke maand 5 weken 24/7 in ziekenhuis gelegen dus weet echt dat het niet leuk is.
    nogmaals sterkte
    mirella

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    je komt uit heerhugowaard lees ik
    wij uit denhelder
    dus gelukkig dicht bij Alkmaar inderdaad

6. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    allereerst natuurlijk ook sterkte voor jullie kleine meid!!!!!
    ik zou het dan inderdaad proberen gezellig te maken op haar kamertje........radiootje en wat lekkers mee....
    succes in ieder geval!

7. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zitten in hetzelfde schuitje. Ons dochtertje Lotte ligt ook op de kinderafdeling in het MCA en mag hoogstwaarschijnlijk morgen ook nog niet naar huis. Ze ligt er ook met een longonsteking. Dus laten we het samen een beetje gezellig proberen te maken!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey justme,

heb geen tips voor je maar wil je wel sterkte wensen. Onze dochter is herstellende van een lichte longontsteking en heeft maar 1 nachtje in het ZH gelogeerd. Wij vonden dat al heftig.
    Er was bij ons wel een ouderkamer waar je kan eten enzo. De kleintjes slapen er vaak wel doorheen. (al zou ik om 0.00uur wel bij mijn dochtertje willen zijn ivm schrikken zeker als ze zo ziek is).

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel opknapt en naar huis mag met jullie.

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    meid wat vervelend zeg!
    maare is je meisje wel wakker 's nachts?
    Ik denk dat ze lekker doorslaapt om 12 uur???
    Dan zou ik rond half 12 even naar een gemeenschappelijke ruimte c.q. buiten ofzow gaan om even samen te zijn...
    is ze wel de hele avond/nacht wakker, zou ik lekker een mandje met lekkers meenemen : toastjes voor jullie/iets lekkers voor je kleintje kaarjes mee en het een beetje gezellig maken..

ik hoop voor jullie dat ze snel weer opknapt!

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    - tijdschrift
    - leuke film/dvd (als er tv is op de kamer)
    - samen een spelletje doen
    - raam versieren met raamstickers (te koop bij Bruna normaal voor in de auto, je kunt ze steeds weer verwijderen en plakken)
    - Balonnen (feestwinkel)
    - ketting rijgen van dropveter en nibbit chips
    - laat jezelf eens schminken door je dochter (voor een lach)

Heel veel sterkte!

11. sannevanh

sannevanh Nieuw lid

31 dec 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb misschien nog wel een tip voor je: het Familiehuis MCA. Dit is een soort ronald mc donaldhuis dat op het terrein staat van het MCA. Wellicht dat jullie daar goed terecht kunnen. Kijk voor meer info op: WELKOM

Heel veel sterkte.

gr. Sanne

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik lees dat je nog een mama hebt van het forum op de afdeling! Misschien kunnen jullie het inderdaad gezellig maken samen. Ik bak vanmiddag een berg met oliebollen en wil er best een aantal langsbrengen aan het eind van de middag? Ik moet toch nog naar de postbank en die ligt daar om de hoek...

13. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ohh was sneu zeg... Ik zou idd kijken of er meer ouders in zijn om wat lekkers mee te nemen en dan proberen het onder elkaar gezellig te maken.

En samen idd spelletje doen oid..

In ieder geval sterkte daar..

14. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    wat vervelend zeg dikke knuffel voor jullie.

Ik weet dat je vanaf het ziekenhuis heel goed het vuurwerk uit de stad kan zien heb zelf ook in het ziekenhuis gelegen daar. :D
    en ja lekker samen zijn met je gezin en misschien een tijdschriftje erbij en oliebollen.
    hebben jullie ene tv op de kamer?

sterkte dikke knuf voor jullie

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik had geen tips, want ik heb geen ervaring met oud & nieuw doorbrengen in het ziekenhuis...maar ben benieuwd hoe het is gegaan. Hebben jullie ondanks alles een beetje een gezellige avond gehad? En wat vond je dochter er van?

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik lees het te laat terug, anders had ik de oliebollen graag in ontvangst genomen hoor! Sja.. wat is het geworden. Vreemd vooral. Dat kwam omdat er toch best veel nieuwe opnames waren en dat geeft een vreemde sfeer. Zelf hadden we met Esmae een positieve dag gehad die vervelend werd afgesloten; ze moest een nieuwe sonde en nog meer gepruts, niet geweldig , ze was compleet overstuur. En moe ook, net als papa en mama. Ik ben op het logeerbed in slaap gevallen en werd zo nu en dan wakker en paps heeft tv gekeken. We hadden een chippie en een nootje en wat fris. Van de vermoeidheid hadden we allebei niet echt ergens zin in. Maar het was wel fijn om even als gezin compleet te zijn en daarin ook te ontspannen en dus juist even te slapen. Ik zou bij Esmae blijven ook die nacht. Om 12 uur vuurwerk en Esmae sliep er dwars doorheen. Wij hebben even gekeken en om half een ben ik weer naar bed gegaan. Esmae heeft een onrustige nacht gehad. Veel zweten, hoesten en daardoor gespuugd. Het zuurstof dat niet bij wilde trekken en dus was ik even bang dat we weer achteruit gingen. Maar haar temp was goed en deze dag is goed verlopen. Nog wel zuurstof. Heb nog een oliebol ergens gevonden en verder was het een gewone rare dag in het ziekenhuis. Weer veel opnames. Ongekend.

Iedereen bedankt voor het meedenken en het meeleven.. we hopen dit voortaan thuis te vieren!

17. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    beterschap voor je meisje!
    en sterkte voor papa en mama

Deel Deze Pagina