Kleertjes wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pepe, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik lees en hoor overal dat je het beste met Neutral moet wassen. Ik heb een heerlijke wasmiddel uit frankrijk met marseille zeep en dat ruikt zo lekker... Dat mag dus niet?
    en dekens en lakentje, moet dat ook met neutral?

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Nee hoor dat hoeft niet.
    Hier ook gewoon alles met gewoon wasmiddel gewassen. Was niet van plan om de baby was voor eeuwig apart te blijven wassen.
    Wel heb ik het zonder wasverzachter gedaan. In plaats daarvan een beetje witte natuur azijn er in gedaan.

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik gebruik nooit wasverzachter eigenlijk. Waarom moet je er azijn bij doen?

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    De azijn is om de wasverzachter te vervangen. Ik gebruik zelf eigenlijk alleen wasverzachter voor onze handdoeken, dus voor de babydingen vind ik het niet nodig.

Ook kun je nieuwe gekleurde kleertjes en beddengoed laten weken in water met azijn om de kleuren goed te fixeren. Dan blijven die mooier in de was.

Hier wel alles met Neutral gewassen trouwens, maar vooral omdat ik zelf als kind overgevoelig was voor ander wasmiddel.

5. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier ook gewoon met robijn hoor. Maar vooral omdat ik juist niet tegen neutral kan, ik kan alleen tegen robijn wasmiddel (klinkt bizar maar het is helaas echt zo).

Dus gewoon lekker met je eigen wasmiddel wassen. Mocht je kindje erop reageren kan je altijd nog overstappen:).

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Als je geen eczeem ofzo in de familie hebt, lekker wassen met je eigen wasmiddel (klinkt lekker trouwens :D)

Ik heb zelf behoorlijk eczeem gehad als klein kind en heb ik dus het zekere voor het onzekere genomen bij dochter. Maar goed ook, want ook zij blijkt nergens tegen te kunnen en zit er totaal onder. Vooral als er gewassen was met iets anders.
    Voor zoonlief wordt dus ook enkel met Neutral gewassen.

7. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Voor de babykleertjes heb ik de eerste weken Albert Heijn Ecologisch parfumvrij waspoeder gebruikt, ook niet zo gek duur.
    Nu gebruik ik geen speciaal wasmiddel meer voor de babykleertjes.
    Wij gebruiken sowieso geen wasverzachter, omdat mijn vriend een gevoelige huid heeft.
    Ik heb voor neutraal wassen gekozen, stel je voor dat ons kindje wel allergisch zou zijn dan had alles opnieuw gewassen kunnen worden.

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met gewoon wasmiddel alles gewassen. En Neutral wasverzachter gebruikt (maar das meer voor mezelf...)

Als je kindje er op reageert kan je altijd nog direct overstappen op een ander wasmiddel toch.

Ik was nog wel alles van te voren. In de winkels is het vaak een troep en ligt er wel eens wat op de grond. DAt vind ik niet zo fris voor mijn mannetje :)

9. Paarsebloem

5 sep 2013
    6
    0
    0
    Ik was met Robijn en Ariel.
    Ik deed altijd een klein beetje wasverzachter erbij, maar eigenlijk gaan alle kleertjes in de droger en gebruik dan geen wasverzachter.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Gewoon met je eigen wasmiddel wassn.
    Vaak word aangeraden om alles met neutraal wasmiddel te wassen im kans op allergische reacties.
    Ik gebruik mn eigen wasmiddel

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    gewoon wassen met je eigen wasmiddel, kijk als je ziet dat een kindje reageert kan je altijd nog switchen, ze zeggen geen wasverzachter maar dat doe ik zelfs ook gewoon (wel wat minder als voor mezelf hihi)

12. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    hier ook met neutral omdat er kans is op eczeem :)

Deel Deze Pagina