20 maanden en niet los lopen tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imke24, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Onze meid van20 maanden loopt nog niet los (wel langs de tafel en blokkenkar) ze is bijna 14 kilo en wordt echt te zwaar voor om haar steeds te dragen ze loopt wel aan een handje maar alleen als ze er zelf zin in heeft. Heeft iemand tips om haar te leren los te lopen want mijn rug doet zo pijn van dat dragen... Bvd

2. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoeveel je haar draagt? Of hoe snel je haar oppakt?
    Maar ik zou proberen haar zoveel mogelijk zelf te laten doen.
    Zelf ergens naartoe kruipen, trap op laten klimmen (daar hoeven ze niet voor te kunnen lopen) etc.
    Ik denk dat je dan de grootste kans hebt dat ze zelf gaat lopen.

Verder denk ik niet dat je het op een andere manier kunt stimuleren. Een kind doet nu eenmaal pas echt iets als hij/zij er aan toe is..

Kan me wel voorstellen dat het zwaar is enzo!

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    #3 corina83, 17 apr 2012
    Laatst bewerkt: 17 apr 2012
    Jayden weegt hetzelfde en snap je rugpijn goed, ik zet jayden vaak op mn heup zodat het mij niet veel belast.

Jayden loopt al wel los maar nog niet de hele tijd, als hij moe is wil hij totaal niet lopen.

Een echte tip heb ik niet, de tijd die je kindje ervoor neemt bepalen ze zelf, ook de botten.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben het loslopen wel "geoefend" door met twee mensen wijdbeens tegenover elkaar te zitten en dan dreumes aan te sporen naar de ander te lopen. Telkens een stukje verder van elkaar gaan zitten.

5. Dana

Dana Niet meer actief

Dat heeft hier ook gewerkt, mijn dochter liep pas los met 26 maanden als ik het me goed herinner dus ik begrijp goed dat het zwaar wordt dat tillen nu.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook steeds meer gestimuleerd om zelf te lopen aan 1 handje...
    Halverwege november liep ze haar eerste pasjes los van mij naar papa...Eind januari kon ik pas écht zeggen dat ze kon lopen!
    Daarvoor werd het kruipen nog steeds verkozen boven lopen...

Nou is ons meisje niet zo zwaar, dus qua tillen viel het wel mee. Maar niet altijd handig... Kan me voorstellen dat je last krijgt van je rug!

Verder kun je het toch niet dwingen ben ik bang... Probeer er in eerste instantie gewoon een spelletje van te maken, zodat ze de lol er van in gaat zien!
    Net iets te ver van de tafel (waar ze aan staat) gaan zitten op je knieën en dan roepen 'kom maar bij mama!!' of zo... Samen heel hard klappen en juichen als ze naar je toe gelopen is!

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter heeft aan de hand leren lopen. Eerst 2 handjes, later 1 handje en al snel los.

En ik snap dat je 14 kilo (te)zwaar vind om te tillen,onze dochter is met 3jaar en 2maanden en weegt net 13 kilo....
    Maar je kindje op de heup tillen is dan inderdaad de beste optie.

Deel Deze Pagina