Hoi, In november wordt de kleine man verwacht. Ik heb alleen mijn twijfels over de kinderwagen. Want ik heb 2 wikkeldekens en een maxicosi zak. En vooral de eerste 2 wil ik gaan gebruiken voor de kinderwagen. Gewoon omdat het lekker warm is met eenmuts eraan. Maar is een lakentje of dekentje dan ook nog nodig? 1 is van fleese en aan andere van een niet super dikke stof. Iemand tips en/of ervaringen?
mijn zoon is van half september en wij hadden de maxi cosie zak gewoon in de maxi cosie met een jasje eronder en mutsje en in de wandelwagen bak hadden wij een zak van wallaboo. hele fijne dikke zak met schapenvachtje aan de binnenkant. en dan ook daarin een jasje en mutjse. verder geen dekentjes enzo
Als het echt heel koud wordt, heb je denk ik nog wel een deken nodig of je doet de maxicosi zak over de wikkeldeken. Ik had een dikke gewatteerde zak die ook in de wandelwagen kon. Het ligt er ook aan wat je gaat doen, of je echt lang buiten gaat wandelen als het vriest.
Je bent er op tijd bij. Ik zou er niks extra's voor aanschaffen. Gewoon tegen die tijd even kijken hoe je kindje aanvoelt bij de temperaturen dan. Wie weet wordt het geen strenge winter en dan heb je er vast genoeg aan. Mocht je nu toch het idee hebben dat het niet voldoende is, heb je vast iets in huis waar je het tegen die tijd mee op kunt lossen. (grote handdoek driedubbel gevouwen, fleecedekentje, opengeritste slaapzak, desnoods een jas van jezelf.) Al is het maar om je kindje warm te houden tijdens de wandeling naar hema of prenatal om nog iets bij te kopen.
Mijn dochter is ook van november. Ik deed haar altijd een lekker dik jasje aan, mutsje op. Daarover 2 wiegdekentjes met een lakentje.
Ondanks dat ze zeggen dat het niet mag, hadden wij een heerlijk dekbedje!! (heeft ze alleen onder gelegen als wij achter de kinderwagen liepen!)
En dan mag het ook gewoon volgens mij hoor! Je houdt ze dan toch in de gaten. Het gaat er om dat ze er in bed niet onder mogen slapen in verband met kans op stikken of warmtestuwing. Maar dat gebeurt niet zomaar als je er met je neus bovenop loopt. Onze oudste heeft wel eens aangekleed in een slaapzak en met een muts op samen met een kruik onder een dekbed gelegen. Die eerste winter van hem was het een paar keer echt flink koud, maar hij heeft daar niks van gemerkt hoor! De jongste is van afgelopen november en voor hem hebben we eigenlijk weinig hoeven doen, want zo koud is het deze winter niet geweest.
Mijn eerste is van 30 nov 2011 en toen was t bere koud. Wij deden in maxi cosi een jasje mutsje en voetenzak. En kinderwagen deed ik zo'n berenpakje (teddy achtig boxpakje), oude slaapzak uit de tijd dat ik klein was en dekentje over.
Bedankt voor de tips dames! Misschien dan toch inderdaad een Fleesedoek erbij. Die zijn niet zo duur en goed voor van alles... en mocht het heel erg koud worden is de kruik natuurlijk ook een optie!
Ik had de Lodger Wrapper Fleece voor in de kinderwagen, en natuurlijk jasje aan en mutsje op. Was echt een uitkomst, heerlijk warm, ze heeft er sowieso veel in gelegen, was het geld meer dan waard!
het moet ook weer niet te heet worden dus mutsje en voetenzak zijn heel belangrijk. En een romper met lange mouwen sowieso.